Tot ce trebuie să știi despre obținerea de fonduri nerambursabile pentru afacerea ta. Cele 5 etape spre succes!

pexels-andrea-piacquadio-3760263-scaled-p59h7f6i3by8mj5xdd2zlgzptzzxd5fetqu4azp6ko

Dimensiune font:

| 06-04-2021 10:39

Consultanta fonduri europene

Vrei să obții fonduri nerambursabile pentru afacerea ta, fie ele Europene, Norvegiene sau guvernamentale? Poți face acest lucru în 5 pași simpli pe care urmează să ți-i descriem în acest articol.
În orice tip de proiect, procedurile sunt asemănătoare în proporție de 90%, indiferent că vorbim despre surse de finanțare mai mici cum ar fi Start Up Nation, Start Up Plus, Start Up Diaspora sau mai mari  – POR (Programul Operational Regional) 2.2 sau 2.1.


Nu știi de unde să începi? Te ajutăm noi!
Etapele procesului de obținere a fondurilor nerambursabile de orice fel sunt următoarele:
1. Lansarea programului;
2. Analiza investiției;
3. Scrierea și depunerea proiectului;
4. Evaluarea și obținerea finanțării;
5. Implementarea și monitorizarea.


Etapa 1 – Lansarea programului
Urmărește perioadele când autoritățile decid lansarea de noi proiecte. Când este lansat un apel nou, de regulă în scurt timp este publicat ghidul programului de finanțare. Acesta este practic un manual care conține toate elementele necesare cu ajutorul cărora vei putea înțelege mecansimul proiectului. Iată câteva dintre aspectele cărora trebuie să le acorzi o atenție deosebită:
-Lista codurilor CAEN eligibile;
-Ce industrii vor fi avantajate în proiect;
-Cheltuielile eligibile si neeligibile;
-Evaluarea proiectelor și afișarea rezultatelor;
-Implementarea proiectului.
Abonează-te la newsletterul nostru pentru a fi sigur că primești informații de îndată ce este lansat un program de finanțare pentru industria care te interesează!


Etapa 2 – Analiza investiției
În a doua etapă este bine să îți faci o analiză internă și să începi colaborarea cu o firmă specializata în scrierea si implementarea proiectelor Europene/Norvegiene sau de stat. Acum este momentul să vizualizezi puntele tari și cele slabe ale proiectului pentru a putea decide dacă aceasta este investiția potrivită pentru tine.
Din experiență îți spunem că Pentru proiecte mici cum ar fi Start Up Nation, Start Up Plus, Start Up Diaspora ca să ai șanse de câștig trebuie să tinzi spre punctajul maxim de 100 puncte. Pentru cele mai mari, cum ar fi POR (Programul Operational Regional) 2.2 sau 2.1. trebuie să ai peste 70 de puncte. Ai șanse foarte mari de câștig dacă proiectul tău are peste 80 de puncte.


Etapa 3 – Scrierea și depunerea proiectului
Acum este momentul în care este recomandat să colaborezi cu o firmă de consultanță pentru fonduri europene, norvegiene sau guvernamentale, în funcție de programul pe care vrei să aplici.  Termenul limită pentru poate fi unul foarte strâns, de câteva săptămâni, sau unul generos, de câteva luni. Oricum ar fi, în scrierea proiectelor sunt detalii care fac diferența, de aceea bazează-te pe experiența consultantului tău în proiecte europene.
Dupa ce proiectul este scris conform cerințelor subliniate în ghid, acesta va fi depus la autoritatea contractantă care se ocupă de programul respectiv.


Etapa 4 – Evaluarea proiectelor și afișarea rezultatelor
După ce proiectul a fost scris și depus urmează perioada de evaluare. Aceasta poate avea o durată de la câteva săptamâni, la câteva luni în funcție de tipul programului de finanțare. Dacă  firma ta este câștigătoare, urmează demararea proiectului. Procedura începe cu semnarea actelor de finanțare.
În cazul în care proiectul tău nu a fost totuși ales, nu te îngrijora. Există încă o șansă de a ajunge la finanțare deoarece mulți dintre cei care au câștigat nu semnează cererile de finanțare și se retrag din procedură.


Etapa 5 – Implementarea proiectului
Munca unui consultant bun pe fonduri europene nu se încheie odată cu obținerea proiectului. Noi suntem alături de clienții noștri și la etapele de implementare și raportare.
Acum este momentul în care lucrurile de pe hârtie încep să se concretizeze. Vei începe să faci achizițiile prevăzute în proiect. Și de această dată, timpul în care vei reuși să obții rezultate depinde de complexitatea afacerii tale. În general, va fi nevoie de cel puțin 1 an și de maxim 2 sau 3 ani pentru a finaliza totul.
La final, tot ce a mai rămas de făcut este să treci prin perioada de monitorizare în care vei fi verificat dacă menții investiția.

Consultanta fonduri europene

Regal Group Fonduri Europene, autor Sofroni Mălin

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Viața la limită. România are cei mai săraci angajați din UE
24/11/2024 15:48

Romania detine un record trist in Uniunea Europeană: cel mai mare risc de sărăcie in randul salariatilor. Peste o treime din forta de muncă activă trăieste din salariul minim, iar pentru multi, acesta nu ...

Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei