Peste 900 vagoane abandonate țin în loc fluidizarea traficului în Bucium
Dimensiune font:
Vagoanele sunt depozitate în zona Trei Fântâni, pe un teren pe care s-ar putea realiza o conexiune cu Calea Chişinăului * în condiţiile în care CFR nu pare dispusă să înstrăneze niciun petic de teren, deşi nu-l foloseşte la nimic, în planurile municipalităţii a intrat construirea unui pasaj, subteran sau suprateran, care să facă legătura între șoseaua Bucium și bulevardul Virgil Săhleanu * din păcate, nu s-a găsit finanţare pentru acest proiect
Un teren aparţinând CFR ar putea ajuta la fluidizarea traficului în zona Bucium. Edilii au căutat variante pentru un viraj stânga dinspre Bucium spre Poitiers pe sub pasarelă, adică pe Drumul Hoților, ajungând la concluzia că clădirile și proprietăților din zonă nu fac acest demers unul fezabil. În opinia lor, singura măsură realizabilă o constituie realizarea unei străzi de-a lungul căii ferate. „Singura soluție ar fi eliminarea a 4-5 linii de cale ferată și realizarea unei străzi de-a lungul pasarelei. Costurile unei noi pasarele sunt colosale, întrucât sunt multe căii ferate deşi sunt folosite cel mult 20% dintre ele”, spuneau oficialii Primăriei.
Zilele trecute, consilierul local Iulian Husanu a reluat subiectul. „Zona Trei Fântâni din Iași, cu cele aproximativ 900 de vagoane abandonate, bate lejer Portul Constanța cu ale sale 780. Varianta de conexiune de numai 50-100 metri care ar lega Trei Fântâni de Calea Chișinăului a fost respinsă la vot în Consiliul Local în februarie. De ce? Nu știu... De fapt vorbim de un dezastru ecologic, de un pericol social sau, de ce nu, vorbim de nepăsare?! Voi relua propunerea la bugetarea din 2023, ocazie cu care probabil se vor pune în mișcare și rotițe ministeriale (transporturi). Alături de acest amendament este necesară modernizarea străzilor Gr. T. Popa și Dealul Bucium, dar fără a încuraja PUZ-urile din zonă pentru că sunt foarte îndepărtate de transportul în comun. În tot acest timp locuitorii din Bucium petrec zilnic în trafic ore întregi...”, spune acesta.
Ce spun ieşenii
Şi ieşenii consideră că terenul poate avea altă utilitate dacă s-ar dori. „Gara Socola, a fost cel mai mare nod feroviar din Moldova. Ce este acum, arată o parte din dezastrul în care a ajuns ţara, respectiv, toate zonele industriale distruse, astfel că nu mai este nevoie de transportul feroviar. De 20-25 ani, acele vagoane stau încremenite acolo”, spune Dumitru Olaru. „Un mare nod feroviar a ajuns un mare cimitir de fiare vechi. Nu sunt trecute la casare pentru că țin unele posturi în funcție. România lucrului bine făcut”, spune un alt ieşean.
Pasaje costisitoare
În condiţiile în care CFR nu pare dispusă să înstrăneze niciun petic de teren, deşi nu-l foloseşte la nimic, în planurile municipalităţii a intrat construirea unui pasaj, subteran sau suprateran, care să facă legătura între șoseaua Bucium și bulevardul Virgil Săhleanu. Conform palnurilor, noua arteră intersectează Şoseaua Bucium în zona societății Crescento Print (eventual printr-un pasaj suprateran), apoi va urmări cursul râului Vămășoaia până la intersecția cu strada Trei Fantâni. Legătura dintre strada Trei Fantâni și bulevardul Virgil Săhleanu se va face printr-un pasaj subteran care va ieși în aleea betonată din fața societății Imamus Laser SRL și va continua până în bulevardul Virgil Săhleanu. Pasajul subteran ar putea avea o lungime aproximativă de 230 metri. „Apariția de noi zone rezidențiale pe dealul Bucium și în comunele limitrofe orașului și care au acces în municipiul Iași doar prin șoseaua Bucium a dus la o creștere a numărului de autoturisme care circulă din acestă zonă către centrul orașului și invers, generând în timp o supraaglomerare a traficului. Având în vedere aceste considerente, este imperios necesară crearea unei noi artere de circulație care să facă legătura între zona Bucium și oraș, ducând la descongestionarea traficului”, se arată într-un proiect al municipalităţii. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau