„Spontaneitatea copiilor este uimitoare”
Dimensiune font:
Dialog cu Geanina Enache, mediator Feuerstein
În urmă cu un an, la Iaşi au fost lansate o serie de ateliere de dezvoltare cognitivă şi emoţională bazate pe metoda Feuerstein, un program de îmbogăţire instrumentală oferit de Joy Hill for All, prin mediatorul Geanina Enache, certificat de Institutul Feuerstein Israel. Metoda Feuerstein stimulează procesul gândirii şi dezvoltă capacitatea de învăţare într-un mod organizat şi structurat. Pentru a deveni independenţi, adaptabili la schimbări rapide, avem nevoie să ne dezvoltăm procesul de gândire, aptitudinile emoţionale şi competentele sociale. Am stat de vorbă cu Geanina Enache despre beneficiile acestei metode şi despre rezultatele pe care le-a obţinut în lucrul cu cei mici.
- De aproape un an derulați ateliere bazate pe metoda Feuerstein. Ce rezultate ați obținut? Ce ați observat la copii?
- Pe 4 februarie 2019 am dat startul primei mele grupe de copii care se „antrenează” cu metoda Feuerstein Standard I, grupă din care face parte și fiica mea, Ioana. Ei sunt spre finalul nivelului I al programului de Îmbogățire Instrumentală și lucrează cu instrumente de tip hârtie-creion. Până acum am observat diminuarea tendinţei de a se izola din context, creşterea curiozităţii, corecţia spontană a greşelilor, diminuarea numărului de greşeli, tendinţa de a-şi apăra punctele de vedere, poziţii, păreri, pe baza unei gândiri logice, participarea la activităţi prin formularea întrebărilor şi a expunerii gândurilor personale, creşterea perioadei de timp în ceea ce priveşte atenţia şi concentrarea, o mai bună structurare a gândirii, o mai bună planificare a temelor, flexibilitate și autonomie în luarea deciziilor pentru unii, o mai bună orientare spațială pentru alții și o creștere a motivației.
- Ați avut momente în care v-ați poticnit? Cum le-aţi depășit?
- Spontaneitatea copiilor este uimitoare, lucru care poate crea blocaje sau poticneli adulților. Evident că mi s-a întamplat și mie. Eu aplic foarte bine jocuri inventate sau cunoscute de ei pentru a depăși momentele acestea.
- Atelierele au loc o dată pe săptămână. Există o frecvență optimă, ar fi nevoie de întâlniri mai dese?
- Copiii cu care lucrez participă și la alte activități în afara programului școlar şi, ca urmare, frecvența la atelierul Feuerstein este o dată pe săptămână. În funcție de necesitățile grupului sau dacă se lucrează individual, se poate crește frecvența la mai multe întâlniri săptămânal. În general, limitele temporale ale stadiilor de dezvoltare sunt aproximative. Unii copii ating un stadiu mai rapid, alţii mai încet, însa toţi trec prin aceleaşi lucruri. Potenţialul de învăţare este un întreg de comportamente virtuale latente care cer o anumită implicare pentru a se manifesta. Modalitatea de interacţiune dintre mediu, educator şi copil stă la baza celor mai multe schimbări structurale care intervin în aparatul cognitiv uman. Rezultatele le văd în funcție de asta.
- Spuneaţi că fiica dvs este unul dintre primii beneficiari.
- Metoda Feuerstein i-a adus o bună susținere emoțională și dezvoltare cognitivă a fiicei mele. De fapt, acest lucru m-a îndrumat inițial spre această metodă.
- De ce ar vrea un părinte să vină la aceste ateliere?
- Aceleași motive pentru care am ales și eu această metodă: activarea și îmbogățirea potențialului cognitiv, emotional, comportamental al copilului, susținerea curiozității și dezvoltarea sentimentului de competență.
Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau