UAIC a dat startul preînscrierilor online pentru admiterea 2025: oferte noi, asistent virtual și perioade distincte de înscriere

Dimensiune font:

| 04-04-2025 15:36

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a dat startul, luni, 31 martie, preînscrierilor online pentru admiterea 2025. Candidații interesați de programele de studii universitare de licență sau masterat pot completa fișa de preînscriere și dosarul de concurs pe platforma digitală dedicată: eadmitere.uaic.ro. Această etapă preliminară, care precede înscrierile propriu-zise din vară, le permite tinerilor să se familiarizeze cu pașii necesari pentru admitere, reducând timpul de așteptare și eliminând necesitatea deplasării la sediul universității pentru depunerea documentelor.

În 2025, procesul este sprijinit și de o premieră digitală: un asistent virtual integrat pe site-ul admitere.uaic.ro, care oferă ghidare și acces rapid la informațiile relevante. Într-un context în care eficiența și claritatea sunt esențiale pentru alegerea traseului academic, acest instrument vine în întâmpinarea nevoilor tinerilor care se pregătesc pentru un nou capitol educațional.

Oferta academică a UAIC pentru anul universitar 2025–2026 cuprinde 226 de programe de studii, dintre care 93 sunt la nivel de licență și 133 la nivel de masterat. Nouă dintre aceste programe sunt introduse în premieră în oferta universității. La nivel de licență, Facultatea de Educație Fizică și Sport propune specializarea „Management în Sport”, în timp ce Facultatea de Matematică lansează programul „Mathematics Computer Science”, cu predare în limba engleză. La nivel de masterat, se adaugă șapte specializări noi, care reflectă atât tendințele pieței muncii, cât și nevoile de formare în domenii strategice. Acestea sunt: „Dezvoltare regională și managementul programelor europene” și „Geopolitică și studii strategice”, ambele în cadrul Facultății de Drept; „Starea de bine, reziliență și riscuri sociale” și „Comunicare strategică în mediul digital”, la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice; „High Energy Physics” (în limba engleză) la Facultatea de Fizică; „Innovation, Interoperability and Digital Transformation” (în limba engleză) la Facultatea de Informatică; și „Retorica discursului jurnalistic, publicitar, electoral, științific și literar” la Facultatea de Litere.

O altă noutate importantă constă în introducerea a două specializări în regim de învățământ dual, disponibile la extensia UAIC din Focșani: „Economia comerțului, turismului și serviciilor” (Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor) și „Fizică tehnologică” (Facultatea de Fizică). Aceste programe presupun un echilibru între formarea teoretică și practica în parteneriat cu mediul economic, facilitând inserția rapidă pe piața muncii.

Modalitățile de admitere variază în funcție de facultate. La opt dintre cele 15 facultăți ale UAIC, admiterea pentru studii de licență se va face exclusiv pe baza mediei generale obținute la examenul de bacalaureat. Trei facultăți – Drept, Informatică și Teologie Ortodoxă – vor organiza probe scrise, a căror pondere în media finală de admitere va fi cuprinsă între 40% și 50%. Alte facultăți, precum Geografie și Geologie, Matematică și Informatică, vor lua în calcul și nota obținută la anumite probe de la bacalaureat. În unele cazuri, admiterea include probe eliminatorii de aptitudini, cum ar fi la Psihologie și Științe ale Educației sau Teologie Ortodoxă, ori probe sportive, la Educație Fizică și Sport.

Pentru admiterea la programele de masterat, majoritatea facultăților vor calcula media de admitere pe baza unei formule care include, în proporții diferite, nota de la examenul de licență (între 20% și 80%), nota obținută la interviu, prezentarea CV-ului sau a scrisorii de intenție (între 20% și 60%), iar în cazul facultăților de Drept, Informatică și Litere, se va ține cont și de media anilor de studii de licență, cu o pondere de 40%–50%.

UAIC își păstrează deschiderea către mediul internațional și oferă 31 de specializări în limbi străine – șase la nivel de licență și 25 la nivel de masterat. Pentru românii de pretutindeni, inclusiv cei din Republica Moldova, universitatea oferă programe de studii și în cadrul extensiilor din Bălți și Chișinău, unde sunt disponibile șase specializări la licență și patru la masterat.

Filialele UAIC din Focșani, Botoșani și Piatra Neamț pun la dispoziția candidaților un total de 13 programe de studii. La Focșani sunt disponibile cinci specializări de licență și patru de masterat, iar la Botoșani și Piatra Neamț, câte două specializări la nivel de licență.

Pentru prima dată, UAIC va organiza înscrierile pentru licență și masterat în perioade distincte. Candidații la studii de licență se vor putea înscrie în perioada 7–12 iulie 2025, iar afișarea rezultatelor va avea loc între 13 și 31 iulie. Pentru programele de masterat, înscrierea va avea loc între 14 și 19 iulie, urmând ca rezultatele să fie afișate în intervalul 21–31 iulie 2025. Pentru locurile care rămân neocupate după sesiunea din iulie, se va organiza o sesiune suplimentară de admitere în perioada 5–8 septembrie 2025.

 

Oferta completă de studii, alături de toate detaliile privind calendarul și condițiile de admitere, este disponibilă pe site-ul oficial al universității: admitere.uaic.ro. Cu o ofertă academică diversificată, deschidere către internaționalizare și un proces de admitere digitalizat, UAIC își consolidează rolul de pilon al educației superioare din România.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
N-a furat decât casa de marcat şi cântarul
10/04/2025 23:12

 Relaţiile dintre Dorel J. şi, de-acum fosta soţie, Doina, sunt cum nu se poate mai proaste. Femeia a băgat divorţ şi a cerut evacuarea bărbatului din locuinţa comună. A caştigat. Fapt care l-a s ...

Adio, fructe!
10/04/2025 22:44

* În judetul Iasi, temperaturile scăzute din aceste nopti de inceput de aprilie au provocat daune ireparabile, majoritatea speciilor fiind inflorite * chiar si cele mai rezistente specii - mărul, părul ...

TUIASI îșiprezintă oferta educațională
10/04/2025 22:43

  * la eveniment sunt prezenţi şi viitori angajatori, reprezentanţi ai firmelor care activează in domeniul tehnic in zona Moldovei În Sala Paşilor Pierduţi a Universităţii „Alexandru ...

Un nou scandal zguduie sistemul medial ieșean
10/04/2025 22:41

Joi, DNA şi DGA au descins in fortă in două spitale din Iasi - Institutul de Boli Cardiovasculare Cardiovasculare „Profesor Doctor George I.M. Georgescu” si Institutul de Psihiatrie Socola. Dosar ...

Condamnatul a avut dreptatea lui. Justiţia i-a redus pedeapsa
10/04/2025 20:08

 Iniţial, C.S. a fost condamnat la cinci ani şi şase luni de icnhsioare cu executare pentru sătvarşirea infracţiunii de „tentativă la omor”. Fapta s-a petrecut in seara de 29 decembrie 2 ...

Aplauzele medicilor din 11 țări au răsunat la Operă
10/04/2025 18:21

Într-o seară de aprilie, cand Iasul a respirat parfum de inceputuri si promisiune, luminile Operei Nationale Romane s-au aprins altfel. Nu pentru o reprezentatie clasică, ci pentru o gală in care stiin ...

Alertă alimentară înainte de Paște! Magazine golite, carne de miel confiscată și ouă expirate pe rafturi
10/04/2025 16:46

  Cu doar cateva zile inainte de Paste, magazinele si pietele din intreaga tară au fost zguduite de controale fulger ale Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
10/04/2025 16:09

  Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a c ...

DNA a descins la IBCV Iași!
10/04/2025 16:07

Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie - Serviciul teritorial Iasi efectuează cercetări intr-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvarsirea unor infractiuni de coruptie, săvarsit ...

Consulul a vrut un „tramvai al Olandei” pe străzile din Iași
10/04/2025 16:05

De luna aceasta, pe străzile din Iasi va circula un nou tramvai personalizat. Este vorba despre un tramvai dedicat Olandei, acesta fiind făcut chiar la dorinta Consulatului Tărilor de Jos. Este cel de-al tre ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei