Cum protejezi datele companiei tale de un atac cibernetic

Dimensiune font:

| 15-07-2021 15:43

 Tehnologia nu are doar părţi bune, oricât ne-am dori asta. Numărul atacurilor cibernetice creşte de la un an la celălalt, semn că furturile de date intră, pas cu pas, în normalitatea acestor vremuri.

În ultimii ani, la modă au ajuns atacurile ransomware, în care hackerii exploatează breşe de securitate şi preiau controlul asupra datelor unei companii, pe care le returnează abia când li se plăteşte o răscumpărare.

Potrivit companiei de analiză cibernetică Chainalysis, atacurile de tip ransomware au explodat în ultimul an. Dacă luăm în calcul sumele plătite de companiile atacate, în 2020 acestea s-au ridicat la peste 400 de milioane de dolari, de patru ori mai mult decât în 2019. Iar acestea sunt doar cazurile cunoscute, pentru că multe companii preferă să nu facă public faptul că au fost atacate de hackeri.

Cea mai bună soluţie pe care o ai ca să-ţi protejezi compania de potenţiale atacuri cibernetice este să iei legătura cu o companie care oferă servicii IT specializate pe protecţia datelor. Pe lângă asta, însă, iată câteva măsuri pe care le poţi aplica fără prea multă bătaie de cap, în paralel cu eforturile specialiştilor.
Instalează aplicaţii şi softuri verificate şi sigure

Aşa cum probabil ştii deja, nu e loc de aplicaţii şi softuri piratate într-o companie care e interesată să-şi protejeze datele şi secretele de serviciu. Fie că vorbim despre sistemele de operare sau despre alte programe care sunt esenţiale pentru dezvoltarea companiei, asigură-te că toate sunt licenţiate şi că toate sunt updatate constant. Orice aplicaţie descărcată de pe site-uri neoficiale poate fi un potenţial risc pentru siguranţa cibernetică a companiei tale.

Chiar şi computerele care nu au acces în mod obişnuit la bazele de date pot fi infectate, iar viruşii pot ajunge de aici în sistemul central prin transferuri de date, pe un stick sau printr-un e-mail.

Nu doar softurile sunt importante pentru protecţia datelor, ci şi serverele unde sunt stocate acestea. Cu cât sunt mai performante, cu atât datele tale sunt mai în siguranţă, datorită protecţiei ridicate pe care le oferă. De exemplu, un rack server oferă protecţie fizică pentru datele tale, dar şi spaţiul ideal pentru instalarea softurilor esenţiale pentru protecţia cibernetică a datelor companiei tale.
Investeşte în trainingul angajaţilor tăi

Softurile sigure şi serverele puternice sunt esenţiale pentru siguranţa datelor în faţa unui atac cibernetic dar, de cele mai multe ori, hackerii se bazează cel mai mult pe aşa-numitul factor uman pentru a obţine accesul la date confidenţiale. În orice companie sunt angajaţi care nu sunt suficient de motivaţi să ţină cont de măsuri elementare de securitate cibernetică sau pur şi simplu nu-şi bat capul cu ele.

Organizează cursuri sau o sesiune de training la locul de muncă, pentru a-i ajuta să înţeleagă impactul pe care l-ar avea un virus malware sau spyware în reţeaua companiei.

Conştientizarea riscurilor este o măsură suplimentară de protecţie, la care îşi aduc contribuţia şi angajaţii. Odată ce ajung să cunoască în detaliu metodele prin care hackerii pot ataca o companie, devin la rândul lor mai vigilenţi şi pot depista mai uşor un link periculos sau un e-mail de phishing. Chiar şi unele reclame de pe site-uri pot ascunde viruşi, iar angajaţii trebuie să ştie să şteargă toate e-mailurile suspecte, fără să le deschidă, oricât de autentice ar părea.
Accesează datele sensibile doar de pe dispozitive sigure

Una dintre cele mai frecvente metode prin care hackerii pot să obţină credenţiale sau informaţii care le pot permite accesul în serverele unei companii este prin intermediul reţelelor publice de Wi-Fi. Dacă mergi la o cafenea şi ai de gând să lucrezi de acolo câtă vreme savurezi o cafea, e de preferat să nu foloseşti Wi-Fi-ul gratuit oferit acolo. Nu putem acuza o cafenea că ar lucra cu hackerii, dar reţelele publice sunt mult mai uşor de „spart”.

În general, e de preferat să foloseşti rețeaua de date a telefonului mobil şi să faci un hotspot cu ajutorul lui, decât să te conectezi la o reţea publică de internet.

De asemenea, pe cât posibil, accesează conturile companiei tale folosind computerul personal, tableta sau smartphone-ul propriu. În ziua de astăzi, toată lumea are propriul smartphone sau laptop, dar sunt situaţii în care ai putea fi tentat să accesezi date confidenţiale folosind un alt computer. Acesta ar putea fi infectat cu spyware sau malware, aşa că e bine să ştii riscurile dinainte.
Pregăteşte o strategie pentru situaţii de criză

În cazul în care toate măsurile de protecţie şi securizare a datelor au dat greş, iar compania ta a devenit deja o victimă a hackerilor, trebuie să ştii ce măsuri să iei de la primul semn că ceva e în neregulă. Limitarea proporţiilor dezastrului e cea mai bună strategie în aceste situaţii, aşa că iată câteva etape care te vor ajuta să-ţi revii cât mai repede în cazul unui atac cibernetic.

Închide imediat reţeaua companiei, atât cât se poate, pentru a preveni
viruşii să se răspândească.
Opreşte conexiunile Wi-Fi şi Bluetooth imediat.
Şterge fişierele infectate şi instalează backup-ul.
Anunţă autorităţile.

Aşadar, o protecţie eficienţă pentru datele tale în faţa ameninţărilor cibernetice poate fi obţinută dacă ţii cont de mai mulţi factori, cum ar fi trainingul angajaţilor, utilizarea unor softuri verificate şi a unor echipamente eficiente. De asemenea, e important să păstrezi copii de siguranţă pentru datele sensibile şi o atenţie sporită atunci când vine vorba de căile prin care hackerii pot exploata o breşă de securitate.

Sursa Imagini: Shutterstock

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
De ce trebuie să te speli cu apă, ouă roșii și bani pe față în dimineața de Paști? Ce spune tradiția
19/04/2025 20:40

 În casele romanilor, dimineata de Pasti incepe cu un ritual discret, dar plin de semnificatii: spălatul pe fată cu apă in care se află un ou rosu si bani. Traditia spune că acest gest aduce să ...

O mare criză a izbucnit la nivel mondial din cauza nebuniei provocate de ciocolata Dubai
19/04/2025 13:29

Lansată initial in 2021, ciocolata — un amestec de cremă de fistic, foi de patiserie crocante si ciocolată cu lapte — a avut un succes modest pană in decembrie 2023. De atunci, interesul foarte ...

Hrana christică – gustul tainic al luminii
19/04/2025 13:07

În diminetile senine, cand orasul abia isi scutură somnul de peste acoperisuri, cativa oameni se adună in grădina unei case vechi, aproape ascunsă de iederă si liniste. Nimeni nu vorbeste. Unii tin i ...

Un ceas găsit asupra unui pasager pe de pe vaporul „Titanic” va fi scos la licitație
19/04/2025 12:26

 Un ceas de buzunar, bancnote si bani găsiti in bunurile pasagerilor de pe „Titanic” vor fi scoase la licitatie in Marea Britanie pe 26 aprilie. Ceasul a fost găsit printre bunurile unui pasa ...

Schimbări uimitoare în Codul Muncii. Angajații care își vor face singuri programul de lucru
19/04/2025 11:24

Flexibilitatea programului este unul dintre beneficiile pe care angajatorii se gandesc să il ofere salariatilor. Germania analizează posibilitatea de a renunta la limita de opt ore de muncă pe zi, optand pen ...

Pana la ce varsta o femeie ar trebui sa aiba un barbat
18/04/2025 22:01

În societatea noastră, uniunea dintre o femeie si un bărbat este acceptată. Dar se poate intampla adesea ca o femeie să trăiască singură. Unele femei doresc să o facă singure, iar altele nu o fac ...

Documentul care trebuie depus de către toți pensionarii în luna aprilie! Ce beneficiu vor avea
18/04/2025 18:06

Putini seniori stiu care este documentul care trebuie depus de către toti pensionarii in luna aprilie! Pensionarii trebuie să se adreseze Caselor Teritoriale de Pensii si să depună documentele necesare, pan ...

Amplă acţiune de anihilare a unei organizaţii criminale de contrabandă cu maşini avariate periculoase aduse din SUA în Europa/ Zece suspecţi arestaţi şi 18 audiaţi/ Prejudiciu de peste 31 de milioane euro/ Aproape 20 de ţări implicate, inclusiv Român
17/04/2025 16:15

 Europol a sprijinit o ampă acţiune condusă de Parchetul European (EPPO) la Berlin (Germania) şi Vilnius (Lituania), pentru anihilarea unei organizaţii criminale de contrabandă cu maşini grav avaria ...

Tradiții în Joia Patimilor
17/04/2025 13:47

Joia Mare, cunoscută si sub numele de Joia Patimilor, este una dintre cele mai incărcate spiritual si traditional zile din Săptămana Mare, perioada care precede sărbătoarea Pastelui. În această zi ...

Ce să nu faci niciodată când ajungi acasă de pe stradă. Obiceiul pe care multe persoane îl au și care poate deveni periculos
17/04/2025 10:39

În momentul in care ajungi acasă, asigură-te că eviti să faci acest lucru. Desi vorbim despre un obicei banal la prima vedere, specialistii trag un semnal de alarmă si vorbesc despre efectele pe care ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei