Vin facturile de la Autostrada Moldovei. Statul caută bani!
Dimensiune font:
Constructorii vor emite facturi de câte un miliard de lei/lună, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta a anunțat că va cere 4 miliarde de lei la rectificarea bugetară, suma fiind necesară în special finanțării lucrărilor pe Autostrada Moldovei
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că va cere 4 miliarde de la la rectificarea bugetară, suma fiind necesară mai ales finanțării lucrărilor pe Autostrada Moldovei, unde sunt semnate 12 din cele 13 contracte prin PNRR.
Constructorii primelor două loturi dintre Ploiești și Buzău (Pizzarotti și Trace) și în special Dorinel Umbrărescu, care are în execuție 250 de kilometri între Buzău și Pașcani (10 loturi), vor emite facturi de câte un miliard de lei/lună, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Cu sau fără rotative și rocade, indiferent de cine va fi ministru, aici la rectificare va trebui să ceară bani în plus la Ministerul Transporturilor. Anul acesta, necesarul pe care noi îl avem creionat este de aproape 28 miliarde, iar în acest moment avem doar 24 miliarde lei. La rectificare, oricine va fi ministru nu poate să dea bani, ci să ceară bani pentru că banii merg la investiții. Vor începe să vină facturile pe Autostrada A7 Ploiești - Pașcani, care vor fi în medie de un miliard de lei/lună, iar aceste lucrări sunt necesare”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Autostrada Moldovei A7 Ploiești-Pașcani este cel mai mare proiect de infrastructură din UE finanțat prin PNRR, banii alocați fiind de aproximativ 3 miliarde de euro, componenta împrumuturi (bani cu dobândă redusă, investițiile feroviare fiind pe granturi).
De la Ploiești la Buzău pe primele două loturi lucrează, dar cu întârzieri, asocierile Pizzarotti-Retter și Trace -Coni, iar lotul 3 este câștigat de Nurol, dar contestat.
Porțiunea de drum dintre Ploiești și Pașcani trebuie construită până în 2026
În acest moment, toate cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei A7 au autorizație de construire și termenul de finalizare este anul 2026. A7 are o lungime de aproape 440 de kilometri și leagă Ploiești de Siret, ajungând practic până la granița cu Ucraina. Porțiunea de drum dintre Ploiești și Pașcani trebuie construită până în anul 2026, acest tronson fiind prins în finanțarea oferită prin Programul PNRR al Uniunii Europene.
Autorizaţia de construire pentru ultimul lot al autostrăzii Bacău - Paşcani (Mirceşti - Paşcani) a fost emisă săptămâna trecută, iar lucrările pe cei 28,09 km ai acestui tronson trebuie să înceapă pe data de 2 mai 2023. „Prin Autorizaţia de Construire emisă se asigură front de lucru pe 250 de km constructorului român care şi-a adjudecat toate secţiunile din A7 de la Buzău la Paşcani (10 dintre cele 13 loturi ale A7, finanţate prin PNRR)”, a spus, zilele trecute, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.
Secţiunea de autostradă Bacău - Paşcani are o lungime de 77 de km, o valoare de 4,68 miliarde de lei (fără TVA) şi este formată din 3 loturi: lotul 1 Săuceşti - Trifeşti de 30,3 km, lotul 2 Trifeşti - Gherăeşti/Mirceşti, de 18,9 km, şi lotul 3 Mirceşti - Paşcani, de 28,09 km. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau