Conectivitatea bună a României nu este suficientă pentru digitalizarea pieței RCA
Dimensiune font:
Eazy Asigurări, o nouă companie pe piața de asigurări RCA din România, și-a lansat activitatea cu ambiția de a vinde polițele exclusiv online. Controlată de Sacha Dragic, patronul Superbet, compania a fost autorizată în septembrie 2023 de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și a început să emită primele polițe abia în iulie 2024. În ciuda intențiilor inițiale, compania a fost nevoită să extindă canalele de distribuție, acceptând plata în numerar la ghișeele brokerilor tradiționali.
Acest demers subliniază o realitate mai amplă, reflectată și în rapoartele Comisiei Europene, potrivit cărora România, deși bine conectată la internet, se confruntă cu probleme reale în ceea ce privește digitalizarea afacerilor și pregătirea competențelor digitale ale populației.
Expansiunea inițială și dificultățile întâmpinate
La începutul acestui an, președintele Consiliului de Administrație al Eazy Asigurări, Theodor Alexandrescu, a declarat că intenționează să vândă produsele companiei exclusiv online. Aceasta ar fi fost o premieră pentru piața de asigurări din România, unde, de obicei, vânzările RCA implică un mix de canale online și offline. Cu toate acestea, în primele 6 luni ale anului 2024, compania nu a emis nicio poliță RCA, conform datelor ASF.
Situația a început să se schimbe abia în iulie 2024, când Eazy a emis primele polițe. La scurt timp, compania a renunțat la exclusivitatea canalului online, alegând să accepte și plata în numerar la brokeri. Viorel Vasile, directorul Safety Broker, a explicat că, deși inițial Eazy a început cu vânzarea online, la scurt timp a fost integrată în rețelele mari de brokeraj, permițându-le clienților să plătească cash sau cu cardul la ghișeele brokerilor.
Compania a introdus opțiunea de plată a RCA în rate, o mișcare menită să atragă un segment mai larg de clienți care caută flexibilitate în gestionarea costurilor asigurării.
Contextul digitalizării în România
Decizia Eazy de a renunța la exclusivitatea online nu este una izolată. Potrivit unui raport al Comisiei Europene din 2023, România suferă în ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale, în ciuda unei bune conectivități la internet. Deși 96% dintre gospodării au acces la rețele de mare viteză, țara se situează semnificativ sub media UE în privința competențelor digitale și a digitalizării întreprinderilor.
Asta se reflectă inclusiv în sectoare precum asigurările, unde conectivitatea, deși esențială, nu este suficientă pentru a stimula o transformare digitală reală. Eazy Asigurări a fost creată pentru a exploata potențialul tehnologiei, dar realitatea pieței i-a impus companiei o schimbare de direcție.
Perspectiva pieței RCA din România
În prima jumătate a anului 2024, piața RCA din România a fost dominată de asigurători tradiționali, precum Groupama, Allianz-Țiriac și Grawe, care au înregistrat cele mai mari venituri din primele brute subscrise (PBS).
Potrivit datelor preliminare ASF, peste 1,64 milioane de contracte RCA au fost încheiate doar la Axeria și Hellas Direct, controlând împreună aproximativ 22% din piață. Groupama a rămas lider, cu 1,12 miliarde lei și peste 1,13 milioane contracte emise.
Cu toate acestea, piața continuă să fie dinamică, iar Eazy Asigurări, deși un jucător nou, are ambiții mari. În prezent, compania este prezentă în ofertele a peste 50% dintre brokerii autorizați, iar oficialii săi sunt optimiști cu privire la creșterea numărului de polițe încheiate până la sfârșitul anului.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau