Începe campania de curăţenie de primăvară!

1curatenie1

Dimensiune font:

| 27-02-2024 22:42

Vineri, 1 martie, la Iaşi va debuta campania de curăţenie de primăvară a oraşului. Sub genericul „Iașul nostru curat”, aceasta va fi coordonată de Salubris SA, cu sprijinul celorlalte societăţi aflate în subordinea Primăriei. În acest sens, în prezenţa primarului Mihai Chirica şi a directorului general al Salubris SA, Cătălin Neculau, pe pietonalul Ştefan cel Mare şi Sfânt a avut loc, marţi, prezentarea câtorva dintre utilajele cu care se va acţiona pe perioada campaniei pe străzile din municipiu.

„Dăm startul campaniei de primăvară, ca în fiecare an în prejama zilei de 1 martie, acţiunea fiind cu atât de importantă pentru oraşul nostru, în condiţiile în care Iaşul este un oraş cu o vizibilitate internaţională din ce în ce mai mare, iar unul dintre principalele atuuri ale celor care ne vizitează este curăţenia oraşului şi siguranţa cetăţenilor.Toate utilajele și echipele Salubris SA, precum și ale celorlalte companii sunt mobilizate pentru amplul program de salubrizare. Vom interveni pe bulevardele principale, dar și în toate cartierele orașului”, a declarat primarul Mihai Chirica.

În acest an, campania de curățenie de primăvară se va desfura în perioada 1 martie - 15 aprilie, cu posibile modificări ale programului, în funcție de starea vremii. „Curăţenia de primăvară  are loc ca o încheiere a campaniei de iarnă, unde titular a  fost Citadin SA, de această dată urmând ca Salubris SA să coordoneze toate activităţile legate de  de curăţenie, împreună cu ceilalţi colegi ai noştri, respectiv cei de la Citadin SA, Servicii Publice SA, Poliţia Locală, Compania de Transport Public şi Termoservice SA, fiecare dintre aceste societăţi având în cadrul acestei campanii temele lor de lucru. De altfel, dacă aţi observat, deja Compania de Transport Public a început să lucreze la reparaţia peroanelor, Servicii Publice SA a intrat pe spaţiile verzi şi pe refacerea gardurilor verzi de la nivelul trotuarelor, în timp ce echipele de muncitori de la la Citadin SA au intrat şi ele în campania de primăvară. De mai puţin de o săptămână şi Salubris SA a demarat activitatea de curăţenie a oraşului”, a precizat edilul. În ceea ce privește străzile principale, echipele Salubris SA lucrează zilnic, între orele 8.30 și 18.00. În campania de salubrizare stradală sunt angrenați zilnic circa 160 de angajați și în jur de 40 de utilaje ale Salubris SA, în afara celor implicați în acțiunile de curățenie obișnuite.

Programul de salubrizare stradală

Primele acțiuni de salubrizare vor avea loc vineri, 1 martie pe str. Păcurari și șos. Păcurari, pe partea dreaptă de la intrarea în oraș către Niciman. Lucrările de curățenie vor continua săptămâna viitoare pe străzile Moara de Foc și Canta, bd. Socola și șos. Nicolina - CUG.  Pe  întreaga durată a campaniei, în zonele în care se va acționa cu automăturători și utilaje de spălat stradale se va interzice parcarea autovehiculelor pe carosabil. Aceste acțiuni vor fi anunțate cu 24 - 48 ore înainte de data programată pentru salubrizarea mecanizată atât în mediul online, cât și fizic în zonele respective, de către Salubris SA și Poliția Locală Iași, prin flyere și panouri stradale. Proprietarii de autovehicule parcate în zona și perioada planificată pentru salubrizare trebuie să asigure eliberarea carosabilului pentru a facilita intervenția utilajelor. În caz contrar este posibil ca autovehiculele să fie ridicate. „Programul de spălare a străzilor este foarte important, pentru că s-a acumulat destul de mult praf la rigole. Programul de lucru este afişat pe site-ul Primăriei, acţiunea urmând să înceapă din partea de vest a oraşului, respectiv dinspre Şoseaua Păcurari şi continuâînd cu strada Canta. Proprietarii autoturismelor parcate la pe prima bandă de circulaţie vor ava la dispoziţie între 24 şi 48 de ore pentru a elibera spaţiul respectiv, pentru a putea permite echipelor de la Salubris să spele rigolele de lângă trotuare”, a menţionat primarul. 

„Este o campanie care va dura până pe 15 aprilie, aceasta fiind în acelaşi timp o foarte bună ocazie de pregătire a oraşului în vederea Sărbătorilor Pascale. Sperăm să avem şi sprijinul cetăţenilor municipiului Iaşi pentru buna desfăşurare a acestei acţiuni şi aici mă refer, în special, la asociaţiile de locatari. Avem, de asemenea, câteva solicitări venite din partea universităţilor, care şi-au exprimat dorinţa de a planta copaci în campusuri”, a adăugat acesta.

Şeful municipalităţii şi-a exprimat dorinţa ca la buna desfăşurare a campaniei să contribuie şi ieşenii. „Sperăm că și cetățenii municipiului Iași se vor implica direct în această campanie, dar mai ales în menținerea curățeniei. Mi-aș dori ca oameni de toate vârstele și din toate mediile sociale să participe alături de noi la curățenia de primăvară, pentru că astfel de acțiuni ne responsabilizează pe fiecare dintre noi și transformă Iașul într-un adevărat oraș european”, a spus Mihai Chirica. .

Investiții importante la Salubris SA

Pentru a se menține performantă, astfel încât și Iașul să rămână un oraș curat, Salubris SA are un program continuu de investiții importante. Astfel, în anul 2023, Salubris SA a achiziționat utilaje și recipienți pentru colectarea deșeurilor în valoare totală de 14.895.000 lei fără TVA, respectiv 17.725.050 lei cu TVA, circa 3,6 milioane de euro.  În anul 2023 Salubris SA a achiziționat o autovidanjă medie, două automăturători medii, două autospeciale pentru spălat puncte gospodărești, două autoutilitare cu platformă și prelate, două autoutilitare pentru ridicat saci bigbags, o autobasculată, două autovehicule multifuncționale cu echipamente pentru iarnă / vară și o autoutilitară pentru ecarisaj. La acestea se adaugă 300 de coșuri de gunoi stradale tip stâlp, și 1.000 de puncte de colectare Glasdon de 240 litri pentru colectarea deșeurilor. Recipientele Glasdon au sistem anti-vandalism, vor fi montați în intersecții și la trecerile de pietoni și vor înlocui actuala rețea de coșuri stradale. Recipientele vor fi golite mecanizat (nu manual, ca în prezent) cu ajutorul unor autospeciale dedicate achiziționate de Salubris SA. Edi MACRI

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei