„În lumea afacerilor încă domină bărbații pentru că sunt mai puțin afectați de emoții”

Dimensiune font:

| 17-03-2024 08:47

 Dialog cu economistul Mihaela Amariei, expertul care se poate ocupa de o afacere „de la botez până la înmormântare”

Este greu de crezut că o femeie se poate descurca zilnic cu trei joburi și totuși Mihaela Amariei o face cu succes. Am stat de vorbă cu ea despre provocările acestei lumi noi, în care o meserie nu mai este de ajuns, ci implică mereu o „upgradare”.

- Ce te-a inspirat să urmezi calea în contabilitate și insolvență? Există o poveste personală sau o experiență care te-a motivat în această direcție?

- Mi-ar fi plăcut să îmi aleg meseria în perioada asta, când există o multitudine de opțiuni care se potrivesc aproape perfect aptitudinilor și inclinațiilor unei persoane. Dar a trebuit să aleg într-o perioadă în care paleta de opțiuni era extrem de restrânsă și singurele exemple pe care le aveai erau cele din jurul tău. Cumva am ales prin eliminare: eram mult prea sensibilă pentru a fi medică, mult prea visătoare pentru a fi ingineră. Între o mamă directoare de școală și dascăl prin excelență și un tată economist și destul de boem am ales meseria tatălui. Așa că mai întâi am devenit economistă. Și n-am știut să fac alegerea care acum mi se pare cea mai potrivită pentru mine: dreptul. Am corectat mai târziu, cu studii de drept fiscal.

Profesionistul care am devenit acum, după multe căutări și un parcurs educațional lung (și simt că încă neterminat) se definește ca fiind „suport pentru business”. Sunt expert contabil, manager, lichidator judiciar și consultant în proiecte europene. Pentru fiecare dintre aceste profesii am dedicat niște ani de studiu, pe care i-am întregit apoi cu niște ani de experiență. Uneori mă amuz și spun că mă pot ocupa de o afacere „de la botez până la înmormântare”. Adică pot ajuta din faza inițială a conturării unei idei de business (prin plan de afaceri, consultanță), până în faza de creștere și consolidare (prin servicii contabile, analiză managerială, accesare și implementare proiecte europene) și până la nedoritul final al afacerii (prin dizolvarea și lichidarea firmei).

Am o societate prin intermediul căreia, împreună cu colaboratorii mei, oferim servicii de consultanță, contabilitate, management și scriere și implementare proiecte europene și un cabinet prin intermediul căruia îmi desfășor activitatea de lichidator judiciar și cea de expert contabil judiciar.

- Cum ai reușit să depășești provocările specifice pe care le-ai întâmpinat ca femeie în acest domeniu? Există momente sau situații care te-au pus la încercare și cum ai gestionat aceste situații?

- Dacă mă refer la contabilitate aș spune că evoluăm într-o lume formată în proporție de 80% din femei; poate pentru că este o meserie pentru care îți trebuie răbdare, atenție la detalii…și multă anduranță. Aici provocarea cea mai mare a fost cea legată de percepția asupra profesiei contabile și nu cea asupra genului. Știți că primul cuvânt pe care îl aleg oamenii referitor la profesia contabilă este „plictisitor”? Mai urmează o serie de cuvinte precum „anost”, „răul necesar”. Frustrarea mea cea mai mare legată de această latură a activității mele este faptul că cea mai mare parte a antreprenorilor care activează în mediul de afaceri nu cunosc rolul și importanța unui profesionist contabil. Cel mai des percepția este aceea că este omul care așază în ordine hârtiile aduse în plic sau sacoșă și îți dă vești proaste despre impozitele și taxele pe care trebuie să le plătești. În realitate ar trebui să fie omul care să te ajute să iei cele mai bune decizii de business și aliatul tău de încredere într-un mediu economic dinamic și deseori instabil.

- Cum vezi relația cu clienții?

- În relația cu clientul cred că este esențial să îi oferi informații care să îl ajute să ia deciziile cele mai bune și să îi explici riscurile la care se supune; pentru unii dintre ei, dornici să înțeleagă, poți să faci analiză managerială iar pentru alții, la început de drum, trebuie să fii educator în administrarea afacerii. Și nu în ultimul rând trebuie să fii interpret în relația cu fiscalitatea, care în România este într-o continuă schimbare și ale cărei prevederi sunt adesea de neînțeles chiar și pentru specialiști. Asta se traduce pentru noi în multe ore de studiu și interpretare a legilor și multe nopți nedormite în preajma perioadelor de raportare. Viața unui contabil este guvernată de ziua de 25, în care se depun declarațiile lunare la către fisc; e un reper intangibil în jurul căruia gravitează orice altă problemă profesională sau personală.

Orice greșeală la care antreprenorul o face ajunge la noi și cumva, în măsura în care este posibil, trebuie rezolvată; în spatele unei soluții pe care o dai sunt uneori zeci de ore de muncă și studiu. Un antreprenor neinformat și needucat pentru business ne îngreunează și mai mult misiunea. Și tot această lipsă de educație antreprenorială îl face să nu înțeleagă importanța muncii pe care o face un contabil și faptul că munca acestuia trebuie remunerată în mod adecvat.

În fiecare zi din existența mea în această profesie mă lupt să schimb percepția clienților și mă lupt să le câștig încrederea și respectul pentru ceea ce sunt și mai ales pentru ceea ce pot să le ofer. Iar ei trebuie să mă facă să cred în viziunea lor de business ca să pot lupta în fiecare zi alături de ei, cu toate cunoștințele și cu toată dedicarea mea.

- Care sunt pasiunile tale în afara domeniului contabilității și insolvenței? Cum îți găsești echilibrul între viața profesională și cea personală?

- Iubesc arta, iubesc călătoriile și mai presus de toate iubesc oamenii. Încetul cu încetul, munca a erodat profund granițele spațiului personal și a trebuit să renunț la mare parte din bucuria călătoriilor; mi-au mai rămas unele, mai scurte, în care cel mai adresea alerg în aceleiași locuri cunoscute și foarte iubite pentru că știu că acolo găsesc tot ceea ce mă împlinește. Leacul meu universal pentru toate se numește Italia (boala de familie, tratată intens în perioada în care am manageriat o fabrică italiană de încălțăminte) și orice minut pe care îl petrec acolo e bucurie în stare pură; pictura, sculptura, arhitectura, muzica…sunt toate acolo într-un mélange minunat care mă hrănește și mă bucură. Ascult muzică mereu, orice gen de muzică care este armonioasă și melodioasă, însă sunt pasionată în mod special de muzica clasică și de operă și îmi găsesc bucuria în spectacolele minunate ale Operei din Iași; când timpul îmi permite mai alerg și la București, Cluj sau prin Europa ca să ascult un spectacol sau un solist care îmi place. Citesc cu nesaț, aproape orice; am învățat să citesc relativ repede și la 4 ani deja devoram cărțile din bibliotecă. Într-o vreme în care lumea nu avea alte ferestre decât cărțile, mi-am luat din ele tot ceea ce îmi era esențial ca să mă formeze. Când nu am timp pentru altceva mă încarc de la oameni din jurul meu; un zâmbet și un salut dimineața, cu vecinii din clădirea în care am birourile, o cafea sau un pahar de vin și multe povești cu prietenii îmi dau starea de bine care mă ajută să merg mai departe.

Cât despre echilibru aș spune că e un cuvânt care mi-e tare drag și că sunt într-o continuă căutare a lui. L-aș completa cu armonia și simetria. Sunt esențiale pentru omul care sunt și care se definea cândva ca o combinație puțin armonioasă între o Nocturnă de Chopin și o Fugă de Bach. Acum m-aș defini ca o romantică al cărei este creier analitic și are o mare capacitate de sinteză. Și ca un om iubitor de educație, bun simț și justă măsură în toate.

„ Dacă vorbim despre afaceri, stereotipul clasic este acela că o femeie nu este îndeajuns de puternică”

- Ai întâlnit vreo formă de discriminare sau stereotipuri legate de gen în cariera ta? Cum ai gestionat astfel de situații și ce crezi că poate fi făcut pentru a combate discriminarea de gen în locul de muncă?

- Trebuie să recunosc că nu simt discriminarea de gen în profesiile pe care le practic. Sunt o femeie care se percepe și se poziționează instinctiv în situația de egalitate profesională de gen. O parte din această atitudine se datorează exemplului din familie și educației primite și o altă parte înțelegerii clare a faptului că suntem complementari egali: avem seturi de abilități diferite însă balanța nu încline niciodată în favoarea unui gen sau a altuia.

Activez în sfera businessului, prin cumulul de profesii pe care le practic și aș spune mai degrabă că aici putem vorbi de diferența de nuanță între genuri. Aș spune că avem focusuri diferite: bărbații sunt mai degrabă orientați spre creștere rapidă pe mai multe fronturi simultan, pe când femeile preferă să se asigure că există o bază solidă, consolidată și pun focusul pe lucrurile importante. Stereotipurile sociale sunt dificil de gestionat atât pentru femei, cât și pentru bărbați. Dacă vorbim despre afaceri, stereotipul clasic este acela că o femeie nu este îndeajuns de puternică (fizic și emoțional) și nu are îndeajuns de multă autoritate încât să conducă un business important. În lumea afacerilor încă domină bărbații pentru că sunt mai puțin afectați de emoții și deseori mai raționali decât femeile (și acesta poate fi un stereotip). Încă putem spune că femeile au un grad de încredere în sine ușor mai scăzut și că reacționează emoțional mai puternic însă vad că generatiile care vin vor schimba esențial harta sexelor în domeniul businessului. Particular în domeniul contabilității cred că mai degrabă bărbații se pot plânge de stereotipuri de gen; contabilitatea este un domeniu în care se lucrează cu un volum mare de documente, ceea ce impune să ai ochi bun pentru detalii, să fii ordonat, metodic, repetitiv și să ai multă răbdare. Par calități mai degrabă feminine, menite să descurajeze puțin bărbații din profesie.

- Ești și cenzorul Clubului Inner Wheel Iași, o structură dedicată carității. Cum a început colaborarea?

- „Nici un om din lume nu-i doar un ostrov, stingher și de sine stătător” spunea John Donne. Suntem cu toții legați prin mii de fire invizibile așa că mi se pare imposibil să fii bine dacă aproapele tău nu e bine. Bucuria altor oameni îmi aduce bucurie. Doar că viața e foarte agitată, zilele, anotimpurile și anii trec cu o viteză incredibilă și dorința noastră personală de a face bine, atunci când ești de unul singur, nu reușește întotdeauna să se concretizeze în acțiuni relevante. O prietenă dragă a venit cu inițiativa de a strânge un grup de femei cu aceleași valori și mai ales cu aceeași dorință de a ajuta acolo unde este nevoie și așa am constituit împreună Inner Wheel. Aici avem puterea lui „împreună”. Împreună am început să aducem zâmbete pe niște chipuri și aștept cu nerăbdare să număr zâmbetele pe care o să le aducem prin proiectele noastre pentru seniori sau cele de educație.

A consemnat Maura ANGHEL

Caseta 1

„Simt că nu am terminat încă de studiat; în ultima vreme mă pasionează perspectiva de a aprofunda o specializare nouă din domeniul contabilității care se numește contabilitate criminalistică. Cifrele spun mereu o poveste și mie îmi place să identific povestea pe care o spun ele și mai ales povestea pe care vor să o ascundă. Și îmi mai doresc timp să pot fi mai prezentă și mai implicată în cele 2 organizații din mediul de afaceri în care sunt membră, ambele făcând lucruri absolut minunate pentru comunitatea de afaceri din Iași și din România: una dintre ele este Organizația Femeilor de Afaceri din România iar cealaltă este Afaceri.ro, unde mai nou am devenit vicepreședinte. Pe plan personal îmi doresc mai mult timp pe care să-l petrec cu oamenii dragi. Și-mi doresc timp să privesc cerul și să timp să privesc înăuntrul meu, cu răbdare și înțelegere pentru omul care sunt” – Mihaela Amariei

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Cotusca, cu sediul in sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231.561.946, fax 0231.561.936, e-mail: primariacotusca@yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -Teren in suprafata totala de 922 mp, compus din teren in suprafata de 364 mp si teren in suprafata de 558 mp, situat in intravilanul satului Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 73, avand CF 62465, Parcela Cadastrala 918, apartinand domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Cotusca nr. 24/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita in contul concedentului: RO60TREZ1195 006XXX000330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 01.04.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original si 1 exemplar in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.04.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Cotusca, sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231.511.739, fax 0231.531.832, e-mail: tr-botosani-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.03.2025.
Un  ieșean și-a cumpărat, în aceeași zi, două Ferrari Purosangue nou-nouțe!
18/03/2025 22:30

* valoarea unei astfel de masini oscilează intre 563.000 si 1,3 milioane de euro, in functie de dotări * Ferrari Purosangue este primul SUV născut in Maranello si a devenit imediat după lansare (2022) masin ...

Impact devastator, la Gorban
18/03/2025 19:11

Un tanăr de 30 de ani a murit, luni seară, intr-un accident rutier, după ce o autoutilitară s-a izbit violent de un stalp de electricitate. Alte două persoane au fost transportate, in stare gravă, la Spit ...

Un nou val de îmbolnăviri, la Iași. Peste 6.000 de cazuri de infecții respiratorii, într-o săptămână
18/03/2025 19:10

* in perioada 10 - 16 martie s-au inregistrat 6.110 cazuri de infectii respiratorii acute, in crestere alarmantă, de 11,92%, fată de săptămana precedentă, ceea ce pune presiune pe sistemul medical local & ...

Ieșenii pot închiria tramvaie de la CTP!
18/03/2025 19:10

Compania de Transport Public Iasi a făcut un anunt extrem de interesant: inchiriază tramvaie sau autobuze pentru diferite evenimente. Toate mijloacele de transport se inchiriază cu sofer/vatman, iar pretul i ...

Caracatița păcănelelor sufocă – iluzii de câștig, vieți ruinate
18/03/2025 17:47

Într-o plimbare scurtă pe bulevardele principale ale Iasului nu are cum să nu-ti sară in ochi puzderia de săli de jocuri. Pe strada Nicolina sunt puzderie, la fel si pe Soseaua Păcurari, zona Podu ...

Vânătoarea celor mai periculoși infractori din România. Patru sunt din Iași
18/03/2025 17:13

După prinderea unuia dintre cei mai căutati interlopi romani, Vasile Rodideal, care se ascundea la Moscova, lista celor mai căutati infractori romani a atras atentia. Pe siteul Politiei Romane se află 66 de ...

Creștere a infecțiilor respiratorii acute în Iași: Peste 6.100 de cazuri în ultima săptămână
18/03/2025 17:04

Direcţia de Sănătate Publică Iaşi transmite că in ultima săptămană a fost inregistrată o uşoară creştere a infecţiilor respiratorii acute. Conform datelor oferite de Compartimentul de Supravegher ...

Simulare Națională la Matematică: „Suntem copii de nota 10, dar tot a fost destul de greu”
18/03/2025 15:26

Peste 7.000 de elevi de clasa a VIII-a din judeţul Iaşi au susţinut marţi a doua probă scrisă la Simularea Evaluării Naţionale, proba la Matematică. Timp de două ore, elevii au avut de rezolvat 18 exe ...

Lider al lumii interlope din Iași, încătușat la Moscova
18/03/2025 14:48

Lista Most Wanted a Interpolului a fost actualizată. De pe ea lipseste, de cateva zile, unul dintre cei mai căutati infractori ieseni ai ultimelor decenii - Vasile Rodideal. Acesta a fost incătusat la Moscov ...

Iașul are un laborator de ultimă generație dedicat chimiei supramoleculare
18/03/2025 14:18

Institutul de Chimie Macromoleculară „Petru Poni” al Academiei Romane a marcat o etapă importantă in dezvoltarea infrastructurii sale de cercetare prin inaugurarea noii clădiri „Acad. Bo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei