Creditul pentru asigurarea căldurii în apartamente, aprobat cu voturile PSD

Dimensiune font:

| 12-09-2024 08:32

* în favoarea proiectului de hotărâre au votat consilierii PNL, PMP și PSD, în timp ce aleșii locali de la USR au vot împotrivă, iar viceprimarul Răzvan Timofciuc s-a abținut de la vot * astfel, cu 17 voturi, 6 voturi împotrivă și o abținere, proiectul de hotărâre a fost aprobat * cât privește proiectul de majorare a prețului gigacaloriei pentru populație, respins până acum de două ori de către plenul Consiliului Local, primarul Chirica a declarat că nu va renunța la această idee, cu atât mai mult cu cât propunerea de „ajustare” a costurilor privind producerea, transportul și distribuția agentului termic vine din partea Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE)

Întruniți în ședință extraordinară de îndată, consilierii locali au aprobat miercuri contractarea unui credit în valoare de 145 de milioane de lei în vederea achiziționării combustibilului necesar asigurării agentului termic în sezonul rece 2024/2025. „În condițiile în care nu vom beneficia de sprijin de la Guvern și până când sistemul de termoficare va fi preluat de un alt operator este esențial ca Primăria să apeleze la acest împrumut pentru a asigura încălzirea și apa caldă pentru cei peste 50.000 de preșcolari și elevi din unitățile de învățământ branșate, pentru miile de angajați și pacienți din spitale, pentru cele peste 21.000 de familii de ieșeni, ca și pentru companiile partenere. Spre deosebire de alte orașe, sistemul de termoficare din Municipiul Iași este operațional, dar nu poate funcționa fără gazele naturale pe care le vom cumpăra din acest împrumut din care vom cheltui doar sumele strict necesare. Am speranța că, dincolo de interesele politice, membrii Consiliului Local vor înțelege corect situația și că vor lua decizia rațională de a aproba acest împrumut, în lipsa căruia preșcolarii, elevii, pacienții și familiile de ieșeni vor petrece iarna în frig”, a anunțat, în deschiderea ședinței, primarul Mihai Chirica. „Consilierii social democrați vor vota acest proiect de hotărâre în condițiile în care, așa cum am mai spus-o, ne gândim strict la ieșenii care sunt racordați în momentul de față la sistemul centralizat de termoficare”, a spus, la rândul său, consilierul Bogdan Crucianu, șeful grupului consilierilor PSD din Consiliul Local.

Timofciuc: „O astfel de decizie trebuia evitată prin investiții în retehnologizarea sistemului de termoficare”

Viceprimarul Răzvan Timofciuc și-a argumentat decizia de a se abține de la vot prin faptul că aprobarea unui astfel de împrumut ar împovăra și mai mult bugetul local și așa destul de „sărac” în acest an, care nu permite finanțarea unor investiții importante pentru oraș.

În plus, Răzvan Timofciuc a acuzat Executivul Primăriei că nu a aplicat în acest an pentru atragerea de fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în vederea realizării unei centrale de hidrogen prin electroliză, care ar fi redus semnificativ costurile de producere a agentului termic livrat populației. Anul trecut s-a mai făcut un împrumut de 40 milioane euro pentru același lucru. O astfel de decizie care amanetează bugetul Iasului pe următorii ani nu se ia de pe o zi pe alta. Și o astfel de decizie trebuia evitată prin investiții în retehnologizarea sistemului de termoficare. Ca reprezentant al Executivului, consider ca trebuie să am un cuvânt de spus în privința unor astfel de proiecte majore pentru comunitate. Ieșenii nu pot fi îndatorați la nesfârșit cu zeci de milioane de euro pentru serviciul de termoficare, fără să avem un plan clar, predictibil și asumat la nivel administrative, prin care acest serviciu să fie retehnologizat și să nu distrugem viitorul orașului doar pentru ca nu există o viziune de a răspunde acestei provocări”, a mai spus viceprimarul.

Municipalitatea, obligată să recurgă la împrumut pentru ca CET-ul să poată funcționa la iarnă

Primarul Mihai Chirica a declarat că municipalitatea „a fost nevoită” să apeleze la acest împrumut întrucât nu dispune de resursele financiare necesare pentru acoperirea costurilor cu achiziționarea combustibilului, respectiv a gazului metan, necesar funcționării CET 1 în iarna 2024/2025. „Există o diferență mare între costurile de producție a gigacaloriei și tariful pe care îl aplicăm pentrtu populație și ca urmare avem nevoie de bani. Pe de altă parte, în acest moment nu dispunem de resursele necesare pentru a avea 145 de milioane de lei pentru achiziționarea combustibilului pentru la iarnă, pentru că avem de asigurat în continuare sume mari pentru cofinanțarea unor proiecte și pentru funcționarea sistemului public în general”, a mai afirmat edilul. Șeful municipalității a subliniat că sistemele centralizate de termoficare, în momentul de față, inclusiv cel al Iașului, nu sunt sustenabile din punct de vedere economic, în această situație aflându-se și alte mari orașe ale României precum Bucureștiul, Constanța sau Timișoara, autoritățile din aceste localități confruntându-se cu mari probleme în ceea ce privește asigurarea unei funcționări cât mai eficiente a sistemelor publice de încălzire pe timpul iernii. Pe de altă parte, afirmă edilul, municipalitatea este conștientă de faptul că sistemul centralizat de termoficare trebuie să fie promovat și modernizat, cel puțin în orașele mari. „Din păcate, în acest moment nu putem să aducem un tarif care să echilibreze în întregime costurile, motiv pentru care suntem practice obligați să apelăm la această formulă a împrumuturilor”, a declarat Mihai Chirica. În încheiere, primarul a ținut să le mulțumească consilierilor locali care au înțeles că acest împrumut era absolut necesar pentru asigurarea încălzirii apartamentelor racodate la sistemul centralizat de termoficare, unităților de învățământ (creșe, grădinițe, școli li licee), spitalelor și celorlalte instituții de utilitate publică din municipiu.

Primarul nu renunță la ideea majorării prețului gigacaloriei

Referindu-se la proiectul de majorare a prețului gigacaloriei pentru populație, respins până acum de două ori de către plenul Consiliului Local, primarul a declarat că nu va renunța la această idee, cu atât mai mult cu cât propunerea de „ajustare” a costurilor privind producerea, transportul și distribuția agentului termic vine din partea Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). „Sunt conștient că acest proiect de hotărâre trebuie să fie repus din nou în discuție cu toate că mi-a stat pixul, ca să spun așa, când am ajuns la o subvenție de peste 350 de lei/gcal, dar nu avem încotro. Treptat-treptat, trebuie să obișnuim populația cu costurile reale ale unui serviciu public”, a afirmat șeful municipalității, care i-a avertizat din nou pe consilieri că în cazul în care proiectul de hotărâre va fi din nou respins la vot, municipalitatea ar putea întâmpina probleme mari în găsirea unui operator care să dorescă să preia în concesiune serviciul public de termoficare.

Reamintim, în acest moment, prețul gigacaloriei pentru populație este de 254 de lei fără TVA, urmând ca după majorare, acesta să crească la 750 de lei inclusiv TVA. În ceea ce privește valoarea subvenției acordată de Primărie (diferența dintre prețul de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei electrice și prețul plătit de către consumator), potrivit propunerii înaintată de Executivul Primăriei, aceasta urma să crească de la 139 lei fără TVA în prezent la 350 de lei inclusiv TVA.

Edi MACRI

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Cotusca, cu sediul in sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231.561.946, fax 0231.561.936, e-mail: primariacotusca@yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -Teren in suprafata totala de 922 mp, compus din teren in suprafata de 364 mp si teren in suprafata de 558 mp, situat in intravilanul satului Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 73, avand CF 62465, Parcela Cadastrala 918, apartinand domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Cotusca nr. 24/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita in contul concedentului: RO60TREZ1195 006XXX000330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 01.04.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original si 1 exemplar in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.04.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Cotusca, sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231.511.739, fax 0231.531.832, e-mail: tr-botosani-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.03.2025.
Un  ieșean și-a cumpărat, în aceeași zi, două Ferrari Purosangue nou-nouțe!
18/03/2025 22:30

* valoarea unei astfel de masini oscilează intre 563.000 si 1,3 milioane de euro, in functie de dotări * Ferrari Purosangue este primul SUV născut in Maranello si a devenit imediat după lansare (2022) masin ...

Impact devastator, la Gorban
18/03/2025 19:11

Un tanăr de 30 de ani a murit, luni seară, intr-un accident rutier, după ce o autoutilitară s-a izbit violent de un stalp de electricitate. Alte două persoane au fost transportate, in stare gravă, la Spit ...

Un nou val de îmbolnăviri, la Iași. Peste 6.000 de cazuri de infecții respiratorii, într-o săptămână
18/03/2025 19:10

* in perioada 10 - 16 martie s-au inregistrat 6.110 cazuri de infectii respiratorii acute, in crestere alarmantă, de 11,92%, fată de săptămana precedentă, ceea ce pune presiune pe sistemul medical local & ...

Ieșenii pot închiria tramvaie de la CTP!
18/03/2025 19:10

Compania de Transport Public Iasi a făcut un anunt extrem de interesant: inchiriază tramvaie sau autobuze pentru diferite evenimente. Toate mijloacele de transport se inchiriază cu sofer/vatman, iar pretul i ...

Caracatița păcănelelor sufocă – iluzii de câștig, vieți ruinate
18/03/2025 17:47

Într-o plimbare scurtă pe bulevardele principale ale Iasului nu are cum să nu-ti sară in ochi puzderia de săli de jocuri. Pe strada Nicolina sunt puzderie, la fel si pe Soseaua Păcurari, zona Podu ...

Vânătoarea celor mai periculoși infractori din România. Patru sunt din Iași
18/03/2025 17:13

După prinderea unuia dintre cei mai căutati interlopi romani, Vasile Rodideal, care se ascundea la Moscova, lista celor mai căutati infractori romani a atras atentia. Pe siteul Politiei Romane se află 66 de ...

Creștere a infecțiilor respiratorii acute în Iași: Peste 6.100 de cazuri în ultima săptămână
18/03/2025 17:04

Direcţia de Sănătate Publică Iaşi transmite că in ultima săptămană a fost inregistrată o uşoară creştere a infecţiilor respiratorii acute. Conform datelor oferite de Compartimentul de Supravegher ...

Simulare Națională la Matematică: „Suntem copii de nota 10, dar tot a fost destul de greu”
18/03/2025 15:26

Peste 7.000 de elevi de clasa a VIII-a din judeţul Iaşi au susţinut marţi a doua probă scrisă la Simularea Evaluării Naţionale, proba la Matematică. Timp de două ore, elevii au avut de rezolvat 18 exe ...

Lider al lumii interlope din Iași, încătușat la Moscova
18/03/2025 14:48

Lista Most Wanted a Interpolului a fost actualizată. De pe ea lipseste, de cateva zile, unul dintre cei mai căutati infractori ieseni ai ultimelor decenii - Vasile Rodideal. Acesta a fost incătusat la Moscov ...

Iașul are un laborator de ultimă generație dedicat chimiei supramoleculare
18/03/2025 14:18

Institutul de Chimie Macromoleculară „Petru Poni” al Academiei Romane a marcat o etapă importantă in dezvoltarea infrastructurii sale de cercetare prin inaugurarea noii clădiri „Acad. Bo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei