„Spontaneitatea copiilor este uimitoare”

Dimensiune font:

| 11-01-2020 06:28

 Dialog cu Geanina Enache, mediator Feuerstein

 

 

 

În urmă cu un an, la Iaşi au fost lansate o serie de ateliere de dezvoltare cognitivă şi emoţională bazate pe metoda Feuerstein, un program de îmbogăţire instrumentală oferit de Joy Hill for All, prin mediatorul Geanina Enache, certificat de Institutul Feuerstein Israel. Metoda Feuerstein stimulează procesul gândirii şi dezvoltă capacitatea de învăţare într-un mod organizat şi structurat. Pentru a deveni independenţi, adaptabili la schimbări rapide, avem nevoie să ne dezvoltăm procesul de gândire, aptitudinile emoţionale şi competentele sociale. Am stat de vorbă cu Geanina Enache despre beneficiile acestei metode şi despre rezultatele pe care le-a obţinut în lucrul cu cei mici.

- De aproape un an derulați ateliere bazate pe metoda Feuerstein. Ce rezultate ați obținut? Ce ați observat la copii?

- Pe 4 februarie 2019 am dat startul primei mele grupe de copii care se „antrenează” cu metoda Feuerstein Standard I, grupă din care face parte și fiica mea, Ioana. Ei sunt spre finalul nivelului I al programului de Îmbogățire Instrumentală și lucrează cu instrumente de tip hârtie-creion. Până acum am observat diminuarea tendinţei de a se izola din context, creşterea curiozităţii, corecţia spontană a greşelilor, diminuarea numărului de greşeli, tendinţa de a-şi apăra punctele de vedere, poziţii, păreri, pe baza unei gândiri logice, participarea la activităţi prin formularea întrebărilor şi a expunerii gândurilor personale, creşterea perioadei de timp în ceea ce priveşte atenţia şi concentrarea, o mai bună structurare a gândirii, o mai bună planificare a temelor, flexibilitate și autonomie în luarea deciziilor pentru unii, o mai bună orientare spațială pentru alții și o creștere a motivației.

- Ați avut momente în care v-ați poticnit? Cum le-aţi depășit?

- Spontaneitatea copiilor este uimitoare, lucru care poate crea blocaje sau poticneli adulților. Evident că mi s-a întamplat și mie. Eu aplic foarte bine jocuri inventate sau cunoscute de ei pentru a depăși momentele acestea.

- Atelierele au loc o dată pe săptămână. Există o frecvență optimă, ar fi nevoie de întâlniri mai dese?

- Copiii cu care lucrez participă și la alte activități în afara programului școlar şi, ca urmare, frecvența la atelierul Feuerstein este o dată pe săptămână. În funcție de necesitățile grupului sau dacă se lucrează individual, se poate crește frecvența la mai multe întâlniri săptămânal. În general, limitele temporale ale stadiilor de dezvoltare sunt aproximative. Unii copii ating un stadiu mai rapid, alţii mai încet, însa toţi trec prin aceleaşi lucruri. Potenţialul de învăţare este un întreg de comportamente virtuale latente care cer o anumită implicare pentru a se manifesta. Modalitatea de interacţiune dintre mediu, educator şi copil stă la baza celor mai multe schimbări structurale care intervin în aparatul cognitiv uman. Rezultatele le văd în funcție de asta.

- Spuneaţi că fiica dvs este unul dintre primii beneficiari.

- Metoda Feuerstein i-a adus o bună susținere emoțională și dezvoltare cognitivă a fiicei mele. De fapt, acest lucru m-a îndrumat inițial spre această metodă.

- De ce ar vrea un părinte să vină la aceste ateliere?

- Aceleași motive pentru care am ales și eu această metodă: activarea și îmbogățirea potențialului cognitiv, emotional, comportamental al copilului, susținerea curiozității și dezvoltarea sentimentului de competență.

Maura ANGHEL

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Contrabandă cu aur, la Aeroportul din Iași
31/03/2025 14:49

* bunuri de peste 17.000 de  lei confiscate si lucrări penale pentru contrabandă la Aeroportul Iasi Echipa comună de control formată din lucrători vamali si politisti de frontieră din cadrul Punctul ...

Prăpăd pe autostrada către Iași: fondurile sunt epuizate, iar gradul de supracontractare a depășit 400%!
31/03/2025 14:49

* „Dacă procedurile de licitatie nu sunt lansate pană la sfarsitul anului 2025, finalizarea acestor loturi pană in 2030 devine incertă. Spitalul Regional de Urgentă din Iasi va rămane fără conexiu ...

Mașini furate din Belgia și Elveția, găsite în Vama Albița
31/03/2025 13:29

Politistii de frontieră din Punctul de Trecere a Frontierei Albita au descoperit la controlul de frontieră si retinut pentru continuarea cercetărilor două autovehicule, care figurau in bazele de date ca fii ...

Un excavator a luat foc pe un șantier din municipiul Dorohoi
31/03/2025 13:26

Un excavator a luat foc, luni, pe un santier din municipiul Dorohoi, cel mai probabil incendiul izbucnind din cauza unei defectiuni apărute la motor, au anuntat reprezentantii Inspectoratului pentru Situatii d ...

Cinci profesii bine plătite în România despre care aproape nimeni nu vorbește – oportunități ascunse în Iași și nu numai
31/03/2025 13:10

  Într-o tară in care IT-ul, medicina si avocatura sunt considerate varfurile carierei bine plătite, putini stiu că există meserii mai putin cunoscute care pot aduce venituri consistente. Si mai ...

Basarabean prins cu o armă la intrarea în România
31/03/2025 12:32

Politistii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Albita au descoperit un cetătean moldovean care detinea un permis de conducere fals si un pistol cu aer comprimat, din categoria armelor ne ...

Urmașii victimelor Pogromului din 1941 vin la Iași, la „Marșului Vieții”
31/03/2025 12:16

* pe 30 iunie 2025 in Cimitirul Evreiesc va avea loc „Marsul Vietii”, un moment simbolic de recunoaştere a meritelor deosebite ale comunităţii evreiesti in dezvoltarea Iaşului Primăria Municip ...

Municipalitatea vrea să transforme Tabăra Ciric într-un pol de agrement și educație
31/03/2025 10:39

Consiliul Local Iasi solicită transmiterea obiectivului „Tabăra Ciric” din domeniul public al Statului Roman si administrarea Agentiei Nationale pentru Sport, in domeniul public al Municipiului Ia ...

Tablouri de zeci de mii de euro, în Expoziţia ,,Leondar”
31/03/2025 10:38

Pictorul Vasile Leondar s-a intors acasă, in orasul in care si-a petrecut adolescenta si o parte a tineretii, venind „tot de acasă”, cum zice el, din Belgia, acolo unde s-a stabilit după 1990. A ...

Iașul are buget! Chirica: „Speranţa mea este Stadionul Ferdinand I!”
31/03/2025 10:36

* „Vrem să ducem serviciile sociale cat mai aproape de cei care cu adevărat au nevoie de ele. De asemenea, vom incerca să ducem la bun sfarşit tot programul de investiţii inceput, dar să demarăm ş ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei