Directorul Aeroportului Iaşi cere închiderea spaţiului aerian al României!
Dimensiune font:
* în opinia directorului general al aerogării, indiferent cât de multe măsuri de prevenţie ar lua autorităţile, tot există persoane care nu conştientizează de unde vine riscul şi pot contamina atât avionul şi pasagerii, cât şi lucrătorii din aeroport, fapt care ar duce la imposibilitatea de a continua activitatea * în cazul în care în zona roşie vor trece Spania, Franţa şi Germaniei, dar mai ales Marea Britanie, unde Iaşul are 12 curse săptămânale, la nivelul Aeroportului Iaşi pierderile vor fi de 85-90%!
Şeful Aeroportului Iaşi cere măsuri radicale. Pentru că nu sunt corecţi şi nu declară zonele din care vin, zeci de persoane care se întorc acasă riscă să contamineze comunităţi întregi. Până la ele sunt în pericol toţi cei care lucrează la aeroport, piloţii şi stewardesele. „Vreau să fac un anunţ, poziţie personală, faţă de ceea ce se întâmplă zilele acestea în România. Propun autorităţilor închiderea spaţiului aerian al României privind zborurile civile de pasageri, pentru a preîntâmpina creşterea riscului de îmbolnăvire cu coronavirus”, a spus Cătălin Bulgariu, directorul general al Aeroportului Internaţional Iaşi. El şi-a explicat şi intenţia. „Argumentele acestei propuneri sunt, în primul rând, reducerea riscului de infestare pentru că, aşa cum am văzut de-a lungul timpului, din partea pasagerilor nu avem cea mai bună activitate civică, de a recunoaşte de unde vin, chiar dacă la Iaşi am avut un comportament corect al oamenilor în ceea ce priveşte respectarea măsurilor de declarare şi de supunere la controlul medical. Nu am avut probleme în care ar fi trebuit să intervină jandarmii dar fals în declaraţii am avut mai multe. Ne-am confruntat cu persoane care veneau din iar în cazul în care acest lucru se va mai întâmpla şi cu Marea Britanie, unde avem 12 curse pe săptămână, vă daţi seama că la nivelul Aeroportului Iaşi, pierderile vor fi mult mai mari, spre 85-90%, ei fiind un risc mare de contaminare atât a pasagerilor care veneau din zone sigure cât şi a angajaţilor aeroportului şi a structurilor suport de pe aeroport”, spune şeful aeroportului.
Aeroporturile, în pragul falimentului!
Dar acesta nu este singurul motiv pentru care Bulgariu cere închiderea spaţiului aerian. În cazul în care zona roşie s-ar extinde de la Italia la Franţa, Germania, Spania sau Marea Britanie, aeroporturile ar suferi un mare crash economic. „De exemplu, la acest moment toate companiile înregistrează pierderi deosebite. În ceea ce priveşte aeroportul, pierderile şi la noi sunt semnificative. Dacă săptămâna trecută spuneam că pe bugetul lunii martie am luat în calcul o reducere cu 40% a veniturilor, acum, după măsurile luate privind anularea curselor din Italia, trecerea pe zonă galbenă sau roşie a Spaniei, Franţei şi Germaniei, ne face ca pierderile noastre să fie mult mai mari. Astfel, prin închiderea spaţiului aerian limităm cheltuielile şi nu mai producem pierderi în continuare. Reducerea curselor către cele trei ţări, în cazul în care ele trec pe zonă roşie, ar însemna o reducere cu încă 11 curse pe săptămână. Astăzi, discutăm pentru săptămâna următoare de un program de 36 de curse externe. Dacă se trece pe roşu urmează să se reducă cu încă 11, iar în cazul în care acest lucru se va mai întâmpla şi cu Marea Britanie, unde avem 12 curse pe săptămână, vă daţi seama că la nivelul Aeroportului Iaşi, pierderile vor fi mult mai mari, spre 85-90%”, a declarat directorul Aeroportului Internaţional Iaşi.
Cu toate acestea, regulile sunt clare în ceea ce priveşte funcţionarea aeroporturilor. Aceste se pote închide doar din motive tehnice sau în condiţii de urgenţă. „De aceea, noi facem toate eforturilor atât în ceea ce priveşte mobilizarea persoanelor, cât şi în ceea ce priveşte consumurile de dezinfectanţi şi realizare a tuturor cheltuielilor necesare operării pe aeroport”, a declarat Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi. Lavinia DUCAŞ, Gabi MATEI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau