Manaria prin care 27 de ziaristi din Botosani au sarit randul la vaccinare. Batranii din centrele de ingrijire au fost lasati pe margine

Dimensiune font:

| 16-03-2021 23:15

"Buna seara! Vreau sa stiu daca vrea cineva dintre dv sa se vaccineze maine". "Cine vrea va rog sa imi spuneti ca dim sa centralizez". Fix acestea au fost cele doua mesaje pe care directorul Directiei de Sanatate Publica a judetului Botosani, Monica Adascalitei, le-a transmis jurnalistilor din judet care acopera domeniul sanatatii pe un grup de WhatsApp in seara zilei de 13 ianuarie, la ora 21.17 si 21.18.

A doua zi, angajatii Centrului de Vaccinare de la Spitalul Judetean de Urgenta Mavromati din Botosani imunizau un grup de 27 de oameni, grup format din reporteri si cameramani, dar si sefi de redactie sau chiar un om de afaceri local care este si patron de site de stiri locale. Cu totii au fost programati chiar de sefa DSP, care le-a cerut datele necesare programarii.

Nu este clar cum au fost programati, cel mai probabil direct in Registrul National de Vaccinare, nu prin Platforma de inscriere in vederea vaccinarii, care era rezervata, la acel moment, exclusiv cadrelor medicale. Procesul de vaccinare in Romania era atunci in faza I, prin platforma nu se puteau inscrie decat angajati din sistemul de sanatate.

Conform unei statistici oficiale date publicitatii in 25 ianuarie, deci la 11 zile dupa vaccinarea lotului de jurnalisti de la Botosani, niciunul dintre cei 20 de batrani gazduiti in azilurile de stat botosenene nu-si primise inca vaccinul, desi isi manifestasera dorinta de a se vaccina. Alti 99 de adulti cu dizabilitati aflati tot in grija statului isi asteptau randul pentru imunizare. Nici macar toti angajatii care lucrau direct cu acesti beneficiari si care-si doreau vaccinul nu fusesera imunizati.

In schimb, in lotul programat la vaccinare direct prin grija sefei DSP se regaseste, de exemplu, directorul site-ului stiri.botosani.ro, Daniel Bucatariu, care este om de afaceri si care, pana la jumatatea anului trecut, a fost presedintele Clubului Rotary - Filiala Botosani.

Klaus Iohannis, presedintele Romaniei, s-a vaccinat public in data de 15 ianuarie 2021, intr-un demers menit sa dea startul formal etapei a doua de imunizare.

In urma cu o saptamana, o echipa de jurnalisti de la Recorder a publicat un material de presa in care, printre "anomaliile" inceputului campaniei de vaccinare, se regasea si vaccinarea, in 14 ianuarie, a unui numar de 27 de persoane, toti trecuti in registrul national de vaccinare ca jurnalisti. Deci eligibili abia catre finalul etapei a II-a, desi, la acel moment, nimeni in afara cadrelor medicale nici macar nu se putea programa. Etapa a II-a avea sa inceapa a doua zi, pe 15 ianuarie. Tot atunci urma sa se deschida si platforma pentru programarea celor din etapa a II-a: in 15 ianuarie, la ora 15.00.

Roxana Aiacoboaei, jurnalist botosanean care se ocupa de domeniul "sanatate", a marturisit, intr-un comentariu pe Facebook, ca s-a aflat intre cei 27 de oameni imunizati ca jurnalisti pe 14 ianuarie. Ea a scris ca sefa DSP, Monica Adascalitei, a anuntat pe grupul de WhatsApp cu jurnalistii ca "au ramas flacoane neconsumate dintr-o transa de Pfizer", vaccin care trebuie pastrat maximum cinci zile la o temperatura mai mare de -80 de grade Celsius, iar 14 ianuarie era ultima zi in care mai puteau fi folosite.

"Cum niciun cadru medical nu a mai dorit, la acel moment, sa se vaccineze, oficialul a propus sa se imunizeze oameni de presa", a scris Aiacoboaei pe Facebook.

Contactata joi, 11 martie, de Ziare.com, sefa DSP Botosani, Monica Adascalitei, a explicat de unde surplusul de doze de vaccin: chiar pe 14 ianuarie, producatorul vaccinului a anuntat ca dintr-un flacon se pot face sase doze, nu cinci, astfel ca sticlutele deja scoase de la -80 de grade ajungeau brusc pentru mai multe persoane decat erau estimate initial.

"Noi cand aducem (flacoane de vaccin. n.r.) la Botosani, aducem din centrul regional Iasi. Cand le scoatem de la -80 de grade la Iasi, ele trebuie consumate in maximum cinci zile, ce nu e administrat se arunca", a declarat Adascalitei.

Despre faptul ca a ales sa cheme la vaccinare oameni din presa locala in detrimentul batranilor aflati in grija statului, in azilurile DGASPC, Adascalitei a raspuns ca, la momentul respectiv, DSP Botosani nu formase inca ceea ce se numeste "caravana de vaccinare", respectiv echipe mobile care se deplaseaza cu masina frigorifica pentru a pastra corespunzator vaccinul pana la injectarea beneficiarilor.

"Dozele nu puteau sa plece din centru pentru ca nu aveam masina-frig. Ati vrea sa va vaccinati cu un vaccin tinut in conditii improprii?", a intrebat, in apararea ei, Adascalitei.

Intrebata cum a ajuns sa cheme la vaccinare oameni din presa locala, aceasta a raspuns ca cei 27 erau programati oricum in ziua de 15 ianuarie, in prima zi a fazei a doua a procesului de vaccinare, deci nu a facut decat sa ii roage sa vina la vaccin mai devreme cu o zi.

"Am inceput sa-i sunam pe cei care erau programati, asa am ajuns si la cei 27. (...) Am devansat cu o zi, oamenii erau programati in platforma, si-au dat acceptul sa vina cu o zi mai devreme. Era ora trei dupa-amiaza, la inchiderea centrului dozele ar fi trebuit sa fie aruncate", a mai spus sefa DSP Botosani, care nu a negat faptul ca ea insasi i-a contactat pe grupul de WhatsApp.

Aici, insa, Adascalitei a mintit de mai multe ori. Cei 27 de oameni din presa locala botosaneana nu puteau fi programati prin platforma, pentru ca aceasta nu era deschisa decat pentru medici in seara zilei de 13 ianuarie, atunci cand a trimis de fapt mesajul. Pana in ziua de 15 ianuarie la ora 15.00, platforma a putut fi folosita doar pentru programarea cadrelor medicale.

La finalul discutiei, Adascalitei a tinut sa intareasca faptul ca cei 27 erau cu totii "jurnalisti care fac teren". "Nu am luat oameni din faza III", a conchis aceasta.


Ziare.com a obtinut, de la surse din presa botosaneana, informatii despre cei din lotul de 27 de oameni de presa.

"Din redactia doamnei Aiacoboaei, de exemplu, stiu ca a fost dansa, care este reporter pe sanatate, au mai fost si alti doi colegi de-ai ei, editori, si chiar si directorul publicatiei, care nu face teren. Cel mult merge la intalniri pentru a semna contracte", a declarat una dintre sursele consultate de Ziare.com.

Este vorba de omul de afaceri Daniel Bucatariu, care este si managerul unui site de stiri locale si care a fost, pana la jumatatea anului trecut, presedintele filialei Botosani a Clubului Rotary, un club al oamenilor de afaceri care se ocupa, cel putin formal, cu diferite acte caritabile.

Contactat de Ziare.com, Bucatariu a admis ca este intre cei vaccinati in 14 ianuarie, insa a sustinut ca este jurnalist care chiar face teren.

Din partea Monitorului de Botosani au fost vaccinati reporterul care se ocupa de sanatate, dar si redactorul-sef, Catalin Moraru, si sotia acestuia, Irina Siminiceanu, care atunci lucra la ziarul condus de sotul sau, iar astazi este consilier al prefectului de Botosani.

Moraru a declarat, pentru Ziare.com, ca a primit "oferta" de a se vaccina in 14 ianuarie si a ales sa-i dea curs. "Daca as fi stiut ce imi spuneti astazi despre batranii din aziluri care nu fusesera vaccinati nu as fi acceptat", a declarat acesta.

Conform mesajelor obtinute de Ziare.com, Adascalitei a cerut datele de identificare ale tuturor celor care vor sa se vaccineze.

Oamenii si-au contactat colegii si i-au dat Monicai Adascalitei, pe acelasi grup de WhatsApp, datele celor care doreau sa se vaccineze: nume, serie si numar de buletin, CNP, adresa de email si telefon. A doua zi au fost chemati la spital pentru a primi injectia.

Niciunul dintre cei contactati de Ziare.com din grupul celor 27 de oameni de presa vaccinati in 14 ianuarie nu fusese, de fapt, programat pentru vaccinare.

Ziare.com a contactat-o din nou pe Monica Adascalitei luni, 15 martie. Aceasta s-a scuzat, spunand ca este la spital pentru o problema personala, dar a apucat sa explice, neconvingator, ca stia ca cei 27 isi exprimasera intentia de a fi vaccinati. "Nu stiu daca erau programati, nu i-am programat eu cu mana mea, le-am cerut datele pentru a fi pusi pe o lista la centrul de vaccinare, vorbiti cu seful vaccinarii pe judet sau transmiteti-mi intrebarile in scris si va voi raspunde in scris", a spus sefa DSP Botosani.

Monica Adascalitei este medic de medicina generala la UPU Botosani din anul 2008. A fost numita director al DSP Botosani in 29 aprilie 2020, prin ordin al ministrului Sanatatii de atunci, Nelu Tataru. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

13:35

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Trei idei șic de week-end în Iași care te scot din rutină fără să ieși din oraș
15/05/2025 19:04

Iesenii au inceput să redescopere orasul altfel, mai ales in weekendurile in care nu vor să plece prea departe, dar simt nevoia de evadare, relaxare si un pic de frumusete locală. Fie că esti pasionat de ...

Iașul explodează pe harta evenimentelor corporate
15/05/2025 18:54

Cine ar fi crezut că Iasul, cunoscut mai ales pentru trecutul său academic si cultural, avea să se reinventeze in doar cativa ani ca unul dintre cele mai efervescente centre de evenimente transformatoare din ...

Iașul, în epicentrul riscului seismic. Un „tunel energetic” canalizează undele cutremurelor direct spre Moldova!
15/05/2025 18:31

* renumitul fizician iesean Silviu Gurlui sustine că respectivul canal tectonic se intinde pe o distantă de aproximativ 1.100 km, pornind din nordul Mării Egee si traversand Macedonia, Bulgaria, sudul Romani ...

Indicii ROBOR au revenit pe creștere
15/05/2025 18:30

* indicele la trei luni, in funcţie de care sunt calculate dobanzile la majoritatea creditelor in lei contractate inainte de mai 2019, a crescut de la 7,20 la 7,29% * cel la sase luni, folosit la calcularea ra ...

  Ce mai caută angajatorii în 2025?  Top 10 joburi bine plătite la Iași, chiar și fără facultate
15/05/2025 18:21

Piata muncii din Iasi trece printr-o transformare vizibilă. În 2025, nu mai contează atat de mult ce diplomă ai, ci ce stii să faci. Companiile locale sunt tot mai dispuse să angajeze oameni fără f ...

Lumea medicală ieșeană caută soluții la „iarnă demografică”
15/05/2025 18:00

* „Specialiştii din mai multe domenii trebuie să lucreze impreună pentru a construi o strategie care pentru ţara noastră este absolut vitală. Gandiţi-vă ce inseamnă ca populaţia Romaniei să fie ...

Primăria remodelează zona centrală a Iașului!
15/05/2025 18:00

* vor avea loc interventii asupra esplanadei Teatrului National, incluzand strada Matei Milo si un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins intre străzile I.C. Brătianu si Mănăstirea Dancu * se urmăreste rec ...

Pasajul Alexandru cel Bun a intrat în reparații capitale
15/05/2025 17:55

* lucrările de reparatii la Pasajul Alexandru cel Bun vor fi făcute in asa fel incat circulatia să nu fie blocată Au inceput lucrările de reparatii capitale la pasajul Alexandru cel Bun, in cadrul unui co ...

  Elevii din Iași învață meseriile viitorului. Educație alternativă și inovație reală în școlile de azi
15/05/2025 17:32

Scolile iesene nu mai seamănă cu cele de acum 20 de ani. Tablele negre au fost inlocuite de ecrane interactive, iar orele de informatică au devenit ateliere de programare si robotică. În cadrul progra ...

Conferința EURINT. 25 de ani de excelență academică și dialog european, celebrați la Iași
15/05/2025 15:18

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi devine vineri, 16 mai 2025, un nod european de gandire, reflectie si colaborare. Începand cu ora 9:30, Aula Magna „Mihai Eminescu” va g ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei