An decisiv pentru închiderea documentațiilor pe Autostrada Unirii
Dimensiune font:
* primii 52 de kilometri din Autostrada Unirii A8 (capetele finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Unirii A8 Târgu Mureș - Târgu Neamț) au intrat în licitație de lucrări * contractele trebuie semnate în 2023 și duse la bun sfârșit până în 2026, ca să respecte jaloanele PNRR * pe tronsonul Moțca - Iași - Ungheni, studiul de fezabilitate ar trebui livrat și obținut acordul de mediu până la sfârșitul lui 2023, pentru ca lucrările să potaă fi scoase la licitație
Printre prioritățile acestui an pentru Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor, se numără, în mod special, închiderea licitațiilor pe cele două capete de pe A8 cu finanțare prin PNRR (estimate la final de februarie), pentru a putea fi semnate contractele de proiectare și execuție.
Tot pe Autostrada Unirii, consilierul ieșean are în vedere deblocarea tronsonului Moțca – Leţcani - Ungheni „prin asumarea de către CNAIR a traseului pe sectorul Lețcani - Ungheni și atacarea studiilor geo din această lună de către Consitrans”. „Legat de acest proiect, am primit din partea CNAIR confirmarea asumării traseului și stabilirea unui CTE pentru avizare în această lună. I se va pune în vedere proiectantului să nu condiționeze studiile geo și termenele de predare de alte proiecte în care este implicat!”, a precizat Cătălin Urtoi.
Acesta va întreprinde eforturile necesare și pentru emiterea Acordului de Mediu și închiderea studiului de fezabilitate pe secțiunea montană de pe A8. „În acest sens am stabilit cu domnul ministru Sorin Grindeanu o primă deplasare în acest an la APM Neamț pentru a clarifica mai multe detalii în legătură cu stadiul documentației. Proiectantul Acciona și consultanții EPC și Protelco vor trebui să livreze la termenul stabilit în urma dezbaterilor publice, completările la documentație (SEICA, RIM și EA)”, a precizat consilierul MT Cătălin Urtoi.
Asociația Pro Infrastructura: „Ne bazăm tot pe noroc și mici-mari minuni...”
Primii 52 de kilometri din Autostrada Unirii A8 au intrat în licitație de lucrări. În perioada 27 - 29 decembrie 2022, capetele finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Unirii A8 - Târgu Mureș - Târgu Neamț au fost lansate în procedură de achiziție publică.
Secțiunea 1, Târgu Mureș (Ungheni) - Miercurea Nirajului, este compusă din 2,39 kilometri ai Autostrăzii A3 plus 22 km din A8 spre est. În total sunt 24,39 km care vor rezolva cea mai mare parte din problemele cu traficul de tranzit din zonă. Valoarea estimată este 2,61 miliarde lei fără TVA, iar primul termen de depunere a ofertelor este stabilit în 27.02.2023.
Secțiunea 3, Leghin - Pașcani, va face legătura între DN15B la vest de Târgu Neamț (Vânători-Neamț) și DN2 Moțca-Soci și are o lungime de 29,912 km. Conexiunea A8-DN2 la Moțca va fi realizată printr-o soluție provizorie, urmând ca bucata lipsă a Autostrăzii A8 dintre DN2 și nodul turbion cu A7 Bacău-Pașcani să fie licitată ulterior în segmentele A8 Pașcani - Iași. Costul estimat este de aproape 1,8 miliarde lei fără TVA și avem un prim termen de depunere oferte în 28.02.2023. „Pe ambele loturi, constructorii câștigători vor avea la dispoziție 6 luni de proiectare plus încă 24 de execuție. Contractele trebuie semnate în 2023 și duse la bun sfârșit până în 2026 ca să respecte jaloanele PNRR. Este evident că acest lucru va fi extrem de dificil de realizat, așa că ne bazăm tot pe noroc și mici-mari minuni. Stadiul pe scurt pe ceilalți aproximativ 250 kilometri ai A8? Pe zona montană, Miercurea Nirajului - Leghin, în decembrie au fost consultările publice privind acordul de mediu care are șanse să fie emis până la primăvară. Problema principală este livrarea studiului de fezabilitate, mai precis a forajelor geotehnice, la un nivel decent de calitate, pentru că banii din contract s-au terminat... Pe Moțca/DN2 - Iași - Ungheni, CNAIR împreună cu proiectantul Consitrans au stabilit traseul final în ultimele zile ale lui 2022. Teoretic, studiul de fezabilitate ar trebui livrat și obținut acordul de mediu până la sfârșitul lui 2023 ca să se poată licita lucrările. Practic, vom vedea”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura, cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație). Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau