Salariu URIAȘ! Cine este cel care încasează cu peste 100.000 de lei mai mult decât Klaus Iohannis

download (1)

Dimensiune font:

| 03-08-2020 00:47

A dat lovitura! Directorul unei importante instituții de stat a încasat un salariu cu 80% mai mare decât anul anterior

Veniturile anuale ale lui Sorin Toader, director general al Imprimeriei Naţionale au crescut anul trecut cu 43.134 de lei, de la 278.601 lei în 2018, la 321.949 lei în 2019, după cum reiese din propriile sale declaraţii de avere pe anul 2020 şi anul 2019.

Spre comparaţie, veniturile preşedintelui României în anul 2019 au fost de 179.735 lei, cu puţin peste 14.000 lei în plus faţă de anul 2018 când a încasat 165.000 lei.

Diferenţa dintre veniturile celor doi şefi, chiar dacă unul este şef de stat, iar celălalt director general este de 142.214 lei, Sorin Toader încasând în 2019 cu 79,12% mai mult decât Iohannis.

Venitul anual al directorului general al Imprimeriei Naţionale a oscilat de-a lungul timpului. Conform declaraţiei de avere pe anul 2017, remuneraţia domniei sale a fost mai mult decât dublă faţă de anul 2016, când Sorin Toader a încasat „doar” 103.769 lei în tot anul. În 2015, Sorin Toader a încasat 70.789 lei.

Remuneraţiile şefilor sunt calculate în funcţie de 2 componente, una fixă şi un variabilă.

Componenta fixă (lunară) pentru directorul general este formată din remuneraţia brută lunară: 20.383 lei (începând cu data de 01.01.2018), iar cea pentru directorul executiv de 19.782 lei (începând cu data de 01.01.2018). Componenta variabilă (anuală) ţine cont de creşterea profitului net faţă de anul precedent şi se acordă astfel:

Pentru directorul general: – pentru cresterea profitului net fata de anul anterior, un procent de 0,4% din cresterea profitului net fata de anul anterior, dar nu mai mult de 3 (trei) indemnizatii lunare fixe brute; – pentru realizarea unui grad de indeplinire global a criteriilor de performanta ale directorilor, stabilite prin Planul de administrare de peste 100% – 12 (douasprezece) indemnizatii lunare fixe brute.

Pentru director executiv directia economica – pentru cresterea profitului net fata de anul anterior, un procent de 0,4% din cresterea profitului net fata de anul anterior, dar nu mai mult de 2 (doua) indemnizatii lunare fixe brute; – pentru realizarea unui grad de indeplinire global a criteriilor de performanta ale directorilor, stabilite prin Planul de administrare de peste 100% – 6 (sase) indemnizatii lunare fixe brute.

Nici angajaţii n-o duc rău: Salariul mediu depăşeşte 6.500 lei În cadrul Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională”-S.A. politica salarială este stabilită prin contractul colectiv de muncă negociat de conducere cu organizaţiile sindicale din companie.

Salariul personalului este constituit dintr-un salariu de încadrare la care se adaugă sporul de vechime. Nu există nici un alt spor de natură salarială în afară sporului de vechime.

Sporul de vechime se calculează astfel:

vechime între 3 şi 5 ani: 5%

vechime între 5 şi 10 ani: 10%

vechime între 10 şi 15 ani: 15%

vechime între 15 şi 20 ani: 20%

vechime peste 20 ani: 25%

Salariile de încadrare se stabilesc prin înmulţirea salariului minim de încadrare pe companie (2.100 lei) cu un coeficient minim stabilit pe grupe de funcţii astfel: director şi şef departament: 3,4 şef serviciu/birou/laborator/secţie/atelier/consilier/project manager: 2,15 studii superioare de lungă durată: 1,55 studii superioare de scurtă durată: 1,45 studii medii, şcoală de maiştri: 1,35 şcoală profesională / şcoală generală + curs de calificare: 1,25 personal necalificat: 1,00

De la aceste valori, obţinute prin înmulţirea salariului minim de încadrare pe companie cu coeficientul de multiplicare menţionat încep negocierile salariale individuale între conducerea companiei şi angajaţi. Salariile indiviuale negociate cu fiecare salariat sunt confidenţiale.

Conform legii, persoanele cu funcţii de conducere îşi declară public veniturile salariale, prin declaraţiile de avere actualizate anual.

Pe baza datelor realizate la 31.12.2018, în anul 2018 salariul mediu brut lunar la nivelul companiei a fost de 5.104,34 lei/persoană. La această valoare dacă se adaugă tichetele de masă şi tichetele de vacanţă acordate se obţine un salariu mediu brut lunar realizat în anul 2018 de 5.957,45 lei/persoană. În anul 2018 urmare intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.79/2017 salariile au fi puse în acord cu noile contribuţii sociale obligatorii datorate conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, fără afectarea venitului net al salariaţilor, aferent salariilor de bază aflate în plată în luna decembrie 2017.

Conform Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2019 câştigul salarial mediu brut lunar la nivelul companiei, compus din salariu de încadrare, spor vechime şi alte drepturi (tichetele de masă şi tichetele de vacanţă) este prognozat în anul 2019 la valoarea de 6.518,91 lei/persoană. Curtea de Conturi a găsit cheltuieli majorate cu 18% faţă de BVC

Auditul Curţii de Conturi la Imprimeria Naţională a scos la iveală faptul că, în 2018, cheltuielile instituţiei au fost majorate faţă de Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.

„Cheltuielile totale efectuate de CNIN în anul 2018 au fost în sumă totală de 246,71 milioane, reprezentând 113,5% raportat la cheltuielile programate prin BVC şi, respectiv, 118,1% comparativ cu cheltuielile totale realizate la 31.12.2017”, scrie Curtea de Conturi, precizând că „în urma misiunii de control nu au rezultat abateri de la regularitate şi legalitate”, potrivit adevarul 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Berăria H: Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași/Primele detalii despre investiție
19/11/2024 17:52

  Berăria H are in lucru un master-plan pentru proiectul pe care vrea să-l deruleze la Iasi, la fosta fabrică Tigarete. În septembrie 2024, cunoscuta berărie din Bucuresti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei