Necesitatea prevenţiei HIV-SIDA, discutată la Vaslui

Dimensiune font:

| 05-12-2023 15:16

Necesitatea prevenţiei HIV-SIDA a fost subliniată în cadrul dezbaterii anuale dedicate problematicii persoanelor seropozitive, organizată de Asociaţia "Iris" Vaslui.

Organizată cu scopul marcării Zilei Mondiale de Luptă Împotriva HIV-SIDA, dezbaterea face parte din Campania Naţională derulată de Federaţia UNOPA, sub sloganul "Nu-ţi feri privirea!".

În judeţul Vaslui există la această dată un număr de 137 de persoane adulte cu HIV, nefiind înregistraţi în evidenţele sanitare copii infectaţi cu virusul imunodeficienţei umane. Potrivit autorităţilor, în cursul anului 2023, au fost înregistrate şapte cazuri noi de infectare.

"A fost un an în care, din păcate, am avut şi cazuri noi, au intrat în evidenţă şapte astfel de cazuri, toate pacienţi adulţi. Nu mai avem copii în evidenţă, transmiterea materno-fetală practic nu mai există la pacientele care fac tratamentul şi respectă terapia. Pacienţii care au intrat în tratament s-au prezentat tardiv, au fost diagnosticaţi tardiv şi care, din nefericire, nu au o evoluţie favorabilă. Este foarte important momentul în care se iniţiază tratamentul, care înseamnă o asociere de mai multe medicamente. (...) Am reuşit să controlăm această infecţie la pacienţii noştri, care în proporţie de peste 60% au viremii nedetectabile şi riscul de a transmite boala este redus poate chiar la 0. Dacă la începuturi dădeam pacienţilor un pumn de medicamente, acum ajuns la nişte formule foarte elegante, care sunt şi eficiente şi pe care pacienţii le agreează, respectiv la preparatele coformulate, pe principiul administrării unei singure pilule pe zi. (...) În general, ajungând la aceste scheme terapeutice eficiente, starea pacienţilor aderenţi la tratament este bună. Pot să spun că am ajuns la a conştientiza că această boală este una cronică aşa cum sunt atâtea alte boli", a menţionat coordonatorul judeţean al Programului HIV-SIDA, dr. Otilia Bălănescu.

Aceasta a precizat că programul a avut finanţarea corespunzătoare şi a asigurat tratamentul tuturor pacienţilor, la acest moment judeţul Vaslui având asigurată finanţarea şi pentru primul trimestru al anului 2024.

Prezent la dezbatere, prefectul judeţului Vaslui, Daniel Onofrei, a transmis necesitatea implicării tuturor persoanelor şi instituţiilor abilitate în lupta de prevenţie a HIV-SIDA.

"Mă bucur să aud că această problemă a fost dusă la nivelul unei boli cronice, este un lucru extraordinar. Acum câţiva ani, când auzeam de această boală, o consideram foarte, foarte gravă. Mă bucur să constat şi că sunteţi prezenţi pe suportul media.Văd peste tot mesaje, văd îndemnuri ca tineretul şi nu numai să se protejeze. Sunt convinsă că aveţi o prezenţă destul de coerentă în unităţile de învăţământ, pentru că acolo cred că se impune un instructaj şi discuţii tinerii, pentru că prevenţia este destul de simplă", a afirmat prefectul judeţului Vaslui.

"Felicit ceea ce Asociaţia "Iris" face şi o face de câţiva ani, cu rezultate bune. Am fost şi le suntem alături, pentru că fac o muncă deosebită. Numai când auzim de această boală, parcă ne cutremură gândul că un om de lângă noi poate avea asemenea maladie, care a curmat pe parcursul existenţei ei multe vieţi. Ştiinţa a avansat, tratamentele la fel şi iată că sunt speranţe că şi aceşti oameni care, din păcate, suferă de această boală, pot o duce aproape de normal", a declarat primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavăl. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Se redeschide traficul rutier pe Pietonalul Ștefan cel Mare!
01/04/2025 00:01

* organizatiile pentru protectia mediului au anuntat, pentru această dimineată, actiuni de protest, amenintand cu blocarea arterei rutiere si a acestului in Mitropolia Moldovei si Bucovinei * Primăria a soli ...

Un ieșean a sunat la 112 de peste 30.000 de ori în câteva luni!
31/03/2025 22:20

* in perioada 1 ianuarie 2024 – 1 martie 2025, peste 131.500 de apeluri la 112 preluate la nivelul judetului Iasi au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut farse, au adresat injurii sau ...

Iașul are buget! Chirica: „Speranţa mea este Stadionul Ferdinand I!”
31/03/2025 20:31

* „Vrem să ducem serviciile sociale cat mai aproape de cei care cu adevărat au nevoie de ele. De asemenea, vom incerca să ducem la bun sfarşit tot programul de investiţii inceput, dar să demarăm ş ...

Prăpăd pe autostrada către Iași: fondurile sunt epuizate, iar gradul de supracontractare a depășit 400%!
31/03/2025 20:30

* „Dacă procedurile de licitatie nu sunt lansate pană la sfarsitul anului 2025, finalizarea acestor loturi pană in 2030 devine incertă. Spitalul Regional de Urgentă din Iasi va rămane fără conexiu ...

Procurorii anticorupție, la școlile de șoferi!
31/03/2025 20:13

Directia Generală Anticoruptie – Serviciul Judetean Anticoruptie Iasi a derulat o actiune de educatie si constientizare a riscurilor coruptiei, destinată instructorilor auto si elevilor scolilor de sofe ...

O singură medie de 10, la simularea Evaluării Naționale
31/03/2025 20:10

La Simularea Evaluării Naţionale organizată de Ministerul Educaţiei, in judeţul Iaşi s-au obţinut 66 de note de 10 la Matematică, 3 note de 10 la Limba romană. În tot judeţul a fost obţinută d ...

Primul campion ieşean la luptele în cuşcă face atmosferă la petrecerile de copii
31/03/2025 18:56

Una din etapele vieţii sale care i-au schimbat total viitorul. A abordat acest sport din pură curiozitate, „pentru a-mi demonstra mie in primul rand de ce sunt capabil şi cat pot face faţă presiunii ...

Cât câștigă influencerii pe TikTok și Instagram în 2025
31/03/2025 18:22

În Romania anului 2025, retelele sociale nu mai sunt doar distractie – sunt afaceri de milioane. Iar pe tronul acestei economii digitale stau influencerii: regii si reginele continutului viral d ...

Educația bazată pe frică a eșuat. Copiii de astăzi nu mai învață pentru note, ci pentru dragostea profesorilor și a părinților
31/03/2025 17:23

În scolile de acum 30 de ani, copilul era educat cu frica in sange. Profesorul era autoritatea supremă, părintele era bratul care pedepsea, iar copilul era obligat să „stea in bancă, să tacă s ...

Iașul care claxonează. Trafic blocat, transport public haotic și gunoiere la ore de vârf, marile nemulțumiri ale ieșenilor
31/03/2025 17:05

Într-un oras in continuă expansiune, cu ambitii europene si un ritm de dezvoltare alert, iesenii răman prizonierii unor probleme urbane care par că se adancesc in loc să se rezolve. Mii de comentarii ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei