CFR Călători nu face față cererii
Dimensiune font:
* Avem material rulant şi de 30 de ani şi de 50 de ani. Noi încercăm să-l ţinem în circulaţie. Avem două variante: să-l ţinem în circulaţie cu intervenţiile pe care le avem sau să îl scoatem şi să reducem capacitatea de transport. Am ales să-l ţinem în circulaţie şi să încercăm să-l folosim la capacitate. Am mai avea nevoie de aproape 500 de vagoane, dar nu neapărat vagoane, cât unităţi de transport, că le putem transforma în automotoare, rame”, susține directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa
CFR Călători are nevoie de aproape 500 de unităţi de transport pentru a face faţă cererii tot mai mari din ultimii 2-3 ani, astfel că are în derulare o licitaţie de închiriere de automotoare diesel pe o perioadă de 3-5 ani, a declarat, marţi, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa.
Acesta a prezentat, marți. în Gara de Nord, cinci vagoane şi două locomotive modernizate din fondurile proprii ale companiei, la eveniment fiind prezent şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. „Modernizarea pentru fiecare vagon a costat 500.000 de euro. Dotările sunt la nivel european: aer condiţionat, spaţiu pentru bagaje, USB 230, prize, toate dotările necesare unui tren, ajung la viteza de 200 km/h. Noi ieşim şi afară, ieşim cu ele în Ungaria şi Austria, unde se circulă cu 200 km/h. Ele au fost proiectate la 200, le-am dus tot la 200, nu le-am lăsat la 160, poate totuşi ieşim cu ele şi afară”, a precizat Preoteasa. În ceea ce priveşte modernizările de material rulant din fondurile proprii ale companiei, directorul general a subliniat că anul acesta mai au un singur vagon şi două locomotive. În schimb, pe PNRR, în proces de modernizare sunt 139 de vagoane şi 55 de locomotive. Din acestea, 30 de vagoane de dormit, cuşetă şi vagoane restaurant sunt deja în lucru. „Anul acesta, din fonduri proprii mai avem doar un singur vagon şi două locomotive. Aici sunt două componente: tot ce s-a contractat pe PNRR a fost achiziţionat de fabricile de material rulant din România. 100% toate fabricile au primit comenzi. Nici noi nu putem financiar, dar nici dânşii la ora asta nu au o capacitate mai mare de a moderniza vagoane. Avem 139 de vagoane în fabricile de vagoane, care vor fi modernizate în doi ani, conform programului PNRR, şi avem 55 de locomotive, adică este un efort uman foarte mare, dar şi financiar. (...) Este o cantitate mare de material rulant care va intra pe piaţă, modernizat”, a precizat acesta.
Potrivit şefului companiei, cererea de transport pe calea ferată a crescut foarte mult în ultimii 2-3 ani şi este nevoie de mai mult material rulant. „Avem o cerere foarte mare de material rulant. Cererea de transport pe calea ferată a crescut foarte mult în ultimii 2-3 ani. Încercăm să facem tot ce putem şi niciun angajat al CFR Călători nu se va da în urmă de la a face ce poate. Avem material rulant şi de 30 de ani şi de 50 de ani. Noi încercăm să-l ţinem în circulaţie. Avem două variante: să-l ţinem în circulaţie cu intervenţiile pe care le avem sau să îl scoatem şi să reducem capacitatea de transport. Am ales să-l ţinem în circulaţie şi să încercăm să-l folosim la capacitate. Am mai avea nevoie de aproape 500 de vagoane, dar nu neapărat vagoane, cât unităţi de transport, că le putem transforma în automotoare, rame. Vă spun că am în derulare acum o licitaţie de închiriere de automotoare diesel şi vreau să iau aproape 100 de automotoare. Este un pionierat, mergem puţin cam încet, dar eu sper ca în iulie să am licitaţia asta gata. Închirierea se va face pe o perioadă între 3 şi 5 ani”, a adăugat Traian Preoteasa. Raluca STROE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau