Autostrada Unirii, în pericol!

Dimensiune font:

| 03-02-2025 09:23

* preşedintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), ieșeanul Cătălin Urtoi, anunţă că proiectul autostrăzii A8 a ajuns într-un impas pe tronsonul dintre Leţcani şi Ungheni * fără a da nume, Urtoi a lăsat să se înţeleagă că în cadrul CNIR sunt anumite animozităţi care împiedică buna desfăşurare a lucrărilor pentru Autostrada Unirii

Cătălin Urtoi a organizat, duminică, o conferinţă de presă pentru a-şi manifesta nemulţumirea asupra faptului că Executivul CNIR întârzie prea mult cu predarea  către Consiliul de Administraţie a documentaţiei pentru tronsonul cuprins între Leţcani şi Ungheni. Din această cauză, spune Urtoi, este întârziată scoaterea la licitaţie a proiectării şi execuţiei acestui tronson de autostradă. „Toate loturile montane au trecut prin Consiliul de Administraţie şi au ajuns la SEAP. În momentul de faţă avem o situaţie mai complicată pe tronsonul Leţcani - Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu”, spune Urtoi.

Mai mult, atunci când a văzut că nu există o deschidere de a se livra acest proiect către CA, în condiţiile în care se livrau alte proiecte, Urtoi spune că a considerat că este necesar să facă publică acest demers public. „În momentul în care am văzut cu ochii mei că documentaţia era pregătită, avizată de toate direcţiile încă de pe data de 17 decembrie, iar directorul financiar şi-a pus semnătura pe data de 17 ianuarie, atunci am considerat că este o problemă. Din punctul meu de vedere, aşa cum a declarat şi ministrul Grindeanu, din punct de vedere financiar nu sunt probleme. Avem inclusiv finanţarea prin Program Transport 2021-2027, prin bugetul de stat. Singura aşteptare ar fi fost ca proiectul acesta să meargă în acelaşi ritm cum au mers şi celelalte. Pentru mine, întrebarea este de ce celelalte proiecte au mers, dar la un moment dat a apărut acest blocaj”, a declarat Cătălin Urtoi.

 

Urtoi exclude întârzierea din motive tehnice și spune că deja toată documentaţia a fost finalizată de cei de la Direcţia Tehnică. „Aici ţine strict de decizia directorului general. De aceea insist ca şi acest tronson să intre pe un făgaş normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului şi să le vedem cât mai repede pe SEAP”, a spus Cătălin Urtoi.

 

El speră ca în cât mai scurt timp acest impas să fie depăşit. „Aşteptăm documentaţia pentru aprobarea în Consiliul de Administraţie”, a spus Cătălin Urtoi.

Fără a da nume, Urtoi a lăsat să se înţeleagă că în cadrul CNIR sunt anumite animozităţi care împiedică buna desfăşurare a lucrărilor pentru Autostrada Unirii. „Luptele, aşa-zis interne, din Consiliul de Administraţie al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt nişte oameni care îşi fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcţii, specialişti care şi-au făcut treaba foarte bine. Documentaţia trebuie să vină de la Executivul CNAIR. Adică, directorul general, care este şi membru al CA, trebuie să fie interesat, a spus Cătălin Urtoi. 

Pe de altă parte, din această săptămână ar trebui să înceapă lucrările pe tronsonul Leghin - Târgu Neamţ, din Autostrada Unirii. Contractul, în valoare de 1,56 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin PNRR. „Pe data de 3 februarie începe construcția secțiunii Leghin - Târgu Neamț parte a Autostrazii A8. Am emis Ordinul de începere a lucrărilor, iar Spedition UMB trebuie să finalizeze construcția celor aproximativ 30 km pănă la finalul anului 2026, a anunţat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pe traseu vor fi construite 24 poduri și pasaje, două viaducte, două spații de servicii tip S1 și unul tip S3, inclusiv parcare securizată, un centru de întreținere și coordonare, două noduri rutiere la DN15B și la DN15C.

Laura RADU, Cristian ANDREI

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Poduri, comuna Poduri, sat Poduri, Str. General Nicolae Sova nr. 170, judetul Bacau, cod postal 607465, telefon 0726.736.566, fax 0234/369.000, email: contact@primaria poduri.ro, cod fiscal 4278183. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 133 mp, situat in comuna Poduri, sat Poduri, Str. General Nicolae Sova nr. 537, inscris in C.F. nr. 64046 Poduri, nr.cadastral 64046, apartinand domeniului public al Comunei Poduri, judetul Bacau, conform H.C.L. Poduri nr. 22/26.03.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere de la sediul Comunei Poduri. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii- Publice din cadrul Comunei Poduri, comuna Poduri, sat Poduri, Str. General Nicolae Sova nr. 170, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 537 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Poduri. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.06.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.06.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Poduri, comuna Poduri, sat Poduri, Str. General Nicolae Sova nr. 170, judetul Bacau, cod postal 607465. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.06.2025, ora 16.00, Comuna Poduri, comuna Poduri, sat Poduri, Str. General Nicolae Sova nr. 170, judetul Bacau, cod postal 607465. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Bacau, Str. Cuza Voda nr. 1, judetul Bacau, telefon 0244/544.781, fax 0244/523.265, e-mail: tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.05.2025.
CONSORTIUL format din Five Administration SPRL -Filiala Iasi si LD Expert Grup SPRL, in calitate de Administratori judiciari ai Comcereal SA Vaslui -in reorganizare, organizeaza in perioada 04.06 -04.07.2025 inclusiv, intre orele 09.00 -19.00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 3 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii astfel: -Licitatia nr.1 in data de 04.06.2025, termen-limita inscriere: 03.06.2025, ora 12.00. -Licitatia nr. 2 in data de 18.06.2025, termen-limita inscriere: 17.06.2025, ora 12.00. -Licitatia nr. 3 in data de 02.07.2025, termen-limita inscriere: 01.07.2025, ora 12.00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 4 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii astfel: -Licitatia nr. 1 in perioada 05 -06.06.2025, termen-limita inscriere: 04.06.2025, ora 12.00. -Licitatia nr. 2 in perioada 19 -20.06.2025, termen-limita inscriere: 18.06.2025, ora 12.00. -Licitatia nr. 3 in perioada 03-04.07.2025, termen-limita inscriere: 02.07.2025. ora 12.00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrato rului judiciar, la adresa: vanzari_filiala@five-advisory.ro sau societatii Comcereal S.A., la adresa: office@ comcereal -vaslui.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrato rului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este de 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari_filiala@ five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari_filiala @five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Comcereal, la numerele de telefon: 0744610064 si 0335407617 sau e-mail: ofifice@comcereal-vaslui.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari_filiala@five-advisory.ro
 Iașul, în fruntea clasamentului național al sărăciei energetice extreme
03/06/2025 13:14

* mii de familii din Iasi aleg să nu consume energie, desi ar avea nevoie, din lipsă de resurse financiare * oamenii trăiesc in frig iarna sau in intuneric, de teama unor facturi pe care nu si le pot permite ...

Iașul a primit peste 100 milioane de lei pentru subvenționarea locurilor de muncă și are tot mai puțini angajați!
03/06/2025 13:14

* Iasul a beneficiat de cea mai mare sumă trimisă in judete – 107,31 milioane lei drept subventii pentru crearea de noi locuri de muncă * din nefericire, rezultatele acestor programe sunt puse sub semn ...

  Iașul, voce activă la Forumul Național al Copiilor: „Vrem educație pentru sănătate, nu tăcere și frică!”
03/06/2025 11:34

Copiii din Iasi au avut un cuvant important de spus in cadrul celei de-a 25-a editii a Forumului National al Copiilor, desfăsurată de curand la Bucuresti. Alături de colegi din alte 14 judete ale tării, e ...

Generația Fit. Cât plătesc ieșenii pentru a fi în formă
03/06/2025 11:03

  La Iasi, fitnessul a devenit parte din identitatea urbană. Sălile sunt tot mai pline, antrenamentele de grup se desfăsoară pană seara tarziu, iar obiceiul de a merge la sală de cel putin trei o ...

„Trenurile Soarelui” repornesc din Iași către litoral
03/06/2025 06:17

* pe relatia Iasi - Constanta - Mangalia, un singur tren va avea legătură directă, celelalte avand timpi mai multi de asteptare prin gări * cel mai rapid va fi trenul Interregio Night (IRN) cu plecare din I ...

­­­­­Iașul caută bani pentru modernizarea urgentă a sistemului de termoficare!
03/06/2025 06:17

* municipalitatea vrea să transforme ­i­­­ncălzirea Iasului din conventională in „verde” * e nevoie de bani pentru instalarea de noi echipamente de producere a energiei termice ut ...

Doi frați din Erbiceni, înecați în Bahlui
03/06/2025 06:17

Tragedie in comuna Erbiceni. Doi minori, de 10 si 12 ani, care au mers la scăldat s-au inecat in apele Bahluiului, mult mai adanc după ploile din ultima perioadă. Unul dintre ei a fost scos de un unchi in ti ...

Organele unui tânăr aflat în moarte cerebrală au salvat două vieți
02/06/2025 18:00

 Viaţă dincolo de moarte: două transplanturi renale la Iaşi, posibile datorită curajului unei familii. Două vieţi salvate, o decizie de neuitat. Medicii de la Spitalul „Dr. C.I. Parhon” ...

Centrul BII - o poveste despre determinare, ştiinţă şi umanitate
02/06/2025 17:59

La Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie din Iaşi, medicina işi recapătă adevărata dimensiune: grijă faţă de om, nu doar faţă de boală. În acest centru de excelenţă funcţionează p ...

Încep rezilierile de contracte pe Autostrada A8!
02/06/2025 16:56

* compania UMB se retrage de pe două loturi ale Autostrăzii A8, solicitand rezilierea contractelor si restituirea „de indată” a scrisorii de garantie de participare la licitatie * ANAP si Directi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei