Liviu-George Maha, noul rector al UAIC!

1maha 3

Dimensiune font:

| 18-03-2024 22:32

* prof. univ. dr Liviu-George Maha a fost votat, în turul al doilea al alegerilor, de 487 cadre didactice, cercetători științifici și reprezentanți ai studenților * contracandidatul său, prof.univ.dr. Tudorel Toader a primit 233 voturi * 19 de voturi au fost anulate, iar două buletine au fost albe * noul rector și-a asumat „obiectivul strategic de poziționare a UAIC în primele 1.000 de universități ale lumii”

Cadru didactic la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași din anul 1999, Liviu George Maha a urcat toate treptele carierei universitare, de la asistent la profesor în cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, pe care a absolvit-o, predând astăzi la Departamentul de Economie și Relații Internaționale.

„Noua viziune trebuie să asigure, în mod obligatoriu, pe de o parte, continuitatea proiectelor aflate în implementare, atingerea obiectivelor strategice deja asumate instituțional de comunitatea academică și menținerea tuturor lucrurilor bune, care e firesc să existe ca rezultate ale echipelor care au condus în trecut UAIC și care asigură predictibilitatea și stabilitatea instituțională, atât de necesare activității academice performante. Pe de altă parte, orice nouă viziune trebuie să aducă îmbunătățiri acolo unde este cazul, să propună anumite măsuri care să optimizeze procese și mecanisme care au devenit, poate, de rutină și nu mai corespund contextului socio-economic sau problemelor actuale. O nouă echipă aduce un plus de entuziasm, de dedicare instituțională, are disponibilitatea de a evalua corect starea universității fără a resimți, în mod direct, responsabilitatea unor eventuale disfuncționalități. Dar toate aceste elemente noi trebuie comunicate și explicate onest membrilor comunității academice, dezbătute suficient timp pentru a fi cunoscute și înțelese de aceștia și completate cu sugestiile și propunerile venite din partea celor care doresc să contribuie la acest mecanism decizional”, puncta prof. univ. dr Liviu George Maha în Programul managerial cu care a reușit să câștige alegerile pentru funcția de rector al UAIC.

Noul rector al UAIC și-a asumat „obiectivul strategic de poziționare în primele 1.000 de universități ale lumii”, susține că va lua toate măsurile ce se impun „pentru atragerea celor mai buni absolvenți și angajarea acestora ca asistenți universitari în departamentele/facultățile în care aceste dezechilibre sunt foarte importante”, dar și măsuri vizând creșterea performanței științifice și valorificarea mai eficientă a rezultatelor cercetării, prin oferirea, printre altele, a unei sume forfetare de 1.000 de euro pentru fiecare cadru didactic și cercetător, care va putea fi utilizată pentru publicarea de articole științifice, participarea la manifestări științifice naționale și internaționale etc.

Totodată, prof. Univ.dr Liviu Maha militeaeză pentru „eliminarea practicilor de supraîncărcare a normelor didactice de bază chiar și cu 50% peste nivelul minim stabilit prin legislația în vigoare” și „eliminarea deficiențelor majore în ceea ce privește comunicarea dintre conducerea executivă (rector și prorectorul de resort) și reprezentanții studenților și cei ai asociațiilor studențești”, „creșterea numărului de programe de studii universitare organizate într-o limbă de circulație internațională”, „creșterea numărului de programe de studii organizate în colaborare cu instituții de învățământ superior din alte țări (joint degrees, diplomă dublă etc.)”.

„Programul meu managerial este centrat pe Oameni, pe toți membrii comunității academice (cadre didactice, cercetători, personal didactic auxiliar, personal nedidactic și, nu în ultimul rând, studenți), principiu care va ghida deciziile și acțiunile în timpul mandatului, a transmis rectorul Liviu Maha

Conform ultimei declarații de avere, depusă în anul 2023, prof. univ. dr Liviu-George Maha a avut venituri de 215.875 lei, echivalentul a peste 43.600 euro.

Acestea au fost obținute din activitate didactică, activitate de cercetare științifică, implementarea de proiecte finanțate din fonduri naționale și internaționale, membru comisii de doctorat etc. la UAIC (147.733 lei), dar și din alte surse, precum evaluare programe de studii la Agenția Română de Asigurare a Calității în Invățământul Superior - ARACIS, cesiune de drepturi de autor, evaluare proiecte de cercetare la Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, membru al Consiliului de Administrație la Regia Autonomă Aeroportul Iași, membru în comisii de doctorat sau de abilitare la Academia de Studii Economice București, dar și ca membru echipă implementare proiect la Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, sau chiar din expirarea unei asigurări de viață cu componentă de acumulare. Adrian DONICI

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei