Ora de parcare în centrul Iaşului – 5 lei
Dimensiune font:
Pentru o oră de staţionare, şoferii ieşeni vor achita, de astăzi, 5 lei în loc de 2 lei * de asemenea, va creşte şi valoarea abonamentelor în parcările cu plată, de la 85, la 150 lei/lună * unii consilieri locali au considerat că înaintea introducerii acestei măsuri, ieşenilor ar fi trebuit să li se pună la dispoziţie alternative viabile pentru renunţarea la maşina proprie, cum ar fi gratuitatea pe transportul public în centrul oraşului
Proiectul vizând creşterea tarifelor pentru o oră de parcare în centrul oraşului a creat o polemică constructivă la nivelul membrilor Consiliului Local Iaşi. În timp ce social-democraţii s-au arătat partizanii propunerii, considerând că măsura poate duce la fluidizarea traficului în zona centrală a oraşului şi încurajarea cetăţenilor să renunţe la maşini în favoarea utilizării mijloacelor de transport în comun, liberalii au susţinut că înaintea unei astfel de decizii se impun alte măsuri, în general, vizând creşterea atractivităţii folosirii autobuzelor sau tramvaielor. Un punct de vedere interesant a venit din partea viceprimarului Radu Botez. „Se poate vorbi de o tendinţă, chiar imperativă, la nivelul UE în ceea ce priveşte eliminarea elementelor poluante în oraşe. Tendinţa este clară în sensul creşterii preţului pentru locurile de parcare în centrul oraşelor. În Germania, de exemplu, de la un tarif de 4 euro pe oră s-a ajuns la 10 euro pe oră în zona centrală a principalelor oraşe. A doua tendinţă este aceea de a reduce numărul locurilor de parcare în centrul oraşului. Şi încă o tendinţa importantă este cea vizând mutarea traficul urban pe calea ferată. Tot avem discuţii pe tema fondurilor europene pentru autostrăzi, însă în următorul ciclu financiar vor fi alocări de fonduri nerambursabile pentru dezvoltarea traficului urban prin intermediul căii ferate”, a spus acesta. La rândul său, Florin Boca (PSD) a propus o tarifare progresivă a parcării în centrul oraşului. „Având în vedere cele discutate aş aduce un amendament: limitarea duratei parcării în zona centrală. În Cluj este 7 lei pentru primele două ore, după care tariful creşte progresiv. Ar trebuie şi noi să ne aliniem la ceea ce se întâmplă în statele mari, acolo unde perioada de parcare în centru este limitată”, a spus acesta. În fine, liberalul Alexandru Coţofan a adus discuţia în altă zonă. „Constat că toate abordările dinaintea mea au avut aceeaşi direcţia. E vin cu o sugestie: să definim un centru al oraşului mai larg şi să ne apropiem de practica oraşelor mari unde transportul public este gratuit în zona centrală. Apoi să creştem taxele prin vignete pentru a putea tranzita centrul oraşului şi, evident, tarifele de parcare”, a spus acesta.
De astăzi, o oră de parcare în centrul Iaşului costă 5 lei
În final, proiectul de hotărâre a fost votat în forma sa iniţială. Astfel, tariful unei ore de parcare valabil de 1 februarie 2020 se majorează de la 2 la 5 lei. De asemenea, tariful unei ore pentru parcarea microbuzelor creşte de la 5 la 10 lei, iar în cazul autobuzelor, de la 10 lei 15 lei/oră. Iniţial, tariful pentru camioane rămânea îngheţat la valoarea de 16 lei/oră, numai că s-a luat decizia majorării tarifului şi în acest caz: 20 lei/oră.
În ceea ce priveşte abonamentul pentru parcarea longitudinală pe arterele de circulaţie, acesta se majorează de la 53 la 100 lei/lună (iniţial era stabilită o majorare de 150 lei). De asemenea, creşte şi tariful abonamentului pentru staţionarea autoturismului în parcările publice, de la 85, la 140 lei/lună. Şi abonamentul pentru microbuze urcă de la 159 lei/lună la 300 lei/lună), cel vizând autobuzele creşte de la 318 lei/lună la 500 lei/lună). Nu se schimbă preţul de pornire al licitaţiilor pentru locurile din parcările rezidenţiale: 31 lei. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau