4 tipuri de responsabilitate pe care merită să le ia în calcul orice companie sau angajator

shutterstock_796346002-(1)_optimized

Dimensiune font:

| 05-10-2023 10:38

 4 tipuri de responsabilitate pe care merită să le ia în calcul orice companie sau angajator

 

În ultima perioadă, se discută tot mai mult despre responsabilitatea companiilor față de angajați, față de mediul de afaceri în care activează, față de comunitate și, nu în ultimul rând, față de mediul înconjurător. Conștientizarea acțiunilor și impactului companiilor asupra celor de mai sus este foarte important. În continuare, îți vom prezenta patru tipuri de responsabilitate pe care merită să le ia în calcul orice companie sau angajator. Vei putea înțelege mai bine de ce este important ca atât angajații, cât și angajatorii să își asume responsabilitatea acțiunilor. 

Responsabilitatea pentru mediu

Preocuparea și responsabilitatea pentru mediul înconjurător ar trebui să se afle în topul priorităților oricărui angajator sau companii. Știai că potrivit un studiu inițiat de Genesis Property, companie fondată de Liviu Tudor, peste 50% din angajați doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului? Acest lucru demonstrează că majoritatea angajaților sunt preocupați de implicațiile acțiunilor lor și ale companiei asupra mediului înconjurător. 

 

Mai mult, 36% dintre angajați susțin că este foarte important ca spațiul de lucru să se afle într-o clădire eficientă energetic, astfel încât impactul asupra mediului să fie cât mai mic. Este important că oamenii au devenit tot mai conștienți de aceste aspecte și că le cer angajatorilor să se implice în proiecte care să reflecte grija pentru mediul înconjurător și conștientizarea impactului companiei asupra acestuia și a comunității. 

Responsabilitatea pentru drepturilor omului / Responsabilitate socială

Pentru o relație cât mai bună cu angajații, un mediul de lucru armonios și șanse reale de dezvoltare (atât pentru companie, cât și pentru angajați) este important ca angajatorul să își asume și responsabilitatea socială. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că angajatorul și compania trebuie să își desfășoare activitatea într-un mod etic, care este în concordanță cu respectarea drepturilor omului. Mai mult, se dorește tratarea cu egalitate a tuturor persoanelor, respectarea practicilor comerciale corecte și implementarea unei grile de salarizare care să nu fie discriminatoare, ci să reflecte doar competențele și responsabilitățile fiecărui angajat. 

 

De asemenea, sunt descurajate și aspru criticate practicile care nu respectă legea și etica: exploatarea angajaților, discriminare de orice fel și targeturi nerealiste pe baza cărora se calculează salariul. 

Responsabilitate față de scopurile companiei

Acest aspect este unul delicat, însă foarte important. Ce înseamnă? Pe scurt, poate fi definit drept angajamentul companiei de a atinge și menține obiectivele stabilite. Este un aspect esențial al unei culturi organizaționale sănătoase și a unei strategii de afaceri de succes.

 

Acest lucru poate fi realizat și cu ajutorul angajaților, care se vor alinia obiectivelor și valorilor companiei. Fiecare angajat trebuie să înțeleagă și să împărtășească direcția pe care compania dorește să o urmeze și să contribuie activ la atingerea scopurilor. De asemenea, responsabilitatea față de scopurile companiei se extinde și către luarea în considerare a impactului social și ambiental al activităților organizației. Companiile responsabile își asumă să contribuie la dezvoltarea comunității și să adopte practici durabile pentru a proteja mediul înconjurător.

Responsabilitatea economică

Nu în ultimul rând, este important să discutăm și despre responsabilitatea economică. Cum poate fi interpretat acest termen? Responsabilitatea economică include toate deciziile economice luate pentru binele companiei, angajaților și comunității. Spre exemplu, câteva astfel de decizii pot fi: alegerea unor surse alternative de energie, alocarea mai multor resurse financiare pentru programele de educație și finanțarea organizațiilor de caritate locale și așa mai departe. Angajatorii sunt încurajați să gândească dincolo de economiile de costuri operaționale și să pună angajamentul față de angajați și comunitate mai presus. 

 

Așadar, acestea sunt doar patru dintre tipurile de responsabilități pe care trebuie să le ia în calcul orice angajator. 


Sursa foto: Shutterstock

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rolul colagenului și al elastinei în menținerea unui ten sănătos
24/11/2024 15:25

Un ten luminos, neted si ferm nu este doar un simbol al frumusetii, ci si un indicator al sănătătii generale. În spatele unui aspect tanăr al pielii se află două proteine esentiale: colagenul si ela ...

Lumina din gesturi. Puterea ritualurilor în timpul prezentului
24/11/2024 14:06

   În iuresul zilelor noastre, ritualurile sunt fărame de sacru, adăpostite in gesturi mici si momente de respiro. Ele dau sens si formă trecerii noastre prin timp, fie că apartin unor tradi ...

Sindromul impostorului.Umbra succesului care apasă pe umerii multora
23/11/2024 15:06

Într-o sală de conferinte elegantă dintr-un hotel central, Claudia priveste zambind inspre cei peste o sută de oameni care o ascultă fascinati. Este specialistă in tehnologie, invitată să sustin ...

Slugărnicia - Umbra docilității și a interesului personal
23/11/2024 14:04

Într-un colt de cafenea linistit, un angajat povesteste cu jumătate de zambet si o doză de frustrare ascunsă despre colegul care, cu o elegantă calculată, face reverente invizibile sefului de fiecare ...

Procrastinarea sau arta subtilă de a amâna viața
22/11/2024 12:39

Într-o dimineată linistită de marti, Andrei priveste absent ecranul laptopului său. Deadline-ul pentru un raport important este doar la cateva ore distantă, dar browserul său este deschis la un video ...

 Umbrele motivației pierdute. Când visele devin fragmente
22/11/2024 12:19

Într-un apartament mic, intr-un colt al orasului, Andreea isi priveste cana de cafea goală. Nu stie cand a răcit. Poate e de dimineată. Poate de ieri. În jurul ei, lucrurile par inghetate in timp ...

Persoanele care dețin termometre cu mercur riscă închisoarea
21/11/2024 19:16

 Dacă detii un termometru cu mercur, risti să te confrunti cu dosar penal. Conform articolului 359 din Codul Penal, simpla detinere a unui astfel de termometru constituie infractiune. Persoanele surprins ...

Hygge la bloc. Apartamente transformate în oaze de confort urban
21/11/2024 16:12

Într-un timp in care totul se miscă rapid, ideea de a crea un spatiu care incetineste ritmul vietii a castigat popularitate inclusiv printre ieseni. Blocurile standard de apartamente, candva criticate pe ...

Economia dietelor nesănătoase. Costurile ascunse ale alimentației procesate și fast-food
21/11/2024 15:56

Un hamburger suculent sau o portie de cartofi prăjiti, cumpărate in cateva minute si consumate pe fugă, par solutii rapide pentru mesele zilnice. Dar ce se ascunde dincolo de ambalajele colorate si sloganuri ...

Cuptorul de pizza de grădină: ce modele sunt cele mai populare și cum să-l folosești
21/11/2024 14:59

 Un cuptor de pizza de grădină este visul oricărui iubitor de preparate italiene autentice. Dacă iti place să organizezi seri in aer liber cu prietenii sau familia, gătitul in grădină poate deveni ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei