Atacuri de tip spoofing folosind identitatea Băncii Naționale a României

Dimensiune font:

| 10-04-2025 17:47

BNR trage un semnal de alarmă: tot mai multe tentative de fraudă online și telefonică în care este folosit abuziv numele instituției

Banca Națională a României avertizează asupra creșterii numărului de înșelăciuni în care identitatea vizuală și denumirea instituției sunt utilizate în mod fraudulos, cu scopul de a obține informații personale sau de a determina victimele să efectueze tranzacții financiare pe baza unor date false.

Într-un comunicat transmis joi, reprezentanții BNR semnalează intensificarea atacurilor de tip spoofing, prin care escrocii se folosesc de apeluri telefonice, mesaje sau pagini web care imită comunicările oficiale ale băncii centrale sau ale unor autorități publice, precum ANAF sau Poliția Română. Aceste tentative pot viza, printre altele, colectarea de date personale, instalarea de aplicații malițioase sau convingerea utilizatorilor să acceseze linkuri înșelătoare ori să autorizeze acțiuni pe telefon prin amprentă.

„Prin asemenea metode, atacatorii urmăresc să preia controlul asupra dispozitivelor, să fure identitatea utilizatorilor sau să inițieze tranzacții financiare în numele acestora”, precizează instituția.

BNR subliniază că orice comunicare oficială se face exclusiv prin site-urile bnr.ro și bnro.ro, precum și prin conturile oficiale de pe rețelele LinkedIn, X (fostul Twitter), Instagram și YouTube. Orice altă sursă care pretinde că ar reprezenta Banca Națională ar trebui privită cu suspiciune.

Totodată, banca atrage atenția că unele tentative de fraudă pot include mesaje audio, video sau apeluri telefonice în care indivizi pretind că sunt angajați ai BNR, folosind chiar tehnologie deepfake pentru a crea aparența unei comunicări legitime.

„Reamintim că Banca Națională a României nu solicită niciodată informații personale prin telefon, e-mail sau alte mijloace digitale. Nu vom cere date despre carduri, conturi bancare, credite, venituri ori alte informații sensibile și nu promovăm oportunități de investiții cu randamente mari sau câștiguri rapide. Astfel de oferte sunt, în cel mai probabil caz, tentative de fraudă”, subliniază comunicatul.

BNR îndeamnă publicul să evite divulgarea de date personale în astfel de situații și să anunțe imediat autoritățile competente dacă au fost contactați sau dacă au interacționat cu mesaje ori site-uri suspecte. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Bula imobiliară se sparge! „În următorii ani vom vedea scăderi cu 50% la prețurile apartamentelor”
22/04/2025 10:20

* „În perioada 2020-2023 am avut o anomalie economică. Dobanzile de referintă ale băncilor centrale au fost aproape de zero la sută. Acest lucru a dus la scumpirea apartamentelor, deoarece multi ...

Ziua Pământului – Un angajament tăcut pentru viitor
22/04/2025 07:52

În fiecare an, la 22 aprilie, oamenii din intreaga lume isi indreaptă atentia către un subiect care ne priveste pe toti: starea planetei pe care trăim. Ziua Pămantului nu este o festivitate fastuoas ...

Ucraina face o investiție strategică în România. Un gigant internațional intră pe piața farmaceutică autohtonă
22/04/2025 07:25

Compania Biopharma Plasma, cu origini in Ucraina, a demarat procedurile necesare pentru autorizarea unei unităti de productie de medicamente din plasmă umană la Oradea. Investitia se ridică la 37 de milioan ...

Poți câștiga 7.000 de lei net fără studii superioare! Unde se fac angajări
21/04/2025 13:35

  Chiar dacă traversăm o perioadă marcată de restrictii economice, meseriile bine stăpanite continuă să fie apreciate si răsplătite pe măsură, chiar si in contextul economiei de piată. De exem ...

Vacanță după vacanță! Românii mai au 4 zile libere la început de mai
21/04/2025 12:45

Bucurie prelungită pentru angajatii din Romania! Imediat după sărbătorile pascale, urmează o nouă pauză binemeritată: minivacanta de 1 Mai. Conform unei hotărari adoptate de Guvern, ziua de vineri, 2 m ...

 Ministerul Muncii lansează concurs de proiecte pentru tineret și studenți, cu un buget de 3 milioane de lei
21/04/2025 09:45

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului si Solidaritătii Sociale a lansat Concursul National de Proiecte pentru Tineret si Studenti, editia 2025, o initiativă menită să sprijine implicarea activă a tineri ...

Euro, în lumina reflectoarelor după regresul dolarului. Atenția acordată aurului s-a dovedit inspirată
21/04/2025 06:01

Pietele valutare actuale indică un fenomen interesant si inconjurat de incertitudini pentru investitori si pentru economisti, euro fiind pus in lumina reflectoarelor, in comparatie cu dolarul, care a pierdut t ...

Românii ar mai putea avea încă o zi liberă. Este vorba despre 4 februarie, Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului
20/04/2025 19:52

Parlamentarii S.O.S. Romania au depus la Parlament un proiect de lege prin care propun ca Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului - 4 februarie - să fie inclusă in lista sărbătorilor legale nelu ...

Românii vor avea interzis la cireșe
20/04/2025 18:10

Înghetul de săptămana trecută a afectat major livezile agricultorilor chiar si in proportie de 100%. Astfel pe piată vor fi mai putine fructe locale in lunile mai si iunie si mai multe importuri la pr ...

România, aproape 100% verde. Producția de energie regenerabilă a acoperit aproape tot consumul intern
20/04/2025 11:45

 Joi, in jurul pranzului, Romania a atins un moment rar si impresionant: aproape toată energia consumată la nivel national a fost produsă din surse regenerabile. Potrivit unei analize Profit.ro, energia ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei