Câte țigări și cât alcool puteți să transportați în bagaje dacă veți călători într-un stat al UE. Reguli drastice la vamă

Dimensiune font:

| 22-06-2022 09:04

În plin sezon al vacanțelor, după doi ani de restricții, românii și-au programat concediul de vară în special în afara țării.

Odată biletele de avion cumpărate rămâne de rezolvat problema bagajelor. Dacă ați optat pentru un baga de cală este important să respectați anumite reguli stricte pentru a nu avea probleme cu autoritățile vamale.

Cele mai multe nedumeriri ale pasagerilor țin de cantitatea de țigări/tutun și alcool pe care o pot transporta în bagajele de cală, în cazul unei curse cu avionul.

Dacă sunteți simplu turist, cantitatea de mărfuri pe care o puteți cumpăra și lua cu dumneavoastră când călătoriți dintr-o țară a UE în alta nu este limitată, atâta timp cât ați făcut cumpărăturile pentru uz personal și nu în scopuri comerciale, potrivit site-ului oficial al Uniunii Europene. Taxele (TVA și accize) sunt incluse în prețul pe care îl plătiți în țara din care cumpărați produsul, deci nu vi se vor mai percepe taxe în altă țară din UE. Restricțiile sunt impuse de greutatea bagajului de la cală pentru care ați optat, existând posibilitatea să plătiți taxe suplimentare pentru diferența de greutate.

Totuși, pentru a stabili dacă produsele sunt cumpărate pentru uz personal, autoritățile vamale din UE pot verifica anumite lucruri: dacă dețineți o întreprindere comercială sau dacă lucrați pentru o astfel de întreprindere, cum sunt împachetate și transportate produsele, cu ce cantitate de produse călătoriți. Ca să nu aveți probleme este recomandat să aveți un bon fiscal de la magazinul de unde ați cumpărat produsele.
 

Fiecare țară din UE poate stabili o limită maximă pentru cantitatea de tutun sau băuturi alcoolice pe care o puteți introduce în țară. Aceste cantități maxime trebuie să fie de cel puțin:

800 de țigarete

400 de țigări de foi (trabucuri cu o greutate maximă de 3 grame fiecare)

200 de trabucuri

1 kg de tutun

10 litri de băuturi spirtoase

20 de litri de vin cu adaos de alcool

90 de litri de vin (din care cel mult 60 de litri de vin spumos)

110 litri de bere, potrivit europa.eu

Este bine totuși să vă încadrați în limitele indicate pentru că autoritățile vamale vă pot suspecta că transportați produse care nu sunt pentru uz personal sau sunt destinate comercializării. Dacă se ajunge la această situația, va trebui probabil să dovediți că ați cumpărat produsele pentru dumneavoastră (furnizând, de exemplu, dovada achiziționării), în caz contrar este posibil să vi se ceară să plătiți accize sau să vi se confiște produsele.
 

Atenție, în bagajul pasagerilor care au vârsta sub 17 ani, este de preferat să nu se regăsească produse accizabile (țigări sau alcool)

Condiții diferite la intrarea pe teritoriul UE dintr-o țară terță

Dacă intrați într-una dinte țările UE venind dintr-o țară terță, cantitățile de tutun sau alcool pe care le puteți transporta în bagaje sunt cu totul altele. Același lucru este valabil și în cazul în care veniți din Insulele Canare, insulele anglo-normande, Gibraltar sau alte teritorii în care nu se aplică normele UE cu privire la TVA și accize.

Băuturi alcoolice

Puteți transporta:

4 litri de vin și

16 litri de bere

De asemenea, mai puteți transporta:

1 litru de băuturi spirtoase cu un conținut de alcool de peste 22 % vol. sau 1 litru de alcool nedenaturat (alcool etilic) cu un conținut de alcool de 80 % vol. ori 2 litri de vin cu adaos de alcool sau vin spumant, potrivit sursei citate.

În ceea ce privește produsele din tutun, cantitatea maximă pe care o puteți aduce

într-o țară UE din Cuba de exemplu diferă de la un stat la altul. Limita poate fi mai mică sau mai mare, în funcție de țara UE pe care o vizitați. Există țări care aplică limite inferioare doar pasagerilor care călătoresc pe mare și pe uscat (Bulgaria, Grecia, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia și Ungaria) sau tuturor pasagerilor (Estonia și România).

Astfel unele state permit maximum 200 de țigări sau 100 de țigări de foi, 50 de trabucuri sau cel mult 250 g de tutun, iar altele care nu sunt atât de permisive, acceptând doar 40 de țigări, 20 de țigări de foi, 10 trabucuri sau 50 de grame de tutun. 

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Șoferi, atenție! Poliția a scos sute de radare de 1 Mai
01/05/2025 13:58

 Mobilizare de forte de 1 Mai: Politia, Jandarmeria si Politia de Frontieră, in alertă maximă Minivacanta de 1 Mai vine cu măsuri sporite de securitate si supraveghere rutieră. Politia Rutieră a mob ...

SUA avertizează Rusia cu sancțiuni masive dacă nu încetează conflictul
01/05/2025 13:24

 SUA pregătesc noi sanctiuni dure impotriva Rusiei, dacă Putin respinge solutia de pace propusă de Trump Un număr de 72 de senatori americani si-au exprimat sprijinul pentru impunerea unor noi sanctiu ...

Grevă generală în Grecia. Transportul public și navele maritime sunt afectate
01/05/2025 10:08

Ministerul Afacerilor Externe avertizează cetătenii romani despre o grevă extinsă in Grecia, programată pentru joi, ce va afecta transportul public si traficul maritim. Recomandări si numere utile pentru ...

Care este cea mai populată țară din lume? Află cine este pe primul loc!
30/04/2025 14:39

Atunci cand vorbim despre cea mai populată tară din lume, vorbim despre un stat unde locuieste mai bine de o sesime din toată populatia globului. Asta inseamnă că are o influentă mare, dar si provocări s ...

Poliţist prins în flagrant când primea 4.000 euro mită, condamnat la închisoare
29/04/2025 11:48

Un politist din cadrul IPJ Dolj – Serviciul de Actiuni Speciale, a fost condamnat la o pedeapsă de 2 ani, 5 luni si 10 zile de inchisoare cu suspendare pentru comiterea a două infractiuni de trafic de influ ...

Cât câștigă grădinarii de Palatul Cotroceni, despre care Ilie Bolojan a spus că ”fac naveta pe un salariu mic”. Lista sporurilor oferite de Administrația Prezidențială
29/04/2025 11:43

Ilie Bolojan s-a arătat impresionat de performantele grădinarilor de la Palatul Cotroceni, despre care spune că fac naveta in fiecare zi si muncesc pe un salariu destul de mic. FANATIK a aflat cat castigă c ...

Reacțiile Ucrainei și Statelor Unite după ce Putin a anunţat încetarea focului între 8 şi 10 mai
29/04/2025 11:42

Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat luni o incetare a focului de trei zile in războiul cu Ucraina, pentru a marca 80 de ani de la victoria Uniunii Sovietice şi a aliaţilor săi in cel de-al Doilea R� ...

Pe 7 mai va începe procesul de alegere a unui nou Papă
29/04/2025 09:30

Vaticanul a anunţat că procesul de alegere a unui nou Papă va incepe miercurea viitoare, pe 7 mai, zi in care a fost convocat Conclavul Cardinalilor. Ei s-au intalnit pentru prima oară după inmormantarea ...

Elevii învață ca niște roboți. Școala românească îi pregătește pentru examene, nu pentru viață
28/04/2025 14:01

  În Romania de astăzi, scoala nu mai modelează oameni, ci fabrică roboti de examene. Elevii sunt antrenati să memoreze mecanic pentru probele de la Evaluarea Natională si Bacalaureat, in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei