Începe campania de curăţenie de primăvară!

Dimensiune font:

| 27-02-2024 22:42

Vineri, 1 martie, la Iaşi va debuta campania de curăţenie de primăvară a oraşului. Sub genericul „Iașul nostru curat”, aceasta va fi coordonată de Salubris SA, cu sprijinul celorlalte societăţi aflate în subordinea Primăriei. În acest sens, în prezenţa primarului Mihai Chirica şi a directorului general al Salubris SA, Cătălin Neculau, pe pietonalul Ştefan cel Mare şi Sfânt a avut loc, marţi, prezentarea câtorva dintre utilajele cu care se va acţiona pe perioada campaniei pe străzile din municipiu.

„Dăm startul campaniei de primăvară, ca în fiecare an în prejama zilei de 1 martie, acţiunea fiind cu atât de importantă pentru oraşul nostru, în condiţiile în care Iaşul este un oraş cu o vizibilitate internaţională din ce în ce mai mare, iar unul dintre principalele atuuri ale celor care ne vizitează este curăţenia oraşului şi siguranţa cetăţenilor.Toate utilajele și echipele Salubris SA, precum și ale celorlalte companii sunt mobilizate pentru amplul program de salubrizare. Vom interveni pe bulevardele principale, dar și în toate cartierele orașului”, a declarat primarul Mihai Chirica.

În acest an, campania de curățenie de primăvară se va desfura în perioada 1 martie - 15 aprilie, cu posibile modificări ale programului, în funcție de starea vremii. „Curăţenia de primăvară  are loc ca o încheiere a campaniei de iarnă, unde titular a  fost Citadin SA, de această dată urmând ca Salubris SA să coordoneze toate activităţile legate de  de curăţenie, împreună cu ceilalţi colegi ai noştri, respectiv cei de la Citadin SA, Servicii Publice SA, Poliţia Locală, Compania de Transport Public şi Termoservice SA, fiecare dintre aceste societăţi având în cadrul acestei campanii temele lor de lucru. De altfel, dacă aţi observat, deja Compania de Transport Public a început să lucreze la reparaţia peroanelor, Servicii Publice SA a intrat pe spaţiile verzi şi pe refacerea gardurilor verzi de la nivelul trotuarelor, în timp ce echipele de muncitori de la la Citadin SA au intrat şi ele în campania de primăvară. De mai puţin de o săptămână şi Salubris SA a demarat activitatea de curăţenie a oraşului”, a precizat edilul. În ceea ce privește străzile principale, echipele Salubris SA lucrează zilnic, între orele 8.30 și 18.00. În campania de salubrizare stradală sunt angrenați zilnic circa 160 de angajați și în jur de 40 de utilaje ale Salubris SA, în afara celor implicați în acțiunile de curățenie obișnuite.

Programul de salubrizare stradală

Primele acțiuni de salubrizare vor avea loc vineri, 1 martie pe str. Păcurari și șos. Păcurari, pe partea dreaptă de la intrarea în oraș către Niciman. Lucrările de curățenie vor continua săptămâna viitoare pe străzile Moara de Foc și Canta, bd. Socola și șos. Nicolina - CUG.  Pe  întreaga durată a campaniei, în zonele în care se va acționa cu automăturători și utilaje de spălat stradale se va interzice parcarea autovehiculelor pe carosabil. Aceste acțiuni vor fi anunțate cu 24 - 48 ore înainte de data programată pentru salubrizarea mecanizată atât în mediul online, cât și fizic în zonele respective, de către Salubris SA și Poliția Locală Iași, prin flyere și panouri stradale. Proprietarii de autovehicule parcate în zona și perioada planificată pentru salubrizare trebuie să asigure eliberarea carosabilului pentru a facilita intervenția utilajelor. În caz contrar este posibil ca autovehiculele să fie ridicate. „Programul de spălare a străzilor este foarte important, pentru că s-a acumulat destul de mult praf la rigole. Programul de lucru este afişat pe site-ul Primăriei, acţiunea urmând să înceapă din partea de vest a oraşului, respectiv dinspre Şoseaua Păcurari şi continuâînd cu strada Canta. Proprietarii autoturismelor parcate la pe prima bandă de circulaţie vor ava la dispoziţie între 24 şi 48 de ore pentru a elibera spaţiul respectiv, pentru a putea permite echipelor de la Salubris să spele rigolele de lângă trotuare”, a menţionat primarul. 

„Este o campanie care va dura până pe 15 aprilie, aceasta fiind în acelaşi timp o foarte bună ocazie de pregătire a oraşului în vederea Sărbătorilor Pascale. Sperăm să avem şi sprijinul cetăţenilor municipiului Iaşi pentru buna desfăşurare a acestei acţiuni şi aici mă refer, în special, la asociaţiile de locatari. Avem, de asemenea, câteva solicitări venite din partea universităţilor, care şi-au exprimat dorinţa de a planta copaci în campusuri”, a adăugat acesta.

Şeful municipalităţii şi-a exprimat dorinţa ca la buna desfăşurare a campaniei să contribuie şi ieşenii. „Sperăm că și cetățenii municipiului Iași se vor implica direct în această campanie, dar mai ales în menținerea curățeniei. Mi-aș dori ca oameni de toate vârstele și din toate mediile sociale să participe alături de noi la curățenia de primăvară, pentru că astfel de acțiuni ne responsabilizează pe fiecare dintre noi și transformă Iașul într-un adevărat oraș european”, a spus Mihai Chirica. .

Investiții importante la Salubris SA

Pentru a se menține performantă, astfel încât și Iașul să rămână un oraș curat, Salubris SA are un program continuu de investiții importante. Astfel, în anul 2023, Salubris SA a achiziționat utilaje și recipienți pentru colectarea deșeurilor în valoare totală de 14.895.000 lei fără TVA, respectiv 17.725.050 lei cu TVA, circa 3,6 milioane de euro.  În anul 2023 Salubris SA a achiziționat o autovidanjă medie, două automăturători medii, două autospeciale pentru spălat puncte gospodărești, două autoutilitare cu platformă și prelate, două autoutilitare pentru ridicat saci bigbags, o autobasculată, două autovehicule multifuncționale cu echipamente pentru iarnă / vară și o autoutilitară pentru ecarisaj. La acestea se adaugă 300 de coșuri de gunoi stradale tip stâlp, și 1.000 de puncte de colectare Glasdon de 240 litri pentru colectarea deșeurilor. Recipientele Glasdon au sistem anti-vandalism, vor fi montați în intersecții și la trecerile de pietoni și vor înlocui actuala rețea de coșuri stradale. Recipientele vor fi golite mecanizat (nu manual, ca în prezent) cu ajutorul unor autospeciale dedicate achiziționate de Salubris SA. Edi MACRI

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:55

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
FOTO -- Donație pentru micii rugbiști din Gârbești Când bucuria prinde aripi sau... ghete de rugby!
30/03/2025 13:22

Astăzi, la Garbesti, s-a scris o pagină frumoasă din cartea binelui, cu tuse de pasiune, curaj si solidaritate. Clubul Inner Wheel Iasi a donat echipamente sportive echipei de mici rugbisti Zimbrii, copii ca ...

FOTO -- Felix Aftene deschide Romanian Creative Week 2025 cu o expoziție spectaculoasă la Aeroportul Iași
30/03/2025 13:02

Romanian Creative Week (RCW) 2025 a debutat intr-un mod inedit si vizual impresionant: prin expozitia-eveniment semnată de Felix Aftene, cel mai cunoscut artist vizual iesean. Vernisajul lucrărilor reunite su ...

 „Farsa”, spectacolul de teatru interactiv, revine pe scena Ateneului Național din Iași
30/03/2025 12:49

Ateneul National din Iasi invită publicul la o nouă reprezentatie a spectacolului de teatru „Farsa”, care va avea loc luni, 7 aprilie 2025, de la ora 19:00, la Sala Unirii. Evenimentul este organi ...

30/03/2025 11:22

Titi Aur, expert in conducerea defensivă, a vorbit despre ceea ce numeşte el a fi "paradoxul Suceava". Titi Aur a vorbit despre cel mai recent caz de corupţie in zona permiselor auto, de la Suceava, acolo u ...

Accident provocat de un șofer de de 90 de ani: Mașina în care se afla s-a răsturnat
29/03/2025 21:44

Un bărbat de 90 de ani, aflat la volanul unei masini, a provocat un accident. Masina pe care o conducea s-a răsturnat pe o sosea din judetul Neamt. Bărbatul a ajuns la spital. Evenimentul rutier s-a produs ...

FC Botoșani învinge Farul Constanța și urcă pe locul 2 în grupa de play-out
29/03/2025 18:54

FC Botosani a invins Farul Constanta si a urcat pe locul 2 in clasament. Este vorba despre o partidă din a doua etapă a play-out-ului Superligii de fotbal. Partida s-a disputat sambătă, la Botosani. Partid ...

Iașul are buget! Chirica: „Speranţa mea este Stadionul Ferdinand I!”
29/03/2025 17:35

* „Vrem să ducem serviciile sociale cat mai aproape de cei care cu adevărat au nevoie de ele. De asemenea, vom incerca să ducem la bun sfarşit tot programul de investiţii inceput, dar să demarăm ş ...

Topul localităților în care ieșenii depășesc cel mai des vârsta de 85 de ani
29/03/2025 17:35

* clasamentul oferă cateva surprize uriase, in sensul că majoritatea unitătilor administrativ-teritoriale care compun Zona Metropolitană a judetului Iasi se regăsesc la coada clasamentului * topul este des ...

Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc
29/03/2025 17:33

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost intocmite decizii de impunere privind obligatiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de tuică şi rachiuri din fructe, d ...

Tot mai multe ieșence solicită Poliției să le scape de soții furioși
29/03/2025 17:30

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei