Când a apărut Moș Crăciun și care e rolul Coca-Cola în această poveste
Dimensiune font:
Cine a ajutat la crearea imaginii lui Moș Crăciun în America de Nord? Mitul Coca-Cola este doar o mică parte din poveste.
Multe aspecte ale sărbătorii americane de Crăciun au fost importate din Europa și, în special, din Germania. Poate că olandezii i-au dat numele în engleză, dar Moș Crăciun îi datorează cea mai mare parte a imaginii sale actuale unui caricaturist politic german-american premiat.
Reprezentarea a fost creată cu doar câțiva ani înainte ca artistul Thomas Nast să creeze descrierea modernă acceptată a lui Moș Crăciun în timpul Războiului Civil și în anii care au urmat imediat.
Ilustratorul Thomas Nast a popularizat imaginea lui Moș Crăciun pe care am ajuns să-l cunoaștem și să-l iubim. Una dintre primele înfățișări cu elful vesel l-a arătat pe un Moș Crăciun cu tematică patriotică distribuind cadouri soldaților americani campați în Culpeper County de Crăciun, în 1863.
Al doilea desen, din 1881, îl prezintă pe Moșul mai rubicond, foarte asemănător cu cel de azi.
Mitul Coca-Cola și Moș Crăciun
În 1931, o firmă celebră l-a preluat pe grăsunul cu barbă și l-a marketizat. Haddon Sundblom creează o serie de reclame pentru Coca-Cola. Imaginea lui de Moș Crăciun este foarte apropiată de cea a lui Nast, actualizându-l cu un aspect ceva mai modern. Revista populară și reclamele publicitare ajută la standardizarea caracteristicilor bunicilor lui Moș Crăciun. Astfel, legenda conform căreia Coca-Cola a creat imaginea lui Moș Crăciun nu este adevărată.
Material de Cristian Matache puterea.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau