La Iași, certificatele de deces pot fi obținute în format digital!

certificate

Dimensiune font:

| 24-05-2024 09:45

Începând din această lună, ieșenii pot obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificatele de deces eliberate de Oficiul Stării Civile din cadrul Direcției Locale de Evidența Persoanelor (DLEP), odată cu punerea în funcțiune a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC), inițiat la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale.

Deși, într-o primă etapă, programul prevedea înregistrarea în format digital a certificatelor de deces și a celor de naștere, deocamdată, după precizează Marius Bodoga, directorul executiv al DLEP, la nivelul municipiului Iași sunt emise electronic, în acest moment, doar cerificatele de deces. „Începând cu data de 8 mai, Serviciul de Stare Civilă al Municipiului Iași a început emiterea actelor de deces în noul sistem informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă, un sistem nou, gestionat la nivelul întregii țări de către Ministerul Afacerilor Interne. Este primul pas în ceea ce va fi  digitalizarea înregistrărilor actelor de stare civilă. Deocamdată, din punctul de vedere al cetățenilor, beneficiile nu sunt atât de vizibile, pentru că nu a fost încă extinsă aplicația pentru serviciile online, care se află în lucru, dar cu siguranță că la momentul finalizării acestui proiect (24 septembrie 2024 -n.r.) vom începe să culegem roadele acestui sistem”, a declarat Marius Bodoga.

Pentru a putea obţine certificatul digital, solicitantul trebuie să se prezinte cu documentele originale la Starea Civilă

Potrivit acestuia, pentru a putea intra în posesia certificatului de deces digital, cetățeanul trebuie să se prezinte la Serviciul de Stare Civilă cu documentele originale, care apoi sunt scanate și returnate, după care va fi emis certificatului de deces în noul format electronic. „În momentul în care platforma pentru cetățeni va deveni operațională, certificatul în format electronic va putea fi accesat de către fiecare persoană, pe baza unui cont, astfel nemaifiind necesară prezența acesteia la Oficiul de Stare Civilă pentru a obține un duplicat, documentul respectiv putând fi listat de acasă de către beneficiarul contului respectiv. Deocamdată, la nivelul municipiului Iași vorbim doar despre eliberarea în format digital a certificatului de deces, însă în perioada următoare urmează să devină activ și fluxul  de înregistrare a certificatului de naștere. În perioada următoare, sistemul integrat va cuprinde și unitățile sanitare, tocmai pentru ca acest flux să devină cu adevărat digital. Noi vom primi documentele direct de la unitățile sanitare și în momentul în care va fi emis  actul respectiv, persoana îndreptățită va primi un mesaj pe telefon sau pe e-mail pentru a se prezenta la Serviciul de Stare Civilă pentru a ridica actul respectiv”, a precizat Marius Bodoga, directorul executiv al Direcției Locale de Evidența Persoanei. 

Până în prezent, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) este operațional în ceea ce privește emiterea certificatelor de deces în Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov, urmând ca ulterior acesta să fie extins și în celelalte județe.

Scopul principal al proiectului îl reprezintă introducerea digitalizării la nivelul unităţilor administraţei publice 

Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic se va realiza etapizat, urmând a se finaliza la data de 24 septembrie 2024. Proiectul privind introducerea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC a fost implementat de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, fiind cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

În implementarea proiectului, un rol important l-a avut sprijinul acordat de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate. Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din bugetul național și 3.705,81 lei cofinanțare eligibilă a beneficiarului.  

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă sprijinirea digitalizării de la nivelul administraţiei publice, prin informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă pentru cele 4 evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces, prevăzute în Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată. Este vorba despre un proiect amplu, implementat în mod etapizat la nivelul celor 3.188  de unități administrativ-teritoriale existente la nivelul înrregii țări. Un alt beneficiu al acestui sistem este că dacă aveți nevoie, de exemplu, de un certificat de naștere duplicat și sunteți născut la Constanța, în momentul în care vă prezentați la Serviciul de Stare Civilă Iași, documentul poate fi verificat și listat, sau  în momentul în care aveți conexiune la Internet vă veți putea documentul respectiv de la domiciliu”, a mai precizat directorul executiv al Direcției Locale de Evidența Persoanelor, Marius Bodoga. Edi MACRI

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
„Principala tară comportamentală a unui politician este aroganța. Doar cei ce vor înțelege acest lucru vor fi sortiți succesului”
26/06/2024 06:11

- Cum ati descrie pe scurt anul 2024 din punctul de vedere al incărcăturii sale politice? - Drept unul extrem de complicat, desigur. Este o situatie rarisimă, care nu se intamplă frecvent, si anume aceea c ...

Mark Rutte va fi nominalizat oficial, miercuri, în funcţia de Secretar General al NATO
25/06/2024 20:28

Premierul interimar olandez Mark Rutte va fi nominalizat oficial in postul de Secretar General al Alianţei, miercuri, in timpul unei reuniuni a Consiliului Atlanticului de Nord, forul de decizie politică al N ...

Tragedia de la Ibănești. Acuzații dure lansate de fiul uneia dintre victime: „A intrat primul în bazin, după ce a fost amenințat”
25/06/2024 18:59

Noi amănunte ies la iveală in cazul tragediei petrecute la fabrica de cascaval din Ibănesti, soldată cu moartea a patru persoane, printre care si directorul acesteia. Romică Magopet, edilul din localitatea ...

Shaorma gratis pentru liceenii care iau nota 10 la Bac
25/06/2024 18:39

O shaormerie are o initiativă specială pentru sustinerea si recunoasterea performantei scolare. Shaormeria a ales să recompenseze elevii care obtin nota 10 la BAC cu o masă gratuită. "Dorim să sărbăto ...

Bărbații care au drogat o adolescentă de 16 ani au fost trimiși în judecată. Fata a murit
25/06/2024 14:28

Procurorii Biroului Teritorial Neamţ al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată (DIICOT) au dispus trimiterea in judecată a trei persoane acuzate de săvarşirea infracţiunil ...

Pogromul de la Iași. O tragedie a umanității
25/06/2024 14:13

În perioada interbelică, Romania a cunoscut o crestere a sentimentelor antisemite, alimentate de miscări nationaliste si fasciste precum Garda de Fier. Antisemitismul era adanc inrădăcinat in societat ...

Recital de oboi la Bacău
25/06/2024 14:03

Centrul de Cultură „George Apostu” si Asociatia de Concerte „Syrinx” invită publicul sambătă, 29 iunie 2024, incepand cu ora 17.00, la o seară muzicală dedicată rafinamentului art ...

Ceremonie publică în Piaţa Tricolorului - miercuri, de Ziua Drapelului Naţional
25/06/2024 12:12

Ziua Drapelului Naţional va fi sărbătorită miercuri, in Bucureşti, printr-o ceremonie publică ce va avea loc in Piaţa Tricolorului, in faţa Palatului Cercului Militar Naţional. Potrivit unui comunicat ...

Viceprimarul comunei Ungheni, acuzat de ANI de incompatibilitate
25/06/2024 11:39

Agenţia Naţională de Integritate (ANI) il acuză pe primarul municipiului Tulcea, Ştefan Ilie, de conflict de interese, după ce edilul ar fi semnat autorizatie de construire pentru o firmă de la care ulte ...

Cât costă să locuiești în chirie, în Iași. Capitala Moldovei, mai accesibilă decât alte mari orașe ale țării
25/06/2024 08:33

* „Există in Iaşi şi anumite zone in care un apartament cu două camere, open space, poate fi inchiriat cu 280 sau 290 de euro. Aici ne referim la apartamente noi, complet utilate, dar care se află la ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei