Gaura din buget a fost uriașă în 2024 - Ministrul Finanțelor anunță un 'an al solidarității'

Dimensiune font:

| 10-01-2025 00:07

România a încheiat anul 2024 cu un deficit de 8,6%, iar anul 2025 o să însemne o încadrare într-un deficit de șapte la sută, spune, joi, ministrul de Finanțe, Tanczos Barna.

Tanczos Barna a declarat, joi seara că 2024 „a fost un an dificil pentru România, din toate punctele de vedere. A fost un an electoral cu foarte multe alegeri, cu campanie electorală. A fost un an în care au fost recalculate pensiile, au fost majorate salariile în mai multe domenii și au fost susținute investiții cu sume fără precedent. Și cred că acesta este elementul cel mai important al bugetului pe 2024, chiar dacă anul a fost încheiat cu un deficit de 8,6. O să avem mâine, poimâine cifrele finale, probabil”.

Revenirea la ținta de deficit de 3%, în șapte ani

Barna precizează că a fost foarte important faptul că în 2024 România a încheiat un un agreement cu Comisia Europeană pe șapte ani, în care și a propus să se încadreze într-un deficit de 3% țintit de toate statele membri ale Uniunii Europene în șapte ani.

„Deci să coborâm de la acest deficit de peste 8%, la 3% în șapte ani. Acest calendar creat cu Comisia, acești indicatori macroeconomici trebuie respectați. Trebuie să avem cuvântul dat respectat, astfel încât să fim credibili și în fața investitorilor care vin în România, investitorilor care cumpără eurobonduri emise de România, investitorilor care împrumută statul român ca să finanțeze acest deficit. Anul 2025 o să însemne o încadrare într-un deficit de 7 la sută. Și, într-adevăr, este o provocare ca în condițiile în care vrem să păstrăm sumele alocate pentru investiții, trebuie să plătim salariile la nivelul lunii noiembrie și pensiile la nivelul lunii noiembrie 2024. Trebuie să susținem sistemul de învățământ, sistemul de sănătate, toate instituțiile publice să ne încadrem în acest deficit”, mai spune ministrul.

Planuri pentru 2025

El menționează că 2025 trebuie să fie și anul în care să se înceapă se se creeze acel stat suplu care nu încasează impozite pentru „a deveni obez” și pentru a angaja și mai mult și a oferi aceleași servicii cu un număr de angajați mai mare, cu costuri mai mari.

„Și să păstrăm nivelul servicilor, să le îmbunătățim prin digitalizare, prin oferirea acestor avantaje ale secolului XXI, dar, în același timp, să reușim să facem un stat mai suplu cu instituții care se focusează pe cetățean, pe antreprenor, pe cei care plătesc impozite și cred că este și primul an, anul 2024, când plătitorii de impozite au văzut că se face ceva cu raționalitate din banii lor.Se construiesc autostrați, s-au construit foarte multe sisteme de apă și canalizare la țară și în orașele mici. S-au construit rețele de gaze noi din Anghel Saligny, din programele celor mai mari care sunt finanțate din bugetul de stat. Deci este un an cu bune și cu rele iar obiectivul nostru pe anul 2025 este încă o dată o stabilitate, o cumpătare în administrarea banului public, un angajament față de toți cei care au avut salariile majorate și pensiile majorate, că cine ce a primit în noiembrie 2024 va primi în fiecare lună și în 2025 și vom păstra sumele pentru investiții”.

Când vor mai crește salariile și pensiile

Întrebat cât va dura această înghețare a pensiilor și salariilor, Tanczos Barna a sus că „imediat atunci când vom avea resurse suficiente, vom recupăra aceste indexări amânate”.

„Anul 2025 trebuie să fie un an al solidarității și toți cei care sunt plătitori de taxe și impozite, cei care beneficiază de plata acestor taxe și impozite, toți cei care administrează banul public, să ne concentrăm pe o eficientizare a activității în instituțiile publice”, a mai spus ministrul de Finanțe.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
O nouă fraudă pe Revolut. Cum sunt păcăliți românii în privat pe rețelele sociale
15/04/2025 18:32

O nouă metodă de fraudă face ravagii in randul utilizatorilor Revolut, avertizează specialistii in securitate cibernetică. Infractorii s-au infiltrat in grupurile de social media dedicate acestei platfo ...

SOPNYSPEDITION: Insolvenţă cu peste 100 de creditori la firma deţinută de Georgel Victor ONEA; pierderi de 3,2 milioane lei la finalul lunii februarie 2025… iar „activele nete au o valoare negativă în cuantum de 7.453.153 lei”
15/04/2025 14:22

 Pe data de 19 martie 2025, la Tribunalul Arad a admis cererea debitoarei SOPNYSPEDITION SRL Arad (CUI/CIF: 33605165) şi a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă, iar i ...

PNRR: Împădurirea trupurilor de pajiște permanentă, pășunea Botușul Mare, proprietate a Municipiului Câmpulung Moldovenesc situate pe raza UAT Cârlibaba, județul Suceava
15/04/2025 09:00

 PNRR: Împădurirea trupurilor de pajiste permanentă, păsunea Botusul Mare, proprietate a Municipiului Campulung Moldovenesc situate pe raza UAT Carlibaba, judetul Suceava

Trump schimbă regulile jocului economic: S-a dat startul goanei după aur în România. Niveluri istorice, atinse în timp record
14/04/2025 15:58

 Cantitatea de aur achiziţionată de romani a crescut in primul trimestru al acestui an cu aproximativ 65% faţă de T1 2024, in luna aprilie preţul aurului fluctuand cu peste 6% intr-un interv ...

Bancnotele care dispar din circulație. Nu vor mai fi disponibile din aprilie. Anunț pentru toți românii
14/04/2025 15:44

   De ce sunt necesare bancnote noi? BCE si băncile centrale nationale (BCN) din Eurosistem sunt responsabile de integritatea bancnotelor euro. Astfel, acestea au elaborat o a doua serie de b ...

 Revoluție în industria jucăriilor
14/04/2025 13:59

Industria jucăriilor din spatiul comunitar se confruntă cu o schimbare profundă, odată cu adoptarea unui nou regulament de către Parlamentul European. Documentul interzice utilizarea substantelor toxice ...

Statul dă bani pentru împăduriri
14/04/2025 13:32

Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură (APIA) primeste, pană pe data de 15 iulie 2025 inclusiv, cereri de plată pentru Schema de ajutor de stat 'Sprijin pentru prima impădurire si crearea de su ...

Comunicat de presă finalizare proiect cod SMIS 316158 Digitalizarea societăţii MOROSERVICE CONSTRUCT SRL
14/04/2025 12:03

 Comunicat de presă finalizare proiect cod SMIS 316158 Digitalizarea societăţii MOROSERVICE CONSTRUCT SRL

Fără salariu, dar cu speranță: Cum să obții un credit fără venit lunar
14/04/2025 11:54

   În momentul in care te confrunti cu o situatie financiară urgentă si nu ai un venit lunar stabil, poate părea că nu există nicio optiune viabilă pentru a obtine ajutor financiar. Totusi ...

Comunicat de presă demarare proiect „Digitalizarea tehnologiilor digitale în cadrul firmei” „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”
14/04/2025 10:55

 Comunicat de presă demarare proiect „Digitalizarea tehnologiilor digitale in cadrul firmei” „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei