Trei proiecte din Iași, pe lista scurtă a CNI pentru finanțare în 2025

000000  ULTIMA-ORA

Dimensiune font:

| 14-01-2025 18:49

 Compania Națională de Investiții (CNI) va finanța proiecte în anul 2025 în baza unor criterii de prioritizare a investițiilor, criterii care vor fi aprobate prin hotărâre de guvern. Actul normativ este în faza de consultare publică. Pe lista scurtă a CNI figurează doar trei proiecte din județul Iași și niciunul nu este de anvergură. De pe lista CNI lipsește Sala Polivalentă, cu toate că investiția este în fază de licitație de execuție, iar în evaluarea CNI este o singură ofertă depusă. Acest proiect este considerat o investiție nouă și trebuie să primească acordul liderilor coaliției de guvernare în contextul ordonanței „trenuleț” care a oprit astfel de finanțări. Din informațiile APIX.ro, discuții în acest sens vor fi zilele viitoare la București, reprezentanți ai Primăriei urmând a se întâlni cu factorii de decizie. La finalul articolului, puteți citi o reacție a viceprimarului Daniel Juravle pe această temă. 
 

Cele trei proiecte din județul Iași care figurează pe lista CNI:

  • Consolidare, restaurare și refunctionalizare a imobilului fostului Palat Mihail Sturdza, situat în Municipiul Iași, str. Closca, nr.9, M.I. cuprins in LMI la poz. 954 cu nr. IS-II-m-B-03808, județul Iași
  • Construire Complex sportiv, sat Holboca, comuna Holboca, județul Iași
  • Reabilitare și modernizare drumuri afectate de calamități în anul 2021 în comuna Valea Lupului, județul Iași

Proiectul de act normativ prevede că alocările CNI vor fi făcute în funcție de prioritățile stabilite pe fiecare domeniu în parte și într-un anumit procent din sumele care vor fi la dispoziția CNI, respectiv: 

  • 25% pentru domeniul de Investiții Semnificative – CNI are în derulare 29 de proiecte de investiții la nivel național, printre care se numără stadioane, săli de sport, spitale, drumuri etc. În acest capitol ar putea intra Sala Polivalentă de la Iași
  • 20% pentru domeniul Educație, care cuprinde proiecte de investiții din Subprogramul „Unități și instituții de învățământ de stat” – CNI are în derulare peste 190 de proiecte de investiții
  • 15% pentru domeniul Infrastructură edilitară, carecuprinde proiecte de investițiidin Subprogramele „Lucrări în primă urgență“, „Drumuri de interes local și drumuri de interes județean” și „Fose septice, microstații de epurare, sisteme de alimentare cu apă și sisteme de canalizare” – CNI are în derulare peste 190 de proiecte de investiții (la acest capitol apar drumurile din Valea Lupului)
  • 10% pentru domeniul Sănătate, care cuprinde proiecte de investiții din Subprogramul „Unități sanitare” – CNI are în derulare peste 115 de proiecte de investiții
  • 10% pentru domeniul Sport, care cuprinde proiecte de investiții din Subprogramele „Săli de sport”, „Bazine de înot”, „Complexuri sportive” și „Patinoare artificiale” – CNI are în derulare peste 540 de proiecte de investiții (la acest capitol apare complexul sportiv din Holboca și, de asemenea, poate fi inclusă și Sala Polivalentă din Iași)
  • 5% pentru domeniul Cultură, care cuprinde proiecte de investiții din Subprogramele „Asezăminte culturale” și „Săli de cinema” – CNI are în derulare peste 260 de proiecte de investiții
  • 15% pentru domeniul Alte obiective de interes public sau social, carecuprinde proiecte de investiții din Subprogramul „Alte obiective de interes public sau social din domeniul construcțiilor” – CNI are în derulare peste 190 de proiecte de investiții (la acest capitol apare fostul Palat Mihail Sturdza din municipiul Iași)

Din informațiile APIX.ro, investițiile care apar în proiectul de act normativ nu sunt în mod neapărat prioritizate, fiind enumerate cu putere de exemplu. În același timp, este vorba în principal despre proiecte aflate în stadiu de execuție. Hotărârea de Guvern va stabili și repartizarea fondurilor în funcție de stadiul proiectelor: 50% pentru proiectele de investiții cu stadiul fizic de implementare de peste 80%;

  • 30% pentru proiectele de investiții cu stadiul fizic de implementare de cuprins între 40% și 80%;
  • 20% pentru proiectele de investiții cu stadiul fizic de implementare cuprins între 0% și 40%.

Flexibilitatea redistribuirii fondurilor – în cazul epuizării sumelor alocate unei categorii, sumele disponibile pot fi realocate lunar pentru alte categorii, asigurând astfel echilibrul bugetar”, se arată în proiectul de act normativ.

 

    Ce spune Primăria Iași

  • Daniel Juravle, viceprimar: Suntem într-un dialog continuu cu reprezentanții ministerelor cu privire la proiectul sălii polivalente, un obiectiv de importanță majoră pentru Municipiul Iași. În acest sens, pregătim o deplasare la București, înainte de aprobarea bugetului, pentru a expune toate detaliile și a sublinia importanța acestui proiect pentru comunitatea ieșeană. Vom avea întâlniri atât cu Ministerul Dezvoltării, cât și cu Ministerul Finanțelor, iar pe lângă acestea, vom discuta și cu liderii coaliției de guvernare. Este esențial ca poziția noastră să fie susținută în raport cu administrația publică centrală și să se înțeleagă că realizarea acestui proiect reprezintă prioritatea zero a orașului nostru. Iașul are nevoie de această investiție pentru a susține dezvoltarea regională, a atrage evenimente sportive și culturale de anvergură și investiții, pe de o parte, și răspunde nevoilor cetățenilor, pe de altă parte. Rămânem încrezători că, prin dialog și cooperare, vom reuși să obținem sprijinul necesar pentru includerea acestui proiect pe lista de priorități naționale.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
BNR nu are motive să scadă rata de referință
14/01/2025 21:38

Miercurea aceasta, urmează să se desfăsoare prima sedintă de politică monetară a BNR. În piată nu se asteaptă o modificare a ratei de referintă la 6,5% si a celei pentru facilitatea de depozit la ...

După 1 aprilie, facturile la energie electrică vor fi de 13 ori mai mari!
14/01/2025 21:36

* „ANRE nu doar că nu face ceea ce ar trebui să facă o astfel de Autoritate din Energie, in perspectiva reliberalizării pietei de energie, dar pe platforma acesteia se găsesc oferte bune, dar care au ...

De ce acte ai nevoie pentru a îți recompartimenta apartamentul?
14/01/2025 18:43

 Probabil cu totii visăm să locuim intr-un apartament pe care să-l putem personaliza după propriile gusturi. Recompartimentarea unei locuinte reprezintă o modalitate excelentă de a optimiza spatiul p ...

 Falimentul Euroins schimbă din nou regulile jocului în asigurări
14/01/2025 15:14

Autoritatea europeană de supraveghere pentru asigurări si pensii (EIOPA) a recomandat FSC - agentia bulgară de supraveghere financiară, să isi schimbe normele, in urma falimentului Euroins. Potrivit unui ...

Bugetarii câștigă o nouă zi liberă. Minivacanță de 1 Mai, prelungită până pe 4 mai
14/01/2025 14:20

Guvernul a decis să acorde o nouă zi liberă pentru angajatii din sistemul bugetar, astfel incat acestia să se bucure de o minivacantă prelungită in perioada 1-4 mai 2025. Potrivit Hotărarii nr. 2 din 10 ...

Angajații din IT, în fața unor mari schimbări pe piață. Sectorul tehnologic a intrat într-un iureș al concedierilor
14/01/2025 13:28

Sectorul tehnologiei informatiilor si al comunicatiilor este renumit pentru cele mai mari salarii medii din Romania. După ani consecutivi de cresteri si de extindere a numărului de angajati, 2023 si 2024 au a ...

Economist, despre datoria externă în creştere a României: prosperitatea clamată de politicieni a fost indusă artificial cu perfuzii financiare din împrumuturi
14/01/2025 13:16

Economistul Adrian Negrescu consideră că problema in ceea ce priveşte datoria externă in creştere a Romaniei nu o reprezintă imprumuturile in sine, ci cu ce dobandă şi, mai ales, la ce sunt folosiţi ba ...

BNR anunță cifrele dezmățului politic: Deficitul de cont curent a crescu cu șapte miliarde de euro, în 2024
14/01/2025 08:41

BNR dă cifrele care devăluie dezmătul făcut de politicienii din Romania in 2024. Deficitul de cont curent a crescut cu sapte miliarde de euro. Deficitul de cont curent a ajuns in perioada ianuarie-noiembrie ...

Statul aspiră leii de la bănci și populație
13/01/2025 21:39

Cresterea deficitului bugetar la o valoare estimată de 8,6%, conform declaratiilor făcute de Tanczos Barna, ministrul Finantelor, si dorinta guvernului de a-l reduce la finalul anului la 7%, a determinat Trez ...

Titluri de stat 2025. S-a dat startul la investițiile în titlurile de stat Tezaur. Cum pot fi cumpărate și ce dobânzi sunt
13/01/2025 14:43

Incepand de luni, 13 ianuarie 2025, romanii pot investi in titluri de stat. Dobanzile anuale sunt neimpozabile si ajung pană la 7,8%. Potrivit Ministerului Finantelor, titlurile de stat au valoare nominală de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei