1. Podul de la Galați - Giurgiulești, pe DN 2B.
A fost construit în 1949 și are o lungime de 125 de metri.
Execuția lucrărilor a pornit chiar în iulie și se va încheia peste 9 luni.
- Aici se va consolida grinda cu zăbrele,
- tablierul va fi sablat și vopsit,
- placa de beton armat care susține calea pe pod va fi reparată,
- calea pe pod și trotuarele vor fi refăcute,
- se vor schimba parapetele pietonale și de siguranță,
- rampele de acces vor fi refăcute,
- iar picioarele podului vor fi protejate de un dig de piatră brută.
2. Podul de la Albița - Leușeni, pe DN 24B.
3. Podul de la Sculeni, pe DN 24.
4. Podul de la Oancea - Cahul, pe DN 26A.
5. Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni (unde proiectarea este deja în derulare). Studiul de fezabilitate pentru pod e finalizat, iar, după ce obținem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitația de proiectare și execuție.
„Pentru acestea din urmă, CNAIR lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfășura pe modelul Podului de la Galați - Giurgiulești. Accesul peste râul Prut devine astfel mai ușor și mai sigur prin toate aceste puncte, spre beneficiul cetățenilor României și cei ai Republicii Moldova. O infrastructură modernă este cheia ridicării și dezvoltării economice a regiunilor care sunt deservite de ea”, spune ministrul Drulă.
Adauga comentariul tau