Succesul vine întotdeauna de la o idee - istoria unui brand
Dimensiune font:
Succesul vine întotdeauna de la o idee - istoria unui brand
Farmacistul american John S. Pemberton a creat Coca-Cola, pe care a comercializat-o inițial ca tonic pentru vindecare.
Dr. John Stith Pemberton a inventat Coca-Cola pe 8 mai 1886, transformând pentru totdeauna modelele alimentare ale lumii.
Numele băuturii provine de la două dintre ingredientele sale originale: frunze de cocaină (o sursă de cocaină legală) și nuci kola (o sursă de cofeină).
Ca farmacist din Atlanta, a avut acces la o gamă largă de substanțe chimice și componente naturale. Într-o zi, a făcut un lichid închis și a decis să îl ducă la magazinul său, Farmacia Jacobs, pentru a fi amestecat cu apă minerală. În acest moment, era necesar un test.
Așa că i-a pus pe clienții farmaciei să o încerce, iar ei au delirat cât de minunat și răcoritor a fost. Pemberton a început apoi să vândă precursorul sucului de astăzi pentru cinci cenți paharul ca băutură la pachet.
Frank M. Robinson, contabilul Dr. Pemberton, a creat și proiectat logo-ul pe care îl cunoaștem astăzi, crezând că cei doi C-C vor fi o marcă de publicitate atractivă. Brandul inscripționat în tipul său italic distinctiv, s-a născut cu o primă campanie publicitară dedicată băuturii care apare în ziarul The Atlanta Journal, cerând cetăţenilor să încerce această „băutură populară nouă la pachet”.
Campania publicitară pentru debutul produsului prezentată pe primele copertine ale magazinelor, era afișată proeminent.
Cu toate acestea, primul an nu a fost deosebit de palpitant, cu doar aproximativ nouă pahare vândute pe zi.
În 1887, John Pemberton a înregistrat drepturile de autor pentru Sirop și Extract la Oficiul de Brevete al Statelor Unite. Un an mai târziu, consternat de eșecul invenției sale și totuși nu pe deplin convins sau conştient de potențialul băuturii, a vândut progresiv acțiunile companiei mai multor parteneri.
Cu puțin timp înainte de moartea sa, el a vândut restul de acţiuni lui Asa G. Candler, care a răscumpărat acțiunile altor acționari până când a avut controlul întreg asupra corporației.
Dl Candler a fondat marea companie împreună cu fratele său, John S. Candler, Frank Robinson, fostul partener al lui John Pemberton și alți doi parteneri, începând cu 100.000 de dolari. Au investit mult în marketing, inclusiv cupoane gratuite, promoții, fani suveniruri, calendare, ceasuri, suporturi de pahare și așa mai departe.
A făcut eforturi mari pentru a promova și populariza brand-ul. Prima facilitate a fost înființată în Dallas, Texas, în 1894, iar un an mai târziu, Candler a făcut celebra afirmație că „Astăzi sucul nostru se bea în fiecare stat și teritoriu al Statelor Unite”.
Sub conducerea lui Candler, vânzările de sirop au crescut de la 9.000 de galoane în 1890 la 370.877 galoane până în 1900.
Sursa: Facebook
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau