Mașinile electrice din Marea Britanie nu mai au voie să fie promovate drept „zero emisii“. Fabricarea generează mai multe tone de CO2 decât fabricarea unei mașini clasice
Dimensiune font:
Mașinile electrice din Marea Britanie nu pot fi promovate drept „zero emisii” din cauza dioxidului de carbon care este generat atunci când sunt fabricate și încărcate, a declarat Autoritatea pentru Standarde de Publicitate (ASA), conform Yahoo News.
Într-o hotărâre care va schimba modul în care sunt promovate vehiculele electrice (EV), Autoritatea a interzis producătorilor de automobile să se refere la acestea ca fiind zero emisii.
Decizia a venit în timp ce autoritatea de reglementare a criticat BMW pentru că a descris gama sa de vehicule electrice drept „mașini cu emisii zero” în căutările Google.
„Am înțeles că atunci când sunt conduse vehicule electrice nu sunt produse emisii, spre deosebire de o mașină cu motor pe benzină sau diesel, unde emisiile provin de la țeava de eșapament. Cu toate acestea, în alte împrejurări, precum la fabricare sau încărcare, au fost generate emisii”, a precizat ASA
„Din acest motiv, promovarea cu „zero emisii” inducea probabil în eroare”, a mai spus ASA.
Guvernul continuă politica mandatului ZEV
Cu toate acestea, poziția ASA pare în contradicție cu cea a Guvernului. Acesta continuă să catalogheze vehiculele electrice alimentate cu baterii drept „vehicule cu emisii zero”, în concordanță cu noul mandat ZEV (zero emission vehicle).
Acesta cere producătorilor să facă din vehiculele electrice o proporție din ce în ce mai mare din vânzări. Se dorește ca rata să crească de la 22% în acest an la 80% până în 2030.
Cu producătorii sub presiune să vândă un număr tot mai mare de vehicule electrice, decizia ASA va fi o nouă problemă.
O mașină electrică nu generează emisii la țeava de eșapament. Totuși, dioxidul de carbon e generat când mașina e încărcată la rețeaua electrică din Marea Britanie. Țara este foarte dependentă de gaz.
De asemenea, se generează 8 tone de CO2 când un vehicul electric este fabricat:
- 1,4 tone legate de mineralele critice ale bateriei;
- 1,2 tone în timpul asamblarii bateriei;
- 5,4 tone când vehiculul complet este fabricat;
Comparativ, fabricarea unei mașini cu motor cu combustie internă generează aproximativ șase tone de echivalent CO2.
Cu toate acestea, emisiile pe durata de viață ale unui vehicul electric sunt în general mult mai mici. Acestea reprezintă 11,7 tone de CO2 pentru fiecare încărcare. Comparativ, 35,9 tone de CO2 sunt generate de combustibilul pentru mașinile clasice.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau