Salariu URIAȘ! Cine este cel care încasează cu peste 100.000 de lei mai mult decât Klaus Iohannis

download (1)

Dimensiune font:

| 03-08-2020 00:47

A dat lovitura! Directorul unei importante instituții de stat a încasat un salariu cu 80% mai mare decât anul anterior

Veniturile anuale ale lui Sorin Toader, director general al Imprimeriei Naţionale au crescut anul trecut cu 43.134 de lei, de la 278.601 lei în 2018, la 321.949 lei în 2019, după cum reiese din propriile sale declaraţii de avere pe anul 2020 şi anul 2019.

Spre comparaţie, veniturile preşedintelui României în anul 2019 au fost de 179.735 lei, cu puţin peste 14.000 lei în plus faţă de anul 2018 când a încasat 165.000 lei.

Diferenţa dintre veniturile celor doi şefi, chiar dacă unul este şef de stat, iar celălalt director general este de 142.214 lei, Sorin Toader încasând în 2019 cu 79,12% mai mult decât Iohannis.

Venitul anual al directorului general al Imprimeriei Naţionale a oscilat de-a lungul timpului. Conform declaraţiei de avere pe anul 2017, remuneraţia domniei sale a fost mai mult decât dublă faţă de anul 2016, când Sorin Toader a încasat „doar” 103.769 lei în tot anul. În 2015, Sorin Toader a încasat 70.789 lei.

Remuneraţiile şefilor sunt calculate în funcţie de 2 componente, una fixă şi un variabilă.

Componenta fixă (lunară) pentru directorul general este formată din remuneraţia brută lunară: 20.383 lei (începând cu data de 01.01.2018), iar cea pentru directorul executiv de 19.782 lei (începând cu data de 01.01.2018). Componenta variabilă (anuală) ţine cont de creşterea profitului net faţă de anul precedent şi se acordă astfel:

Pentru directorul general: – pentru cresterea profitului net fata de anul anterior, un procent de 0,4% din cresterea profitului net fata de anul anterior, dar nu mai mult de 3 (trei) indemnizatii lunare fixe brute; – pentru realizarea unui grad de indeplinire global a criteriilor de performanta ale directorilor, stabilite prin Planul de administrare de peste 100% – 12 (douasprezece) indemnizatii lunare fixe brute.

Pentru director executiv directia economica – pentru cresterea profitului net fata de anul anterior, un procent de 0,4% din cresterea profitului net fata de anul anterior, dar nu mai mult de 2 (doua) indemnizatii lunare fixe brute; – pentru realizarea unui grad de indeplinire global a criteriilor de performanta ale directorilor, stabilite prin Planul de administrare de peste 100% – 6 (sase) indemnizatii lunare fixe brute.

Nici angajaţii n-o duc rău: Salariul mediu depăşeşte 6.500 lei În cadrul Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională”-S.A. politica salarială este stabilită prin contractul colectiv de muncă negociat de conducere cu organizaţiile sindicale din companie.

Salariul personalului este constituit dintr-un salariu de încadrare la care se adaugă sporul de vechime. Nu există nici un alt spor de natură salarială în afară sporului de vechime.

Sporul de vechime se calculează astfel:

vechime între 3 şi 5 ani: 5%

vechime între 5 şi 10 ani: 10%

vechime între 10 şi 15 ani: 15%

vechime între 15 şi 20 ani: 20%

vechime peste 20 ani: 25%

Salariile de încadrare se stabilesc prin înmulţirea salariului minim de încadrare pe companie (2.100 lei) cu un coeficient minim stabilit pe grupe de funcţii astfel: director şi şef departament: 3,4 şef serviciu/birou/laborator/secţie/atelier/consilier/project manager: 2,15 studii superioare de lungă durată: 1,55 studii superioare de scurtă durată: 1,45 studii medii, şcoală de maiştri: 1,35 şcoală profesională / şcoală generală + curs de calificare: 1,25 personal necalificat: 1,00

De la aceste valori, obţinute prin înmulţirea salariului minim de încadrare pe companie cu coeficientul de multiplicare menţionat încep negocierile salariale individuale între conducerea companiei şi angajaţi. Salariile indiviuale negociate cu fiecare salariat sunt confidenţiale.

Conform legii, persoanele cu funcţii de conducere îşi declară public veniturile salariale, prin declaraţiile de avere actualizate anual.

Pe baza datelor realizate la 31.12.2018, în anul 2018 salariul mediu brut lunar la nivelul companiei a fost de 5.104,34 lei/persoană. La această valoare dacă se adaugă tichetele de masă şi tichetele de vacanţă acordate se obţine un salariu mediu brut lunar realizat în anul 2018 de 5.957,45 lei/persoană. În anul 2018 urmare intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.79/2017 salariile au fi puse în acord cu noile contribuţii sociale obligatorii datorate conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, fără afectarea venitului net al salariaţilor, aferent salariilor de bază aflate în plată în luna decembrie 2017.

Conform Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2019 câştigul salarial mediu brut lunar la nivelul companiei, compus din salariu de încadrare, spor vechime şi alte drepturi (tichetele de masă şi tichetele de vacanţă) este prognozat în anul 2019 la valoarea de 6.518,91 lei/persoană. Curtea de Conturi a găsit cheltuieli majorate cu 18% faţă de BVC

Auditul Curţii de Conturi la Imprimeria Naţională a scos la iveală faptul că, în 2018, cheltuielile instituţiei au fost majorate faţă de Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.

„Cheltuielile totale efectuate de CNIN în anul 2018 au fost în sumă totală de 246,71 milioane, reprezentând 113,5% raportat la cheltuielile programate prin BVC şi, respectiv, 118,1% comparativ cu cheltuielile totale realizate la 31.12.2017”, scrie Curtea de Conturi, precizând că „în urma misiunii de control nu au rezultat abateri de la regularitate şi legalitate”, potrivit adevarul 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Golaiesti, județul Iasi
10/01/2025 12:47

 COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Golaiesti, judetul Iasi

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
10/01/2025 09:19

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Gaura din buget a fost uriașă în 2024 - Ministrul Finanțelor anunță un 'an al solidarității'
10/01/2025 00:07

Romania a incheiat anul 2024 cu un deficit de 8,6%, iar anul 2025 o să insemne o incadrare intr-un deficit de sapte la sută, spune, joi, ministrul de Finante, Tanczos Barna. Tanczos Barna a declarat, joi sea ...

Ministrul Educației nu exclude majorarea salariilor profesorilor: Cu o condiție majoră
10/01/2025 00:04

Ministrul Educatiei nu exclude o posibilă majorare a salariilor din sistemul de Invătămant. Daniel David precizează că nu se pune problema unor indexări la inceput de an, ci că e nevoie de răbdare si o ...

Finlanda interzice privatizarea furnizorilor de apă
09/01/2025 15:00

Guvernul de la Helsinki a propus ca municipalitătile să interzică vanzarea către investitori privati a facilitătilor care asigură aprovizionarea cu apă, din motive ce tin de securitatea aprovizionării, ...

Anca Murgoci:Paradox cu bugetarii în 2025. Andrei Caramitru: E o nebunie
09/01/2025 14:25

Analistul economic Andrei Caramitru a atras atentia asupra unei probleme majore din administratia publică, subliniind cresterea semnificativă a numărului angajatilor la stat in ciuda reducerii populatiei si ...

România se transformă în deșert: Statul nu are date clare despre suprafețele afectate
09/01/2025 12:53

Pămanturile fertile ale Romaniei se degradează alarmant, iar statul nu detine informatii clare despre dimensiunea acestei probleme. Este concluzia unui raport al Curtii de Conturi, care critică lipsa unui in ...

Scandalul demolării barajelor din România a ajuns la DIICOT
09/01/2025 12:39

Ministrul Mediului, Apelor si Pădurilor, Mircea Fechet, si ministrul Energiei, Sebastian Burduja, au depus o sesizare penală la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Teroris ...

Cât vor plăti românii pentru gaze și curent electric
09/01/2025 11:42

Anul 2025, pe langă multiplele schimbări fiscale si cresteri de taxe, vine si cu intrebări referitoare la preturile pe care romanii le vor achita pentru gaze si energie electrică după aprilie 2025, cand va ...

Contract de peste 80.000 lei pentru recrutarea  board-ului Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice
09/01/2025 11:20

ARC Consulting, o companie antreprenorială romanească specializată in consultanţă in management şi servicii de recrutare pentru manageri, anunţă semnarea unui contract de 81.000 lei (circa 16.000 euro) ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei