Unul din patru angajați români se plânge că nivelul de stres s-a dublat la serviciu, iar cei mai mulți se simt epuizați
Dimensiune font:
Pentru unul din patru angajați români nivelul de stres s-a dublat la serviciu, iar cei mai mulți se simt epuizați, simt teamă și izolare socială în această perioadă de pandemie de coronavirus, potrivit Mediafax.
După 10 luni de pandemie, angajații români se simt copleșiți de sarcini la serviciu, teamă, incertitudine și izolare socială, aproape trei din 10 respondenți admit că deja au ajuns la burnout.
Oboseala resimțită în urma unui program solicitant îi face pe alți aproape 20% dintre angajați să creadă că în cel mult o jumătate de an vor ajunge la epuizare, dacă stresul se va menține la același nivel, în timp ce aproape 16% estimează că vor ajunge la epuizare în cel mult un an.
Angajații simt că mediul de lucru este dezorganizat și haotic (31,6%), alții se simt supraîncărcați (26,6%) și spun că au noi responsabilități care ies din aria lor de competențe (24,6%). Aceștia sunt principalii trei factori de stres invocați de angajații care au răspuns sondajului BestJobs.
Alți 23,8% dintre respondenți explică stresul ridicat prin faptul că nu găsesc un echilibru între viața personală și cea profesională, iar 21% sunt stresați pentru că sunt nevoiți să preia din responsabilitățile colegilor.
Alți factori de stres importanți pentru mai bine de jumătate dintre respondenții la sondajul BestJobs sunt tergiversarea deciziilor importante de către superiorii direcți (15,6%), posibilitatea pierderii jobului (14,8%), lipsa interacțiunii directe cu colegii și managerul direct (13,7%) sau timpul mult prea mare alocat meeting-urilor online (8,6%).
Pandemia a adus o schimbare uriașă în ceea ce privește modalitățile de lucru. Unii angajați s-au adaptat rapid lucrului de acasă (24%), alții mai puțin, dar cert este că cei mai mulți angajați ar prefera să se întoarcă la birou (35%), în timp ce alți peste 30% ar opta pentru un program hibrid - în care să poată lucra până la 5 zile pe lună de acasă.
În cea mai complicată perioadă de după criza financiară din 2009, angajații nu au doar nevoie să se întoarcă la birouri, ci vor să simtă și că munca lor este apreciată și că angajatorul investește în dezvoltarea lor. Angajații români spun că au nevoie acum mai mult decât oricând de cursuri pentru noi specializări în domeniul lor de activitate (53,5%), de cursuri de reconversie profesională (34,8%) sau de cursuri de management al schimbării (26,6%).
Un rezultat neașteptat în contextul crizei actuale este intenția declarată de peste jumătate (56.3%) dintre respondenții studiului BestJobs de a lua în calcul o schimbare de job în următoarele 6 luni.
Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 noiembrie - 5 decembrie, pe un eșantion de 1.421 de utilizatori de internet.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau