PSD și PNL nu au reparat în CINCI ani un viaduct de cale ferată construit în DOI ani, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial
Dimensiune font:
Cinci ani le-a luat procurorilor să închidă dosarul accidentului de la Cârcea, Dolj, în urma căruia a fost distrus parțial un viaduct de cale ferată. Au găsit un singur vinovat: mecanicul de tren, acuzat că era beat. Și nici până azi, bucata de viaduct nu este reparată, iar trenul merge ca melcul, relatează Europa Liberă.
Din 2018, pe traseul București – Curtici, via Craiova, unde se află un viaduct parțial distrus într-un accident feroviar, în zona haltei Malu Mare, se circulă pe un singur fir. Restricțiile de viteză sunt de 30km/h. În realitate, locomotiva încetinește mult mai mult.
Se vede Craiova în zare, mai sunt mai puțin de 15 km până acolo, dar trenul abia se târăște pe singura bucată de viaduct rămasă în picioare după accident. E doar una dintre multe restricții care lungesc drumul cu trenul pe această rută.
Construcția viaductului de la Cârcea, o lucrare de artă peste valea și pârâul cu același nume, a durat doar doi ani, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. În timp de pace, în cinci ani, autoritățile nu au reușit refacerea unei jumătăți din el. De fapt … nici nu au început.
Tot ce a făcut statul în acest lung răstimp a fost să caute vinovatul pentru accident. A găsit unul singur: mecanicul de locomotivă, pe care îl acuză care era beat în momentul accidentului.
De soarta procesului care va începe la Judecătoria Craiova depinde și o altă decizie extrem de importantă. Cea a despăgubirilor cerute de CFR operatorului de transport care deținea garnitura deraiată: Grup Feroviar Român.
Procesul prin care CFR cere despăgubiri, care e pe rol la Tribunalul București, a fost suspendat până la judecarea cauzei penale de la Craiova.
Până la o decizie, refacerea viaductului de la Cârcea se va face din bani publici.
Accidentul
Pe 12 august 2018, la ora 01:51, trenul de marfă nr. 80315, cu 23 de vagoane cisternă încarcate cu biodisel, care aparținea Grupului Feroviar Român (GFR), a plecat de la stația CFR Chiajna spre stația CFR Curtici. Ruta programată era Chiajna- Craiova-Curtici.
La ora 08:17, garnitura a intrat pe firul I de circulație dintre haltele Malu Mare și Banu Mărăcine, pe viaductul Cârcea, pe o linie pe care se făceau lucrări, iar calea ferată fusese demontată.
Din inerție, locomotiva a reușit să treacă de zona fără terasament și s-a oprit. În spatele său, însă, vagoanele au deraiat și în cădere au rupt viaductul.
Șase vagoane au căzut în gol, la peste 10 metri, într-o vale. Locomotiva și primul vagon au rămas pe tablierul metalic al celei de-a doua deschideri a viaductului. Alte două vagoane au deraiat, dar au rămas pe terasament.
Din vagoanele căzute de pe viaduct s-au scurs peste 170.000 de litri de biodisel și a fost nevoie de intervenția autorităților de mediu pentru a ecologiza zona.
Imediat după accident, polițiștii doljeni au anunțat că mecanicul trenului care scăpase ca prin miracol cu viață a fost testat cu aparatul etilotest și că era sub influența băuturilor alcoolice. Avea o concentrație de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau