Autobuze Solaris şi MAN, extrem de utile pentru CTP Iaşi
Dimensiune font:
Acestea suplimentează numărul unităţilor care operează pe traseele unde autobuzele au înlocuit tramvaiele pe perioada derulării lucrărilor de modernizare a şinei
Compania de Transport Public a adus în Iaşi, luna trecută, 21 de autobuze rulate. Ideea a fost ca acestea să fie folosite pe rutele unde circulația tramvaielor a fost întreruptă pe perioada lucrărilor de modernizare a căii de rulare, în ideea de a suplimenate numărul unităţilor care operează pe aceste trasee. „Compania de Transport Public Iași este în plin proces de înnoire a parcului de mijloace de transport: tramvaie, autobuze electrice și autobuze cu motoare cu ardere internă. Pentru aceasta, s-au desfășurat proceduri de achiziție la nivelul municipiului Iași, în urma cărora s-au încheiat contracte de achiziție. Termenele de livrare prevăzute în aceste contracte sunt destul de extinse (cuprinse între 1 an și 3 ani), ceea ce a generat o situație în care CTP Iași nu reușește să acopere necesarul de mijloace de transport în exploatare conform planului de transport. În plus, în municipiul Iași, pe baza finanțărilor europene prin POR 2014-2020, sunt desfășurate mai multe proiecte de reabilitare a liniilor de tramvai, context în care circulația tramvaielor este suspendată, iar serviciul de transport public este prestat cu autobuze”, se arată în caietul de sarcini pentru achiziția autobuzelor second-hand lanstă de CTP Iași.
Mană cerească pentru ieşenii din zona industrială
Ulterior, în curtea CTP Iaşi au ajuns 12 autobuze cu lungimea de 12 metri și 9 autobuze cu lungimea de 18 metri. Autobuzele de 12 metri sunt marca Solaris Urbino, maşini de calitate, iar cele de 18 metri sunt MAN-uri articulate. Repartizarea lor a fost următoarea: traseul 3a - 1 unitate, 19 - 1 unitate, 20 - 2 unități, 28 - 2 unități, 30 - 2 unități, 43 - 1 unitate, 46 - 1 unitate, 47 - 2 unități (pentru autobuzele de 12 metri) respectiv liniile 5, 27, 30, 36, 41 și 42 (pentru cele de 18 metri). „Autobuzele sunt extrem de utile, ne-au permis să suplimentăm numărul unităţilor pe fiecare traseu astfel încât timpii de aşteptare în staţii să fie minimi. Însă sunt şi alte avantaje. Pe traseul 5, de exemplu, unde s-a spus că nu are rost să introducem autobuze articulate, reuşim să transportăm din zona industrială, după orele 16.00, ieşenii care lucrează la OMCO. Şi nu sunt singurii... În 10-15 minune preluăm tot fluxul acestor angajaţi, care, în alte condiţii, ar fi fost dificil să-i transportăm doar cu autobuzele scoase la stradă în fiecare zi”, spun şefii CTP.
La fel stau lucrurile pe alte două trasee extrem de solicitate, ne referim la 41 şi 3b. „Un autobuz articulat transportă un număr dublu de călători în comparaţie cu unul simplu. Sigur, va fi altceva în momentul în care vor apărea tramvaiele noi, însă până atunci soluţia aleasă de noi ne permite să facem faţă tuturor solicitărilor”, mai spun şefii companiei. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau