Arhiepiscopia Iașului, filantropie și grijă pentru sănătate

Dimensiune font:

| 10-02-2024 18:17



În plan social-filantropic, Arhiepiscopia Iașilor sprijină persoane și familii afectate de sărăcie și suferință prin activități, proiecte și programe filantropice, de asistență socială și medicală, derulate în acord cu tradiția și învățătura Bisericii.
Misiunea social-filantropică a fost îndeplinită pe trei mari componente, după cum urmează:

1) Activitatea filantropică a parohiilor, mănăstirilor și a preoților misionari din unități bugetare. Acestea au oferit servicii de tip cantină socială, centru de zi, beneficii financiare și materiale și altele pentru persoane și familii defavorizate. Au fost asistați peste 239.000 de beneficiari, utilizându-se un buget de aproximativ 9,5 milioane lei.
Menționăm campaniile de donare de sânge organizate de parohii, la care au participat 139 de donatori, colectându-se peste 70 de litri de sânge. De asemenea, în acest an, de la parohii și mănăstiri, prin Protopopiate, s-a colectat și virat suma de 260.429 lei ca sprijin pentru sinistrații în urma cutremurului din luna februarie din Turcia și Siria.

2) Activitatea unităților social-filantropice, care furnizează 41 de servicii sociale (acreditate sau în curs de acreditare), prin Birouri de asistență socială cu Centre comunitare de suport pentru situații de urgență și criză, cantine sociale, centre rezidențiale și de zi pentru copii, bătrâni și persoane defavorizate etc. Ele funcționează pe lângă Centrul eparhial, protopopiate, parohii sau mănăstiri și ONG-uri bisericești.
Între acestea se evidențiază și anul acesta Fundația „Solidaritate și Speranță” care a gestionat două proiecte europene și nouă centre sociale licențiate, respectiv Asociația „Glasul Vieții” din Iași, coordonată de Pr. Dan Damaschin, care, prin atragere de fonduri din comunitate, sprijină un număr mare de beneficiari defavorizați, având și un proiect de infrastructură medicală, Clinica „Veronica”, în fază avansată de construcție și dotare.
În total, au primit servicii sociale primare și specializate, acreditate, peste 16.200 de beneficiari, utilizându-se un buget de aproximativ 30 milioane lei.

3) Activitatea medicală filantropică
În anul 2023, în cadrul Spitalului și Policlinicii „Providenţa” a fost continuată activitatea de furnizare de servicii medicale în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate din Iași și în regim de coplată de la pacienți, beneficiind de diferite servicii medicale peste 66.000 de pacienți, în afara analizelor medicale efectuate în laboratoare.
Fundația Medicală „Providența” a Arhiepiscopiei Iașilor a oferit servicii clinice și paraclinice în șapte specialități precum și servicii de asistență socială acreditate, pentru persoane defavorizate (în special servicii medicale gratuite). Unitățile medicale din teritoriu, de pe lângă mănăstirile Agapia, Văratec și Paltin, au continuat, și în 2023, să ofere servicii socio-medicale în regim gratuit. Astfel, serviciile medicale gratuite oferite de cele șase unităţi medicale funcționale au utilizat un buget de peste 3,4 milioane lei, pentru 6.600 de beneficiari.


MISIUNEA DE A CĂLĂUZI ÎNTRU VIAȚĂ

Sectorul de misiune, statistică și prognoză pastorală a continuat și în anul 2023 proiectele din anii precedenți, venind în sprijinul preoților și în întâmpinarea nevoilor sufletești ale credincioșilor din eparhie.
Au fost organizate nouă conferințe preoțești de primăvară și șase conferințe preoțești de toamnă, iar la Centrul Cultural-Pastoral „Sf. Daniil Sihastrul” de la Mănăstirea Durău au fost organizate șase conferințe preoțești cu tema „Cercul misionar – mediu de frățietate și întrajutorare a preoților, în Hristos”. Misionarii protopopești au efectuat 226 vizite pastorale și 215 slujbe misionare și au participat la 234 întâlniri ale Cercurilor misionare.
Departamentul Misiune pentru Tineret a oferit pentru 14.460 de tineri din eparhia noastră oportunitatea de a participa la Tabăra Nemțișor, Tabăra copiilor de preot, Tabăra din Pridvorul Satului, Tabăra din Tinda Bisericii, Întâlnirile anuale cu tinerii din protopopiate, la Pelerinajul pedestru Pe urmele sfinților nemțeni, și la Seminarii de comunicare și de lucru în echipă. Organizarea Întâlnirii tinerilor ortodocși din Moldova a adus împreună 1500 de tineri din eparhiile Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, din Mitropolia Basarabiei și din Ucraina. Activitatea liturgică a fost marcată prin săvârșirea în zone misionare a 17 Sfinte Liturghii și prin săvârșirea săptămânală a Sfintei Liturghii în patru biserici din Iași. Anul acesta s-a adăugat și activitatea liturgică la capela UMF Iași. Prin Proiectul de burse Investește în România! Investește în Educație, au primit burse 208 tineri în valoare totală de 124.178 euro. În spațiul mass-media au fost înregistrate: 54 de ediții ale emisiunii „Educația - modele, misiune, provocări”; 45 de emisiuni Tineri către Tineri la Radio Trinitas; peste 15 intervenții în emisiuni difuzate pe canale locale și naționale și s-au susținut 40 de cateheze.
Departamentul Pro Vita a continuat proiectele: Luna pentru viață (organizarea marșului în 18 localități din eparhie, cu participarea a peste 10000 persoane), Festivalul Familiei (cu 2000 participanți), Dar Pentru Copii (construirea unei case pentru o mamă care crește singură cinci copii – s-au alocat 269.170 lei), Susținere la studii a copiilor din familii numeroase (100 de burse de 300 lei/lună), Scrisori către Moș Crăciun (daruri în valoare de 60.000 lei), Cu dragoste pentru mame, la care au fost invitate 36 mame cu mulți copii, Programul „Praesidio” pentru femeile însărcinate aflate în dificultate (23 de mame care au renunțat la avort au primit susținere materială și morală și s-au desfășurat 283 ore de terapie pentru mame, familii și copii), campanii de informare în rândul a peste 1000 de elevi din județul Iași și întâlnirile „Seri la Sinaxar”. Tot anul trecut a fost implementat proiectul „Dincolo de nori este iubire”, dedicat mamelor care au pierdut copii.
Prin Departamentul Colaborări misionare eparhia Iașilor a sprijinit lucrarea misionară din Mitropolia Basarabiei: participarea unor delegații de preoți basarabeni la ședințe/ conferințe ale unor protopopiate din eparhia Iașilor, precum și la slujirea Sfintei Liturghii cu prilejul hramului Sfintei Parascheva; continuarea proiectului înfrățirilor între protopopiate/ parohii din eparhia Iașilor și protopopiate/parohii din Mitropolia Basarabiei; susținerea financiară pentru participarea a 30 de copii la Tabăra „Floare de Colț” și a organizat 13 pelerinaje în eparhia Iașilor. În anul 2023, sprijinul material oferit de Arhiepiscopia Iașilor creștinilor ortodocși din Episcopia de Arusha și Tanzania Centrală a fost de 10.000 euro, la care se adaugă donațiile strânse prin intermediul site-ului ajutorpentrutanzania.ro în valoare de 26.221 euro.
Departamentul de Consiliere și tratare a persoanelor dependente a continuat activitățile de prevenție în școli și licee, ședințele de consiliere invidividuală/ grup și susținerea cursurilor de formare. La Centrul Ortodox de Recuperare din Adicții „Sfântul Vasile cel Mare”- Tătărași s-au efectuat lucrări de consolidare și amenajare, iar în cadrul protopopiatelor Botoșani și Piatra Neamț s-au înființat două Centre de recuperare a persoanelor afectate de adicții.
Societatea Ortodoxă a Femeilor Române - filiala Iași a organizat conferințe, campanii filantropice, ateliere de creație și de cusături tradiționale și a întărit relațiile de colaborare cu alte asociații de profil.
Centrul de formare și consiliere „Sf. Arh. Mihail și Gavriil” a organizat conferințe și ateliere în format fizic și online, peste 5000 de persoane beneficiind de consiliere și orientare.
 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Ponta, previziuni sumbre despre rezultatul alegerilor prezidențiale: „Doamne ferește, numai când spun asta! Nu avem bani pentru salarii, pensii”
14/05/2025 06:43

Fostul candidat la alegerile prezidenţiale, Victor Ponta, sustine că, indiferent de cine va castiga alegerile prezidentiale, Romania va trece printr-o perioadă grea din punct de vedere economic. „De luni, ...

40% din adolescenți nu vor să urmeze studii liceale. Motivele din spatele trendului îngrijorător
13/05/2025 06:07

Patru din zece elevi de gimnaziu consideră liceul inutil, neatractiv sau prea costisitor si se declară dezinteresati să urmeze astfel de studii. Este vorba, preponderent, de elevi din mediul rural, nevoiti ...

Cardinalul Robert Francis Prevost, ales al 267-lea Pontif al Bisericii Catolice
09/05/2025 16:46

  Leon al XIV-lea este noul Papă. Vine din Statele Unite, dar are o profundă legătură cu America Latină. Robert Francis Prevost, in varstă de 69 de ani, s-a născut la Chicago din părinti cu o ...

2.100.000 pensionari vor pierde 1.350 lei la pensie. Care e motivul? Ce pensii au aceștia?
09/05/2025 12:49

 Pensionarii vor lua bonsuuri la pensie pană la final de an. Există pensionari care nu iua bani pe cardul de energie, pe cardul de alimente si nici bonusul din decembrie. Avem pragul de pensie de la care ...

Piedone a pus sigiliu pe abatorul din Popești Leordeni: „Ce fierb aici? Morți? Aici e crematoriu!”
09/05/2025 05:56

Presedintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, a dispus inchiderea unui abator situat in Popesti-Leordeni, pe Soseaua Oltenitei nr. 220, in urma controlului efectuat, marti, in care a descoperit că operatorul ec ...

Avertisment de la guvern: Pensiile nu vor mai putea fi plătite. În ce scenariu se întâmplă asta?
06/05/2025 15:00

 Instabilitatea politică majoră care ar putea fi generată de alegerile prezidentiale poate duce la imposibilitatea de a mai plăti pensiile. Anuntul vine de la cel mai inalt nivel. Care sunt cei mai &bd ...

Programul Casa Verde Fotovoltaice ajunge și la oamenii simpli, fără competențe digitale. Schimbarea anunțată îi vizează și pe cei care și-au pus panouri din banii lor
01/05/2025 05:12

Ministrul Mediului a anuntat o schimbare majoră pentru programul Casa Verde Fotovoltaice, prin care romanii reusesc să-si pună panouri pe case, cu bani de la stat. Mircea Fechet a transmis că schema de ajut ...

România nu trebuie să se lase surprinsă de un eventual blackout. Raed Arafat vine cu recomandări: Încurajăm populația să fie pregătită
30/04/2025 05:48

Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgentă (DSU), a transmis un mesaj categoric pentru toti cetătenii: orice roman ar trebui să aibă pregătit acasă un kit de urgentă, care să ii asigu ...

 Soluția găsită de RetuRO pentru satele unde ambalajele nu sunt preluate. Proiectul pilot e inspirat din Ungaria
30/04/2025 05:44

Returnarea ambalajelor merge perfect la oraş. La sate, insă, se impiedică de refuzul unor comercianţi de a prelua PET-urile, din lipsă de spaţiu. Pentru a imbunătăti situatia, administratorii sistemului ...

Topul băncilor din România care oferă credite pentru pensionari. Cum se calculează suma maximă și perioada de rambursare
29/04/2025 11:46

Piata bancară din Romania oferă optiuni limitate de creditare pensionarilor, care sunt nevoiti să apeleze la institutii financiare nebancare (IFN) pentru a se finanta. Aceasta pentru că majoritatea băncilo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei