Un nou val de concedieri printre bugetari! O altă companie de stat face disponibilizări

Dimensiune font:

| 10-04-2025 11:51

Un nou val de concedieri printre bugetari! Este vorba despre salariații ANL, care au fost anunțați că Ministerul Dezvoltării a decis reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe și va prelua 50 de posturi. Salariaţii ANL critică proiectul de reorganizare a instituţiei și sunt revoltați de noile măsuri. Iată că o altă companie de stat face disponibilizări.


Un nou val de concedieri printre bugetari!
Salariaţii ANL sunt revoltați de proiectul de reorganizare a instituţiei şi de preluare la Ministerul Dezvoltării a 50 de posturi. Aceştia explică faptul că ANL se finanţează singură, fără subvenţii de la buget, iar preluarea salariaţilor la Ministerul Dezvoltării ar însemna, de fapt, o cheltuială în plus, nu o economie.

 

,,ANL are autonomie financiară, cheltuielile cu salarizarea personalului şi cele de funcţionare se asigură din resursele constituite conform legii, fără alocaţii de la bugetul de stat cu această destinaţie, nu impactează cetăţenii contribuabili şi are partener mediul privat de construcţii, prin contractele pe care le derulează, şi autorităţile publice locale.”, au transmis Angajaţii ANL.

 

,,Trebuie remarcat şi evidenţiat nivelul de salarizare net al angajaţilor ANL (bani care nu sunt alocaţi de la bugetul de stat), astfel că venitul mediu net pe salariat fiind de 5.634 lei. (…) dintr-un total de 124 de angajaţi, doar 50 vor fi preluaţi de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin concurs (nu ştim în acest moment pe ce criterii, nu ştim ce statut vor avea şi ce nivel de salarizare), lăsând 74 de persoane fără loc de muncă. Deci economia constă în: dăm afară 74 de salariaţi din ANL care îşi susţin salariile şi aducem la MDLPA 50 de salariaţi pe care îi plătim din bani publici?”, au mai transmis reprezentanţii ANL.

 

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunţat că ministerul pe care îl conduce va fi reorganizat, prin reducerea a peste 500 de posturi, inclusiv de conducere, iar două dintre instituţiile subordonate, Agenţia Naţională pentru Locuinţe (ANL) şi Institutul Naţional de Administraţie (INA), vor fi desfiinţate, atribuţiile urmând să fie preluate de minister. Ministrul a explicat că astfel se va face o economie de 22,6 milioane de lei anual.

Disponibilizări colective la stat
Mai multe instituții de stat au anunțat că vor reduce din personal. Una dintre instituțiile vizate de planul de restructurare este Autoritatea Vamală Română. Ministerul Finanțelor va derula o analiză privind eficiența activității Autorității Vamale Române (AVR), în cadrul căreia vor fi evaluate rezultatele și funcționarea instituției, dar și numărul de persoane care ar putea fi concediate.

,,Potrivit unui document oficial, Vama lucrează la propuneri de reducere a cheltuielilor de personal pentru analiza pe care o va derula Ministerul Finanțelor. Printre acestea se numără reorganizarea și comasarea de structuri, pentru reducerea numărului de posturi de conducere, suspendarea concursurilor pentru promovarea în grad și clasă, sistarea ocupării posturilor vacante prin transferuri/detașări de la alte instituții, precum și diminuarea cheltuielilor de mutare/delegare/transport.”, au transmis reprezentanții Ministerului Finanțelor.

,,Vama trebuie să devină mult mai eficientă, să genereze venituri și să contribuie mai mult la reducerea evaziunii fiscale și trebuie să aibă o structură potrivită pentru o activitate eficientă, cu cheltuieli de personal optimizate, cu structură de conducere optimizată. Sunt posibile și modificări de structură.”, a declarat Ministrul de Finanțe.

Vama a ajuns în prezent la aproape 3.400 de angajați, însă rămâne de văzut câți angajați își vor pierde locul de muncă după restructurări. România se confruntă cu un val puternic de concedieri atât la stat, cât și la privat. Pe lista instituțiilor care vor fi afectate de concedieri se află și Agenţia Naţională pentru Locuinţe 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Loto. Rezultatele tragerilor de joi, 24 aprilie, 2025. Report de peste 3,36 milioane de euro la Joker
24/04/2025 19:51

  Numere extrase joi, 24 aprilie 2025 Loto 6/49: 17, 12, 22, 8, 2, 19 Loto 5/40: 39, 7, 32, 20, 24, 23 Joker: 34, 18, 4, 27, 41 (+18) Noroc: 8, 6, 4, 9, 2, 4, 8 Noroc Plus: 1, 6, 9, 8, 2, 5 Sup ...

Dezastru economic! TVA se majorează la 21%
24/04/2025 15:55

Cu doar cateva zile inainte de alegerile prezidentiale, Guvernul anuntă, pe surse, cea mai dură măsură fiscală a anului: cresterea TVA-ului de la 19% la 21%. Măsura, asteptată de luni bune si negată pub ...

Țara cu cei mai mulți cetățeni care au studii superioare!
24/04/2025 15:47

Multi vor să afle care este tara cu cei mai multi cetăteni care au studii superioare! Cele mai recente date Eurostat, publicate in 2023 arată că Irlanda este tara cu cea mai mare proportie de tineri (25&nda ...

România se aliniază noilor norme UE. Înmatriculări digitale, inspecții tehnice extinse și testări avansate ale emisiilor auto
24/04/2025 15:35

Romania se pregăteste să adopte o serie de modificări legislative importante in domeniul auto, ca parte a unui pachet amplu de măsuri propus de Comisia Europeană. Noile norme privind inmatricularea vehicul ...

Schimbare importantă în transmiterea indexului de consum pentru unul din cei mai mari furnizori de gaze din țară. Ce cere compania de la consumatori
24/04/2025 14:58

 ENGIE Romania, al doilea cel mai mare furnizor local de gaze naturale pentru consumatorii casnici, si-a anuntat recent clientii că, din iunie 2025, aplicatia mobilă MyENGIE va deveni singurul canal digi ...

Lovitură pentru români în preajma alegerilor. Creșterile de taxe și impozite pregătite de guvern
24/04/2025 14:56

 Majorările de taxe si impozite in 2025 par inevitabile, iar TVA va fi pe lista cresterilor, potrivit unor surse oficiale. Măsurile ar putea fi anuntate chiar inainte de alegerile prezidentiale din luna ...

Bula imobiliară se sparge! „În următorii ani vom vedea scăderi cu 50% la prețurile apartamentelor”
24/04/2025 13:35

* „În perioada 2020-2023 am avut o anomalie economică. Dobanzile de referintă ale băncilor centrale au fost aproape de zero la sută. Acest lucru a dus la scumpirea apartamentelor, deoarece multi ...

Transformarea digitala a companiei ORTOSMILE DESIGN SRL - Lansarea proiectului –
24/04/2025 09:21

 Transformarea digitala a companiei ORTOSMILE DESIGN SRL  - Lansarea proiectului –

Euro ar putea trece de 5 lei, în câteva săptămâni
23/04/2025 20:52

* in opinia analistilor, este de asteptat ca BNR să elibereze presiunile din piata valutară si să permită atingerea pragului psihologic de 5 lei/euro * pentru a limita deprecierea, se anticipează că banca ...

Concedieri masive în rândul tinerilor din Generația Z! Motivul pentru care sunt dați afară
23/04/2025 14:54

Concedieri masive in randul tinerilor din Generatia Z! O statistică recentă pe piata muncii a arătat noua tactică la care apelează cei din Generatia Z atunci cand sunt la job, insă, multi tineri care fac ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei