Cinci schimbari majore de la 1 iulie. Masuri de relaxare, noi reguli de TVA si produse ce vor disparea definitiv din magazine

Dimensiune font:

| 22-06-2021 00:09

 Mai sunt mai putin de doua saptamani pana la 1 iulie, cand sunt anuntate mai multe schimbari in domenii cruciale pentru cetateni. Urmeaza sa fie introdusa "contributia personala" in sistemul asigurarilor de sanatate, preturile energiei electrice se vor modifica, anumite produse din plastic o sa dispara din magazine, se vor introduce noi reguli de TVA in comertul electronic si urmeaza o noua etapa de relaxari.

1. Contributia personala



Romanii se vor putea trata in spitalele private, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate suportand o parte din costuri, de la 1 iulie. Mai exact, orice persoana asigurata va primi o estimare a costurilor inainte de a beneficia de serviciile medicale, estimare valabila timp de cinci zile lucratoare. Ulterior, beneficiarul este liber sa caute si alte oferte pentru tratamentul necesar.

Mai exact, este vorba de "contributia personala", introdusa de la 1 iulie, care este diferita de
coplata. Reprezinta diferenta dintre tariful decontat din Fondul national unic al asigurarilor sociale de sanatate pentru rezolvarea cazului si tariful perceput de furnizorul privat pentru rezolvarea aceluiasi caz.

Adrian Gheorghe, seful Casei Nationale a Asigurarilor de Sanatate, a explicat pentru
Digi24 ce presupune mai exact aceasta modificare.

Noutatea este "devizul estimativ", adica fiecarui client i se va prezenta la inceput o situatie clara, ce va cuprinde cat deconteaza Casa din Fond pentru interventia pe care urmeaza sa o suporte pacientul asigurat si cat percepe in plus spitalul privat pentru rezolvarea cazului. Toate aceste date vor fi transmise detaliat, pe categorii de cheltuieli (resursa umana,
medicamente, materiale sanitare etc.), conform unui model standard, care se gaseste in normele de aplicare ale contractului-cadru.

Practic, este vorba de o oferta valabila cinci zile lucratoare, timp in care pacientul decide daca o accepta sau daca opteaza pentru alte spitale private. Oferta poate sa fie solicitata mai multor spitale private, astfel incat fiecare persoana sa o aleaga pe cea mai convenabila.

2. Preturile energiei electrice



Preturile energiei electrice vor creste de la 1 iulie pentru persoanele care nu au incheiat un contract de furnizare pe piata concurentiala.

In aceasta situatie se afla persoanele care nu au semnat un contract concurential cu niciun furnizor, fie cel pe care il aveau deja, fie unul nou. Momentan, aceasta categorie plateste energia electrica la pret de serviciu universal. Acest pret va creste diferential de la 1 iulie, in functie de cele opt zone de retea din Romania, cu pana la 7,5%, potrivit
economica.net.

3. Produsele din plastic care dispar din magazine



Mai multe produse din plastic urmeaza sa dispara definitiv de pe rafturile magazinelor incepand cu 3 iulie. Este o directiva a Comisiei Europene, care trebuie sa fie aplicata de statele membre.

Produsele din plastic care o sa dispara:

 

  • Betisoare de urechi
  • Farfurii si tacamuri din plastic
  • Paie pentru bauturi
  • Pahare din plastic
  • Caserole din plastic si polistiren expandat



Produsele mentionate urmeaza sa fie scoase de pe piata deoarece exista deja alternative biodegradabile, cum ar fi paie din hartie, pahare din carton si farfurii din trestie de zahar.

4. Noi reguli de TVA in comertul electronic



Regulile fiscal pentru comertul electronic se vor modifica de la 1 iulie. Aceste schimbari au legatura cu o reforma legislativa europeana care va avea impact substantial asupra tuturor companiilor care vand online
servicii si marfuri (atat intracomunitare, cat si importate) pe teritoriul Uniunii Europene.

Comisia Europeana a publicat un ghid care trece in revista principalele modificari. Pentru a se aplica, documentul trebuie adoptat de Executiv si publicat in Monitorul Oficial.
Noutatile:

  • Vanzatorii online se vor putea inregistra intr-un singur stat membru al Uniunii Europene, lucru valabil pentru declararea si plata TVA-ului pentru toate vanzarile la distanta de bunuri si livrarile transfrontaliere de servicii catre clientii din UE.
  • Pragurile actuale pentru vanzarile de marfuri la distanta in Uniunea Europeana vor fi inlocuite cu un prag unic de 10.000 euro.
  • Platformele online care faciliteaza livrarea produselor o sa fie considerate, din punct de vedere al TVA-ului, furnizorii propriu-zisi.
  • Scutirea de TVA la importul de loturi mici cu o valoare de pana la 22 euro va fi eliminate.
  • Vor fi introduse masuri de simplificare pentru vanzarile la distanta de marfuri importate in loturi de maximum 150 euro.



5. Noi masuri de relaxare



Premierul Romaniei,
Florin Citu, a anuntat ca de la 1 iulie vor fi adoptate noi masuri de relaxare, in contextul pandemiei de COVID-19.

Astfel, targurile si talciocurile se vor redeschide incepand cu data mentionata.

Anterior, premierul a mai declarat ca viitoarele relaxari depind de gradul de vaccinare si a fost elaborat un calendar al relaxarii treptate, cu obiective pentru 1 iunie, 1 iulie si 1 august.

Acest calendar prevede ca de la 1 iulie teatrele si salile de concert sa functioneze la 100% capacitate, dar spectatorii sa poarte masca

Si salile de fitness s-ar putea redeschide la capacitate maxima, insa trebuie sa fie asigurata o suprafata de 7mp/persoana, fara sa fie necesara masca in interior.

Tot la 1 iulie ar urma sa se permita formarea "de grupuri pietonale" din maximum 10 persoane, daca nu provin din aceeasi familie.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:07

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Liberty Galați repornește singurul furnal din țară cu un sprijin guvernamental de 70 de milioane de euro. Producția e sub semnul întrebării
15/04/2025 20:36

 Combinatul Liberty Galati incearcă să repornească, cu un credit de capital de lucru, singurul furnal operational din tară. Acesta este inactiv de aproape un an. Activitatea siderurgică este insă est ...

O nouă fraudă pe Revolut. Cum sunt păcăliți românii în privat pe rețelele sociale
15/04/2025 18:32

O nouă metodă de fraudă face ravagii in randul utilizatorilor Revolut, avertizează specialistii in securitate cibernetică. Infractorii s-au infiltrat in grupurile de social media dedicate acestei platfo ...

SOPNYSPEDITION: Insolvenţă cu peste 100 de creditori la firma deţinută de Georgel Victor ONEA; pierderi de 3,2 milioane lei la finalul lunii februarie 2025… iar „activele nete au o valoare negativă în cuantum de 7.453.153 lei”
15/04/2025 14:22

 Pe data de 19 martie 2025, la Tribunalul Arad a admis cererea debitoarei SOPNYSPEDITION SRL Arad (CUI/CIF: 33605165) şi a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă, iar i ...

PNRR: Împădurirea trupurilor de pajiște permanentă, pășunea Botușul Mare, proprietate a Municipiului Câmpulung Moldovenesc situate pe raza UAT Cârlibaba, județul Suceava
15/04/2025 09:00

 PNRR: Împădurirea trupurilor de pajiste permanentă, păsunea Botusul Mare, proprietate a Municipiului Campulung Moldovenesc situate pe raza UAT Carlibaba, judetul Suceava

Trump schimbă regulile jocului economic: S-a dat startul goanei după aur în România. Niveluri istorice, atinse în timp record
14/04/2025 15:58

 Cantitatea de aur achiziţionată de romani a crescut in primul trimestru al acestui an cu aproximativ 65% faţă de T1 2024, in luna aprilie preţul aurului fluctuand cu peste 6% intr-un interv ...

Bancnotele care dispar din circulație. Nu vor mai fi disponibile din aprilie. Anunț pentru toți românii
14/04/2025 15:44

   De ce sunt necesare bancnote noi? BCE si băncile centrale nationale (BCN) din Eurosistem sunt responsabile de integritatea bancnotelor euro. Astfel, acestea au elaborat o a doua serie de b ...

 Revoluție în industria jucăriilor
14/04/2025 13:59

Industria jucăriilor din spatiul comunitar se confruntă cu o schimbare profundă, odată cu adoptarea unui nou regulament de către Parlamentul European. Documentul interzice utilizarea substantelor toxice ...

Statul dă bani pentru împăduriri
14/04/2025 13:32

Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură (APIA) primeste, pană pe data de 15 iulie 2025 inclusiv, cereri de plată pentru Schema de ajutor de stat 'Sprijin pentru prima impădurire si crearea de su ...

ANUNT ACHIZITIE PRODUSE SI SERVICII SC INGDAS SRL
14/04/2025 09:00

ANUNT ACHIZITIE PRODUSE SI SERVICII SC INGDAS SRL

Ratingul de țară se prăbușește. România ar putea intra în categoria „nerecomandată investițiilor”
13/04/2025 17:40

Situatia geopolitică si economică incordată poate afecta performanta leului si duce la intrarea in recesiune a tării noastre, in conditiile in care marile agentii de rating ar putea scădea nota Romaniei in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei