Apple sărbătorește "efectul Messi" în MLS. Cifre incredibile datorate starului argentinian
Dimensiune font:
Pe 26 octombrie, Leo Messi (37 de ani) și-a făcut prima apariție în playoff-ul Major League Soccer (MLS). Cu ”decarul” pe teren, Inter Miami a învins Atlanta United cu 2-1. Cu toate acestea, marea statistică a meciului a fost că a fost cel mai urmărit eveniment sportiv prezentat de Apple din istorie.
Transmisiunea a fost disponibilă prin MLS Season Pass pentru Statele Unite și în magazinele din Australia, Statele Unite, Brazilia, Canada, Coreea, Japonia și Mexic. Cea mai mare noutate a transmisiunii a fost "Messi Cam", o cameră exclusivă care îl urmărește pe internaționalul albiceleste, care a putut fi urmărită pe conturile TikTok ale ligii și clubului jucătorului și care a atins un vârf de 150 000 de telespectatori simultani.
În cifre, Apple TV nu a făcut decât să crească de când legendarul argentinian a ajuns în Florida în iulie 2023. Numai în ziua în care a fost anunțată mutarea, au câștigat 110 000 de abonamente noi, care au crescut la 300 000 în prima lună.
Fără îndoială, oferta gigantului tehnologic american de a plăti 250 de milioane de dolari (230,32 milioane de euro) timp de 10 ani (până în 2033) pentru drepturile TV din MLS a fost un succes total. Atât de mult încât valoarea totală a tranzacției este estimată la 2,5 miliarde de dolari (2,3 miliarde de euro).
Impact global
Leo nu a stimulat doar televiziunea, prezența sa contribuind, de asemenea, la creșterea audienței pe stadioane și la propulsarea rețelelor sociale ale ligii și ale clubului său. Aceasta înseamnă că impactul celui care a câștigat de opt ori Balonul de Aur a atins toate zonele.
Numărul mediu de spectatori pe arenele unde a jucat La Pulga a crescut la 23 240, stabilind un record stagional de 72 610 pe stadionul Arrowhead la meciul cu Sporting Kansas City.
Potrivit Forbes, "efectul Messi" a crescut valoarea de piață a lui Inter Miami în primul său an în roz. Clubul din Florida a trecut de la o valoare de 600 de milioane de dolari (553 de milioane de euro) în 2023 la 1.03 miliarde (950 de milioane de euro) în 2024.
Pe internet, expunerea francizei a urcat la cote inimaginabile. Înainte de transferul argentinianului, Inter avea abia un milion de urmăritori. Acum este a patra cea mai urmărită echipă sportivă din SUA pe Instagram (puțin peste 17 milioane), după Golden State Warriors, Los Angeles Lakers și Cleveland Cavaliers din NBA.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau