Ce să știi dacă vrei să îți deschizi o firmă de curățenie?
Dimensiune font:
Ce să știi dacă vrei să îți deschizi o firmă de curățenie?
Ai spirit antreprenorial și vrei să lansezi o afacere cu potențial? Sectorul de curățenie este unul care îți oferă numeroase oportunități. Însă, înainte de a-ți lansa afacerea, este esențial să fii bine pregătit. În continuare, vom atinge cele mai importante aspecte de care să ții cont înainte de a-ți deschide o firmă de curățenie.
Găsește un concept inovator
Competiția în sectorul de cleaning este acerbă, motiv pentru care este indicat să ai în vedere câteva aspecte legate de business. Poți deschide afacerea într-o zonă care are mare nevoie de astfel de servicii sau chiar acolo unde ai un număr mai mic de concurenți.
O altă opțiune interesantă este să te specializezi într-un anumit domeniu. Pe lângă echiparea cu aspiratoare profesionale, care este valabilă în majoritatea sectoarelor, te poți decide asupra tipului de servicii pe care dorești să îl oferi. Iată ce opțiuni ai la dispoziție: Curățarea ferestrelor; Curățenie la domiciliu; Curățenie industrială (de exemplu, la diferite fabrici); Curățenie la spital; Curățenie auto; Curățenie în instituțiile de stat sau la sediul diferitelor afaceri.
De asemenea, ca un plus în specializare, poți decide să folosești doar produse de curățenie organice, iar acest aspect să fie un factor de diferențiere.
Stabilește prețurile
În industria de cleaning trebuie să ții cont de costurile directe (achiziția de produse de curățenie, asigurare etc.) cât și de costuri indirecte (trainingul angajaților, cheltuieli cu transportul etc.). Alți factori de care ar trebui să ții cont în stabilirea prețurilor sunt: Dimensiunile suprafețelor de curățat; Gradul de murdărie; Competiția; Cererea; Frecvența serviciilor; Zona geografică (de exemplu, serviciile de curățenie la 30 km de oraș vor avea un cost mai mare); Nivelul de experiență și calificare.
Cercetează piața
Realizarea unei cercetări de piață este un pas vital pentru a înțelege acest sector și pentru a identifica nevoile viitorilor clienți. Poți aduna informații despre competitori, tendințe pe piață și preferințele consumatorilor.
Poți chiar solicita părerea celor din jur, de la profesioniști în acest domeniu la alți oameni de afaceri. Astfel, vei realiza o ofertă care se adaptează foarte bine la piața ta țintă și îți vei crește șansele de succes.
Creează un plan de afaceri
Creionarea unui plan de afaceri te va ajuta să vezi dacă afacerea dorită de tine poate deveni profitabilă. În plus, poți folosi planul de afaceri pentru a obține finanțare de la instituțiile bancare. Iată ce ar trebui să acopere planul de afaceri: O prezentare generală a viitoarei afaceri; O prezentare a angajaților și a rolurilor lor; Elementele definitorii ale pieței locale de cleaning, eventul și rezultatele cercetării de piață; Modelul de afaceri și cum vei găsi primii clienți; Previziuni fiscale (contul de profit și pierdere estimat și planul financiar).
Înregistrează firmei
Înregistrarea firmei presupune alegerea formei juridice (de exemplu, întreprindere individuală, SRL sau S.A.), obținerea autorizațiilor pentru a-ți desfășura activitatea și alegerea codului CAEN pentru serviciile pe care le oferi (codul 8121 este pentru activități de curățenie generală).
Achiziționează materiale și echipamente
Pentru a putea lansa afacerea din domeniul curățeniei, va trebui să investești în materiale și echipamente. Iată o listă a lucrurilor de care vei avea nevoie: Consumabile pentru curățenie (mop, găleată, ștergător de praf, perii, lavete din microfibră, mănuși de cauciuc, saci de gunoi, etc.); Produse de curățenie (spray-uri, detergenți pentru baie/bucătărie/sticlă/generali, dezinfectanți, șampon de covoare, detergent pentru pardoseli, soluție pentru lemn, etc.); Aspiratoare profesionale; Aspiratoare portabile; Aparat de ceruit podele; Vehicul de serviciu (opțional).
Alege sediul afacerii tale
La sediu poți întâmpina clienții, precum și realiza trainingul angajaților, organiza ședințe și depozita materiale și echipamente.
Pentru a avea o imagine cât mai bună, poți alege ca adresa sediului firmei de curățenie să se afle cât mai aproape de centru, într-o zonă ușor vizibilă și cu acces facil.
Fă angajări
Este posibil să nu fie nevoie de angajați la început, însă pe măsură ce afacerea se va extinde, vei avea nevoie de oameni noi.
Un bun indicator este momentul în care nu faci față cererii, dezamăgești clienții pentru că ai prea puțini angajați sau oferi servicii subcalitative. Poți angaja atât staff pentru curățenie, cât și secretară pentru a realiza programarea clienților, un angajat pentru marketing și un contabil.
Promovează-te
În fine, pentru ca businessurile sau diferite instituții ori indivizi să îți poată folosi serviciile, va trebui să te promovezi.
Dacă la început funcționează promovarea de la un client la altul, pe parcurs va trebui să investești timp și bani pentru a te promova prin flyere, panouri publicitare și reclame la radiourile locale. Inclusiv crearea unui site și a unor pagini pe platformele sociale te va ajuta să promovezi serviciile oferite.
Deschiderea unei afaceri în domeniul curățeniei este un proiect ambițios care necesită o bună organizare, răbdare și timp dedicat pentru a satisface nevoile clienților. Oferă servicii de calitate și ține cont și de evoluția pieței pentru a-ți crește șansele de succes.
Sursa foto: Shutterstock
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau