Sindicatele cer minim 6% din PIB pentru sistemul de învățământ
Dimensiune font:
Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi a prezentat Ministerului Educației şi Cercetării o serie de măsuri în perspectiva noului an şcolar 2020-2021, transmise şi sindicatelor partenere, reprezentanţilor consiliilor locale şi judeţene, asociațiilor de elevi şi părinți.
O mare parte dintre propunerile USLIP Iaşi vizează infrastructura şcolară. Printre acestea se numără revitalizarea tuturor spațiilor şcolare dezafectate ce pot fi reintroduse în circuitul şcolar (spre exemplu, la nivelul municipiului Iaşi există câteva corpuri de clădire ale unor foste licee tehnologice - Radu Cernătescu, D. Mangeron, A. Saligny, care ar putea fi ataşate la colegiile mari, în special cele care au efective de peste 30 de elevi pe clasă, regândirea tuturor claselor şcolare pe subgrupe cu un număr maxim de 15 elevi, toate băncile din clase (care vor fi ocupate doar de un elev) să fie dotate cu geamuri din plexiglas, inclusiv catedra, care să asigure protecția epidemiologică a elevilor şi profesorilor.
Totodată, USLIP propune ca în lunile iulie şi august 2020 să fie construite toalete în interiorul unităților şcolare şi se va face racordarea la sistemele de apă curentă şi canalizare în cele aproximativ 2.000 de unități de învățământ din România, care sunt încă în secolul XIX din punctul de vedere al infrastructurii, iar fiecare clasă să fie dotată cu sisteme audio-video care să permită şi elevilor din „tura de acasă” să participe la ore (intuind că din motive epidemiologice efectivele de elevi vor fi împărțite în două sau chiar trei subgrupe pentru a putea participa la ore în sistem clasic şi online).
„Am putea regândi examenul de Bacalaureat şi Evaluare Naţională”
De asemenea, cei de la USLIP Iaşi au o serie de propuneri şi în zona curriculumului şcolar. Ei solicită ministerului să regândeasca în regim de urgență o descongestionare a programelor şcolare de la disciplinele care intră în structura Examenelor Naționale, să fie elaborate softuri pentru predarea facilă şi atractivă a conținuturilor, în special la disciplinele umaniste, dar şi versiuni digitale ale manualelor la toate disciplinele şcolare. „Zona de evaluare trebuie reconsiderată. Standardizarea evaluării presupune informatizarea completă a tuturor unităților de învățământ din mediul urban şi rural. Se vor promova în special testele, tezele, lucrările cu itemi închişi şi semideschişi pentru a asigura obiectivitatea şi standardizarea evaluării la nivelul întregului sistem preuniversitar. Testele vor trebui elaborate şi gândite pentru fiecare nivel de către MEC. Elevii vor fi testaţi ritmic, lunar, la toate disciplinele şi toate nivelurile de învăţământ. Procesul este unul foarte complex şi presupune prezenţa în toate unităţile din România a profesorilor calificaţi şi a sistemelor IT care să permită realizarea, în bune condiţii, a evaluării în sistem unitar. În acest mod am putea regândi examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională printr-o medie finală care să combine notele din timpul anilor de studii de la toate disciplinele cu media de la Evaluare Naţională sau de la examenul de Bacalaureat. În acest mod efortul făcut de către elevi ar fi dozat pe durata celor patru ani de gimnaziu sau de liceu”, susţin cei de la USLIP Iaşi.
Aceştia au identificat chiar şi sursele de finanțare: fonduri europene, bugetul de stat, finanțarea complementară de la Consiliul Local. „Din anul 2021 se impune asigurarea a minim 6% din PIB sistemului de învățământ românesc. Propunerile pe care le prezentăm nu sunt exhaustive. Ele sunt perfectibile şi rămân o bază de discuţie care trebuie luată în calcul de către instituţiile abilitate, în contextul în care previzionăm că pandemia va mai dura cel puţin un an, iar anul şcolar 2020 – 2021 va fi probabil cel mai dificil din istoria modernă a României”, spune Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iaşi. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau