E 85 rămâne „drumul morții”
Dimensiune font:
România continuă să ocupe prima poziție în clasamentul accidentelor rutiere mortale din Uniunea Europeană. În 2022, avea cea mai mare rată a decelor în accidente rutiere din toată comunitatea. Potrivit Eurostat, 85,1 persoane la 1 milion de locuitori și-au pierdut viașa pe șosele. Cauzele sunt legate nu doar de starea precară a drumurilor, ci și de cea a mașinilor. Potrivit Uniunii Asiguratorilor din România, cel puțin 6 autovehicule din 100 înmatriculate în România produc anual accidente rutiere, soldate cu pagube materiale sau vătămări corporale și decese.
Una dintre arterele cu cele mai multe accidente continuă să rămână E 85, un drum european, care traversează Europa de la nord la sud, de la portul Klaipėda, Lituania de la Marea Baltică, până în orașul Alexandroupolis din Grecia, la Marea Egee.
În România, se întinde de la Siret, prin Suceava, Fălticeni, Roman, Bacău, Adjud, Focşani, Râmnicu Sărat, Buzău, Urziceni, Bucureşti, până la Giurgiu.
Care sunt cauzele accidentelor pe „drumul morții”
În opinia cunoscutului instructor de conducere Titi Aur, bârlădean de origine, E 85, supranumit şi „drumul morţii”, rămâne un tronson problematic. „Acolo e o ciudăţenie. Avem o bandă dus, o bandă întors, şi mai avem un acostament care este confundat de multe ori cu o bandă. Acel acostament este de multe ori mai lat, ajungând chiar la lăţimea unei benzi, de multe ori îngust, dar care şi dispare câteodată, ajungând aproape de zero. Acea oscilaţie este interpretată de şoferi ca fiind o bandă de circulaţie şi, de cele mai multe ori, traficul lent merge pe acolo. E şi de bine şi de rău. De bine, pentru că se poate circula mai repede pe acea şosea, dar de rău este pentru că avem tentaţia de a merge mult mai tare pe banda normală şi pentru că de multe ori nu încap patru maşini una lângă alta. Dacă avem câte una pe fiecare acostament şi câte una pe benzile normale, iar acostamentul se îngustează, iar cei care sunt pe mijloc sunt şi grăbiţi, nu suportă să meargă cu viteză legală, apar accidente groaznice.
Atunci maşinile din mijloc se ciocnesc. Apar aceste tamponări frontale, cu multe victime. Această şosea a ajuns să fie pe locul 1 la victime, la concurenţă cu DN 1. Asta arată că gradul nostru de civilizaţie şi de ştiinţă de a merge pe un drum modernizat, cu asfalt bun, cu dungile trase, confortabil, este scăzut. În loc să scadă numărul de accidente pe un astfel de drum, apar accidente grave. Nu ştim să profităm de infrastructură bine făcută, cu excepţia acelui acostament”, a declarat Titi Aur la DC Conducem.
În plus, România înregistrează și o severitate ridicată a accidentelor, cu o rată de două ori mai mare decât media europeană în ceea ce privește decesele provocate de accidentele în trafic. Astfel, conform Eurostat, datele statistice arată că rata deceselor cauzate de accidente rutiere înregistrată în România este de 86 la un milion de locuitori, comparativ cu media UE de 46 la un milion de locuitori – deși eforturile autorităților au dus la o scădere a acestui indicator. Toate acestea în contextul în care anul 2022 a fost considerat cel mai sigur an din punct de vedere rutier în România.
Ecaterina VICOL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau