Cât câștigă salariații după majorarea salariului minim

1salarii

Dimensiune font:

| 12-06-2024 09:15

Salariaţii încadraţi cu salariu minim brut pe ţară vor înregistra o creştere a salariului net de la 2.079 de lei la 2.363 de lei pe lună, în urma majorării salariului minim brut la 3.700 de lei de la 1 iulie. Pe de altă parte, pentru angajatori această măsură aduce costuri operaţionale mai mari pentru că sunt obligaţi să plătească contribuţii sociale obligatorii (CAS şi CASS) la nivelul unui salariu minim brut pe ţară pentru toţi salariaţii care înregistrează, într-o lună, venituri sub salariul minim brut.

Prin urmare, angajatorii vor avea costuri operaţionale mai mari, în special în cazul unui număr ridicat de angajaţi încadraţi cu salarii sub minimul pe economie şi cu timp parţial de lucru, susține cei de la Deloitte Romania, una dintre cele mai importante organizații care oferă servicii de audit, consultanță fiscală și juridică, consultanță în managementul riscului.

 Odată cu creşterea salariului minim brut pe ţară, se modifică şi valoarea deducerii de bază care este aplicată salariaţilor la locul de muncă unde au declarată funcţia de bază, în limita unui venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată

Decizia majorării salariul minim brut a fost adoptată în data de 6 iunie 2024, prin Hotărârea de Guvern 598/2024 şi se referă la majorarea salariului de bază minim brut pe ţară, fără indemnizaţii, sporuri şi alte adaosuri. Măsura a fost completată, în data de 7 iunie 2024, cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 59/2024, care prevede creşterea de la 200 de lei/lună la 300 de lei/lună a sumei din salariul lunar pentru care nu se datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii. Aşadar, salariaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege vor beneficia în continuare, până la finalul anului 2024 (scutirea fiind valabilă doar pe parcursul anului în curs) de această facilitate fiscală, precizează sursa citată. „Un prim efect al acestor măsuri constă în faptul că salariaţii încadraţi cu salariul minim brut pe ţară vor înregistra o creştere a salariului net de la 2.079 de lei la 2.363 de lei pe lună. În plus, odată cu creşterea salariului minim brut pe ţară, se modifică şi valoarea deducerii de bază care este aplicată salariaţilor la locul de muncă unde au declarată funcţia de bază, în limita unui venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Astfel, valoarea maximă ce poate fi dedusă din salariul net lunar creşte de la 660 de lei la 740 de lei, fără a lua în considerare numărul de persoane aflate în întreţinere. În cazul în care un salariat are una sau mai multe persoane în întreţinere, deducerea personală de bază creşte în funcţie de numărul acestora, putând ajunge la maximum 1.665 de lei în cazul salariaţilor cu patru sau mai multe persoane aflate în întreţinere”, se arată în materialul realizat de consultanţii Deloitte.

Pe de altă parte, pentru angajatori această măsură aduce costuri operaţionale mai mari pentru că sunt obligaţi să plătească contribuţii sociale obligatorii (CAS şi CASS) la nivelul unui salariu minim brut pe ţară pentru toţi salariaţii care înregistrează, într-o lună, venituri sub salariul minim brut. „Aşadar, creşterea acestuia la 3.700 de lei pe lună implică automat şi majorarea bazei de calcul pentru aceste contribuţii sociale obligatorii. Prin urmare, angajatorii vor avea costurile operaţionale mai mari, în special cei cu un număr ridicat de angajaţi încadraţi cu salarii sub minimul pe economie şi cu timp parţial de lucru, deoarece vor fi nevoiţi să aloce fonduri suplimentare pentru plata diferenţei de contribuţii sociale generate de majorarea salariului minim brut garantat în plată la nivel naţional”, subliniază documentul.

Pentru salariaţii care obţin venituri mai mici decât salariul minim net pe economie, popririle se pot aplica numai asupra sumei care depăşeşte jumătate din acest plafon, conform art. 729 alin. (3) din Codul de procedură civilă.

 

dată cu majorarea salariului minim brut pe ţară, va creşte şi partea „protejată” în cazul popririlor, respectiv valoarea netă rămasă salariaţilor, după aplicarea popririlor.

Întrucât baza de calcul a indemnizaţiilor de concediu medical este limitată la 12 salarii minime brute pe ţară lunar, prin majorarea salariului minim pe economie se va mări, implicit, şi plafonul prevăzut de lege în acest sens. Salariaţii pot primi o indemnizaţie de concediu medical de până la 44.400 de lei lunar (brut), în creştere de la 39.600 de lei lunar, cât era plafonul anterior. „Majorarea salariului minim brut pe ţară nu impune angajatorilor încheierea unui act adiţional la contractul individual de muncă, întrucât, potrivit art. 17 alin. (5) din Codul muncii, încheierea unui act adiţional nu este necesară atunci când modificarea este prevăzută în mod expres de lege sau în contractul colectiv de muncă aplicabil. Dincolo de implementarea punctuală a majorării salariului minim brut la nivel naţional, angajatorii trebuie să analizeze în ce măsură plata unor salarii mai mari angajaţilor încadraţi cu salariul minim pe economie va presupune ajustarea corespunzătoare a salariilor pentru ceilalţi angajaţi, ale căror salarii se situează deja la acest nivel, respectiv la unul superior. În concluzie, majorarea salariului minim brut pe economie de la 3.300 de lei la 3.700 de lei şi creşterea sumei pentru care nu sunt datorate taxe salariale de la 200 la 300 de lei/lună au multiple implicaţii asupra angajatorilor. Prin urmare este important ca aceştia să opereze ajustările necesare în sistemele de calcul salarial în timp util şi cu o atenţie sporită, luând în considerare toate elementele care sunt influenţate de aceste modificări legislative. Doar în acest fel, specialiştii de salarizare vor asigura acurateţea calcului salarial”, consideră reprezentanţii companiei de consultanţă. Raluca STROE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Golaiesti, județul Iasi
10/01/2025 12:47

 COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Golaiesti, judetul Iasi

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
10/01/2025 09:19

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Gaura din buget a fost uriașă în 2024 - Ministrul Finanțelor anunță un 'an al solidarității'
10/01/2025 00:07

Romania a incheiat anul 2024 cu un deficit de 8,6%, iar anul 2025 o să insemne o incadrare intr-un deficit de sapte la sută, spune, joi, ministrul de Finante, Tanczos Barna. Tanczos Barna a declarat, joi sea ...

Ministrul Educației nu exclude majorarea salariilor profesorilor: Cu o condiție majoră
10/01/2025 00:04

Ministrul Educatiei nu exclude o posibilă majorare a salariilor din sistemul de Invătămant. Daniel David precizează că nu se pune problema unor indexări la inceput de an, ci că e nevoie de răbdare si o ...

Finlanda interzice privatizarea furnizorilor de apă
09/01/2025 15:00

Guvernul de la Helsinki a propus ca municipalitătile să interzică vanzarea către investitori privati a facilitătilor care asigură aprovizionarea cu apă, din motive ce tin de securitatea aprovizionării, ...

Anca Murgoci:Paradox cu bugetarii în 2025. Andrei Caramitru: E o nebunie
09/01/2025 14:25

Analistul economic Andrei Caramitru a atras atentia asupra unei probleme majore din administratia publică, subliniind cresterea semnificativă a numărului angajatilor la stat in ciuda reducerii populatiei si ...

România se transformă în deșert: Statul nu are date clare despre suprafețele afectate
09/01/2025 12:53

Pămanturile fertile ale Romaniei se degradează alarmant, iar statul nu detine informatii clare despre dimensiunea acestei probleme. Este concluzia unui raport al Curtii de Conturi, care critică lipsa unui in ...

Scandalul demolării barajelor din România a ajuns la DIICOT
09/01/2025 12:39

Ministrul Mediului, Apelor si Pădurilor, Mircea Fechet, si ministrul Energiei, Sebastian Burduja, au depus o sesizare penală la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Teroris ...

Cât vor plăti românii pentru gaze și curent electric
09/01/2025 11:42

Anul 2025, pe langă multiplele schimbări fiscale si cresteri de taxe, vine si cu intrebări referitoare la preturile pe care romanii le vor achita pentru gaze si energie electrică după aprilie 2025, cand va ...

Contract de peste 80.000 lei pentru recrutarea  board-ului Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice
09/01/2025 11:20

ARC Consulting, o companie antreprenorială romanească specializată in consultanţă in management şi servicii de recrutare pentru manageri, anunţă semnarea unui contract de 81.000 lei (circa 16.000 euro) ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei