5.000 pensionari îşi vor primi pensiile majorate abia în noiembrie

1pensii

Dimensiune font:

| 12-09-2024 17:36

* este vorba de cei care au lucrat atât în sistem militar, cât şi în întreprinderi civile * sunt pensionari care încă mai bat pe la uşile Casei de Pensii pentru a cere informaţii suplimentare, dar şi semnătură că nu le vor fi tăiate pensiile * directorul Casei Județene de Pansii a fost clar: „Nicio pensie nu scade!”

Şefa Casei Judeţene de Pensii, Maria Andronache, spune că zilnic vin zeci de pensionari care solicită lămuriri privind majorarea pensiilor. Sunt şi unii pensionari care vor să primească asigurări negru pe albcă nu  primesc pensii mai mici. Unii dintre aceştia forţează uşa de la intrare, chiar şi după programul cu publicul, care e afişat mare, la vedere: luni - vineri 8.00 - 14.00. „Vor să aibă negru pe alb consemnat că totul este în ordine. Avem, până la data de astăzi, 1.283 de sesizări pe articolul 144, pentru care am luat decizia de recalculare. Suspectăm că dintre acestea vreo 60 ar fi eronate. Trebuie să fac o precizare. Sunt sesizări pe o decizie emisă, deci a venit documentul, nu i-a fost clar ceva din acel document şi a făcut o solicitare scrisă, a spus şefa Casei de Pensii, Maria Andronache. „Continuă să vină pensionari. E adevărat că a trecut valul celor nemulţumiţi de pensii, a celor care se temeau că vor avea pensia mai mică. S-au lămurit, în cea mai mare parte, că nicio pensie nu scade şi primesc cel puţin pensia pentru minimum pe economie, în cazul celor cu pensia minimă. A venit următorul val al pensionarilor care, deşi au creşteri la pensie, au venit să pună întrebări suplimentare. Spre exemplu, vor să afle cum am determinat punctele de stabilitate, de ce am avut o anumită creştere şi nu altă sumă care reieşea din calculele făcute personal de pensionari”, spune Maria Andronache.

Pe lângă zecile de sesizări, cei de la Casa de Pensii se mai confruntă cu o altă problemă. În lipsa unui soft dedicat, 5.000 de pensionari nu îşi primesc, deocamdată, majorările. În această situaţie se regăsesc cei care au lucrat în sistem militar, iar după pensionare, s-au reangajat la instituţii sau societăţi comerciale civile.

Mai avem o restanţă de pensionari. Avem 5.000 de dosare la care nu am emis decizie. Luna aceasta sunt pensionari care vor primii aceleaşi pensii, ca şi în luna august. Nu au fost uitaţi. Nu este ceva ireparabil. Aşteptăm un program informatic pentru a recalcula pensiile acestor pensionari. Cred că vor fi pensii şi în rândul dumnealor. Este şi firesc. Vom emite deciziile la sfârşitul lunii septembrie, începutul lunii octombrie, funcţie de cum va fi furnizat programul şi va deveni funcţional. Cei care vor avea creşteri la pensie, clar vom da diferenţele. Nu vor fi privaţi de aceste drepturi cuvenite prin lege, spune Maria Andronache.

„La pensionarii care iau pensii şi de la stat şi din sisteme militare se generau eronat puncte de stabilitate”

Cele 5.000  decizii vor fi trimise direct de Casa de Pensii. „Nu mai facem procedura ca la etapa de la 1 septembrie: noi să trimitem la Poştă, iar Poşta să le distribuie”, spune şefa Casei de Pensii.  Cele 5.000 de decizii nu au fost emise din mai multe motive, spune şefa Casei de Pensii. „La pensionarii care iau pensii şi de la stat şi din sisteme militare se generau eronat puncte de stabilitate. Le-am scos de la listare. Sunt persoane cărora le-am deschis dreptul la pensie în sectorul de stat, dar am folosit stagii şi din sistem militar. Când am vorbit de pensionari cu două pensii nu în toate cazurile am folosit şi stagiile din sectorul militar. Au fost persoane care aveau condiţia separat de la sistemul de stat şi separat din sistemul militar. Au fost şi persoane cărora a trebuit să le facem cumul de vechime. La fel, nu se generau punctele de stabilitate, ci doar pentru vechimea de la stat. Am mai descoperit noi pe cei care sunt în plată doar cu pensie suplimentară, iar pensia în alt sistem. La fel, se stabileau puncte de stabilitate eronat, spune Maria Andronache.

Există însă şi o situaţie cel puţin bizară. „Mai e un număr de decizii, din calculele noastre sunt cam 1.000, care au fost invalidate în sistem central. Acolo s-au mai făcut nişte verificări, nişte chei de control, după ce am verificat noi operaţiunea aceasta. Noi am pregătit bazele de recalculare, s-au făcut verificări, şi au fost invalidate în jur de 1.000 de persoane. Avem liste, ştim despre cine este vorba, doar că în acest moment ne lipseşte programul pentru a remedia şi acele situaţii”, a spus Maria Andronache.

Situaţia programului informatic ar putea fi rezolvată până la începutul lunii viitoare. Astfel, pensionarii aflaţi în una dintre aceste situaţii şi-ar primi pensiile majorate abia în luna noiembrie. Laura RADU, Marcel FLUERARU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Ziua Crucii

18:06

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Harmanesti, cu sediul in comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi, telefon 0232.722.000, fax 0232.722.000, e-mail: harmanesti@is.e-adm.ro, cod fiscal 16570210. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata totala de 597 mp, Tarla 6, P 274/1, P 275-276, P 323/1, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului privat al Comunei Harmanesti; -teren in suprafata totala de 123 mp, Tarla 34, P 1211, 1214, 1215, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului public al Comunei Harmanesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Harmanesti nr. 36/25.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Harmanesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Harmanesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 03.10.2024, ora 11.00, la sediul Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232.260.600, fax 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti @yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -3 parcele de teren, in suprafata totala de 2.000 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43156, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43157, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr. cadastral 43503, sat Todiresti, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial Local -Hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 10.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 04.10.2024, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
Tot mai multe autorizații de construire eliberate
12/09/2024 17:35

În luna iulie 2024, in judetul Iasi s-au eliberat 182 de autorizatii de construire pentru clădiri rezidentiale, cu 36,8% mai multe comparativ cu luna anterioară si cu 25,5% mai multe fată de luna cores ...

114 copii din județ au învățat să înțeleagă mai bine lumea din jurul lor
12/09/2024 17:34

* in cadrul Scolilor de Vară STEAM, 114 copii din judetul iasi au explorat, timp de 5 zile, notiuni de bază din stiintă, artă si tehnologie si cum le pot aplica in situatii reale * activitătile a ...

 O nouă campanie de colectare a deșeurilor voluminoase, la Miroslava
12/09/2024 17:33

Locuitorii comunei Miroslava au posibilitatea de a se debarasa de deseurile voluminoase (piese de mobilier, saltele, covoare, usi, obiecte de mari dimensiuni de folosintă indelungată, s.a.) care nu le mai sun ...

Opt ani de puşcărie. A secţionat splina fratelui întors din străinătate
12/09/2024 17:32

* a fost suficientă o singură lovitură, cu un cuţit lung şi bine ascuţit, pentru a scoate maţele * condamnatul mai trebuie să plătească şi cheltuielile de spitalizare, aproape 11.000 lei În to ...

O păşcăneancă i-a făcut K.O. pe cei doi fraţi ai ei
12/09/2024 17:30

* conflictul a pornit de la o moştenire, bătaia s-a derulat pe terasa birtului din sat * pe unul l-a strans de testicole, pe celălalt aproape că l-a strivit cu masa * femeia s-a ales cu amendă penală şi ...

Exporturile și importurile Iașului, în scădere față de anul trecut
12/09/2024 17:30

* valoarea exporturilor si importurilor către si din tări ale Uniunii Europene a insumat, in perioada 1 ianuarie  – 31 mai 2024, aproape 296 milioane euro (66,2% din total), respectiv 357 milioane ...

  Bridge Delivery, un festival care va electriza Iașul
12/09/2024 13:11

În perioada 20-22 septembrie, Iasul devine scena celui mai captivant festival urban al anului – Bridge Delivery. Acest eveniment isi propune să apropie oamenii prin artă, muzică si activităti in ...

Persoana care a fotografiat şi distribuit subiectele de la sesiunea a doua a Bacalaureatului, angajat MAI. Anchetă preluată de Parchetul Militar
12/09/2024 12:13

Ancheta in cazul subiectelor de la sesiunea a doua a Bacalaureatului, fotografiate la un centru de examen şi distribuite in mediul online intr-un centru de examen din municipiul Vaslui, a fost preluată de Par ...

Pericol de inundații la Neamț și Suceava
12/09/2024 11:52

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, joi, o atenţionare Cod galben de inundaţii, valabilă in orele următoare pe rauri din Moldova. Potrivit hidrologilor, pană la or ...

Inspectorii vamali au descoperit 50.000 țigarete în trenul care circula pe ruta Chișinău - București
12/09/2024 11:12

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Iasi care isi desfăsoară activitatea la P. T. F. Ungheni - Iasi au retinut un număr de 50.340 bucăti tigarete, cu timbru Republica Moldova. Tigaret ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei