Transformarea depoului CTP în parc, susținută masiv de către ieșeni
Dimensiune font:
* dincolo de obiectivul final, respectiv cel de amenajare a primului parc de mari dimensiuni din Iași după o perioadă de o sută de ani, consultarea publică și dezbaterile organzate pe acest subiect au reprezentat „un exercițiu de bună practică în ceea ce privește relația dintre administrația publică și cetățeni” atunci când există proiecte de interes major și de un impact semnificativ pentru viața comunității, a subliniat viceprimarul Răzvan Timofciuc
Peste 2.500 de ieșeni au trimis propuneri și sugestii pe adresa municipalității în legătură cu proiectul de regenerare urbană a zonei în care se află Depoul CTP de la Gară, obiectiv care urmează să fie dezafectat odată cu construcția noului depou din Dacia. Pe lângă propunerile venite de la cetățeni, prin intermediul chestionarelor puse la dispoziție de centrele de cartier, reprezentanții Primăriei au organizat și trei runde de dezbateri publice privind proiectul de regenerare urbană și peisagistică din zona Depou CTP Gară.
La ultima dezbatere, desfășurată în Sala Mare a Primăriei, au fost prezenți, la sfârșitul săptămânii trecute, pe lângă reprezentanții autorităților locale, specialiștii în urbanism și peisagistică (arhitecți și ingineri în domeniul mediului și mobilității urbane). Asta, după ce la primele dezbateri au fost prezenți reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale și respectiv președinții asociațiilor de proprietari și administratorii de bloc din zona Gară-Silvestru „Întâlnirea a marcat un moment semnificativ în procesul de consultare și planificare și a oferit o platformă valoroasă pentru schimbul de idei, expertiză și soluții pentru a reuși să construim un proiect care să răspundă la nevoile ieșenilor. După sondajul completat de aproximativ 2.500 de ieșeni și cele trei dezbateri publice pe care le-am avut până acum se conturează tot mai mult nevoile principale ale ieșenilor: spații verzi, spațiu deschis, spații de relaxare pentru toate categoriile de vârstă, conservarea istoriei locale, mai puțin trafic și locuri de parcare”, a declarat viceprimarul municipiului Iași, Răzvan Timofciuc.
„Având în vedere toate aceste nevoi, urmează să ne concentrăm eforturile împreună cu Ordinul Arhitecților din România – filiala Iași spre stabilirea temei de proiectare care va sta la baza concursului internațional de soluții. Îmi exprim mulțumirea față de contribuțiile valoroase primite de la cetățeni, ONG-uri și specialiști, dar nu în ultimul rând recunoaștem importanța colaborării strânse cu toți acești factorii relevanți pentru a asigura succesul proiectului de regenerare urbană a zonei Depou CTP Gară”, a subliniat Răzvan Timofciuc. Potrivit acestuia, dincolo de obiectivul final, respectiv cel de amenajare a primului parc de mari dimensiuni din Iași după o perioadă de o sută de ani, consultarea publică și dezbaterile organzate pe acest subiect au reprezentat „un exercițiu de bună practică în ceea ce privește relația dintre administrația publică și cetățeni” atunci când există proiecte de interes major și de un impact semnificativ pentru viața comunității.
Depoul din Dacia, alimentat exclusiv cu energie verde
Potrivit unei Hotărâri a Consiliului Local, depoul CTP de la Gară va fi dezafectat, în locul acestuia urmând să fie amenajat un parc natural de mari dimensiuni. În ceea ce privește noul depou din Dacia, acesta va fi construit cu fonduri europene, valoarea investiției ridicându-se la circa 52 de milioane de euro.
În luna noiembrie a anului trecut a început acțiunea de demolare a clădirilor existente şi a celorlalte construcţii adiacente depoului din cartierul Dacia, termenul de finalizare a acestora fiind de 24 de luni.
Modernizarea depoului din Dacia a devenit prioritară pentru autoritățile locale în contextul achiziției prin intermediul fondurilor europene a tramvaielor noi și a autobuzelor electrice, la care se adaugă oportunitatea achiziționării și a altor mijloace de transport electrice (tramvaie, autobuze și troleibuze) prin Programul Operațional Regional (POR) 2021 – 2027 al Uniunii Europene și respectiv prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Potrivit proiectului tehnic, noul depou din Dacia, care se va întinde pe o suprafață de 55.219 metri pătrați, va include două spații de adăpostire, unul pentru tramvaie iar celălalt pentru autobuzele electrice, urmând să fie primul depou din România, dar și din Europa de Est, construit pentru a fi independent energetic, toate capacitățile energetice fiind asigurate de panourile fotovoltaice. „Modernizarea depoului din Dacia va atrage și o serie de modificări în structura arterelor de circulație din zonă, prin realizarea unei conexiuni rutiere cu zona Complexului ERA, prin prelungirea străzii Tabacului. Pe strada nou creată va fi construită și o cale de rulare a tramvaielor, cu plecare din Rond Dacia, iar trama stradală va fi modernizată. Proiectul include și realizarea unei stații intermodale și a unei piațete urbane în Rondul Dacia”, a declarat primarul Mihai Chirica, care a precizat că depoul din zona Dacia va fi modernizat în baza unei finanțări realizate (parțial) prin creditul contractat de municipalitate în anul 2020 de la BERD.
În paralel, a mai spus edilul, autorităţile locale lucrează şi la un al doilea proiect în acest sens, care prevede construirea unui alt depou, situat de această dată în zona CUG, pe platforma fostului Combinat de Utilaj Greu. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau