Războiul apei potabile ia amploare, la Bacău!

1apaBC

Dimensiune font:

| 07-02-2022 11:11

 

Conducerea CRAB SA a fost convocată în faţa Consiliului Local al municpiului Bacău, care este acționar majoritar al companiei, unde va prezenta cauzele care au făcut ca rezerva de apă să nu suplinească, fie și parțial, necesarul de apă al orașului, în cazul avariei survenite pe conducta de aducțiune de la Valea Uzului

 

La Bacău, mai multe cartiere au fost lăsate fără apă, pe 31 ianuarie, la ora 21.45, dzupă o avarie pe conducta de transport apă brută – Valea Uzului – Bacău, în orașul Dărmănești (zona târgului). Practic, 90 la sută din populaţia Bacăului a rămas fără apă şi, deşi în oraş au fost amplasate mai multe rezevoare cu apă potabilă, acestea nu au putut acoperi necesarul populaţiei.

Mai mult, şcolile au decis să treacă la cursuri online, cât timp nu va mai curge apă la robinet, însă, din fericire, spitalul judeţean beneficiază de o rezervă proprie, astfel că nu a fost afectat de avaria de proporţii de la conducta principală.

Sâmbătă, după soluţionarea avariei, conducta principală a fost umplută, iar apa a început să curgă la robinetele locuitorilor municipiului Bacău. „Dacă CRAB nu mai pune bețe în roate Rezervei de apă, aceasta ar trebui să fie complet funcțională în curând (o parte din conductele rezervei de apa sunt în exploatare de peste 2 luni și au deservit continuu cartiere întregi chiar și în timpul avariei cum au fost Gherăiești, Șerbănești sau Izvoare)”, a fost spus primaul Lucian Daniel Stanciu-Viziteu, declaraţia sa provocând supărarea operatorului de apă, care a replicat cu un comunicat.

A venit momentul ca investiția făcută la rezerva de apă să-şi dovedească utilitatea!

„Operatorul regional – SC CRAB SA nu are în administrare Rezerva de apă a municipiului Bacău şi nu răspunde de lipsa de funcţionare a acesteia, aşa cum în mod fals au declarat primarul municipului Bacău – Lucian Daniel Stanciu Viziteu şi viceprimarul municipiului – Liviu Miroşeanu. Această răspundere îi revine astăzi constructorului investiţiei, care la data prezentei nu a reuşit finalizarea recepţiei la terminarea lucrărilor, nici la 3 ani de la semnarea contractului”, au transmis reprezentanţii CRAB, care asigură cetăţenii că „şi-a îndeplinit obligaţiile asumate în raport cu asigurarea acestei surse de rezervă, finalizând şi recepţionând în decembrie 2021 Staţia de demanganizare şi reabilitând fronturile de captare, singura condiţie pentru ca această cantitate de apă să poată ajunge la populaţie, în caz de avarie, fiind recepţionarea de către Primăria Municipiului Bacău a conductei de legătura, adică Rezerva de apă a municipiului Bacău”.

Compania de Apă Bacău i-a rugat pe reprezentanţii Primăriei Municipiului Bacău ca, „în loc de a arunce vina nejustificat şi ilegal pe operatorul de apă, să întreprindă măsurile contractuale de a determina constructorul Rezervei de apă să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale şi să facă dovada finalizării recepţiei, astfel încât investiţia să poată fi dată în administrare operatorului şi să poată fi pusă la dispoziţia cetăţenilor”.

Valentin Ivancea, preşedintele CJ Bacău, spunea, în urmă cu câteva zile, că atât stația, cât și cele 3 fronturi de captare sunt în perfectă stare și pot asigura oricând cuplarea la rezerva de apă a Bacăului. Operaționalizarea rezervei de apă de către primărie este ultimul pas pentru ca orașul să beneficieze de o sursă alternativă de alimentare! Stația de demaganizare și puțurile de captare, pot asigura furnizarea apei pentru o perioadă de maximum 3 zile, timp în care echipele de intervenție de la CRAB pot remedia avaria. A venit momentul ca investiția făcută la rezerva de apă să-şi dovedească, în sfârșit utilitatea! (...) Trag un semnal de alarmă asupra necesității urgente de operaționalizare a rezervei de apă! Nu este prima dată când locuitorii municipiului au de suferit de pe urma unor investiții care nu au fost puse în funcțiune! Este inadmisibil să ne confruntăm din nou cu disconfortul cauzat de lipsa apei!, a precizat Valentin Ivancea.

Conducerea CRAB, convocată în şedinţa Consiliului Local

Una peste alta, astăzi, conducerea CRAB SA a fost convocată în faţa Consiliului Local al municpiului Bacău, care este acționar majoritar al companiei, unde va prezenta cauzele care au făcut ca rezerva de apă să nu suplinească, fie și parțial, necesarul de apă al orașului, în cazul avariei survenite pe conducta de aducțiune de la Valea Uzului. „De asemenea, așteptăm un plan de măsuri măsuri concrete, pentru ca asemenea situații să nu se mai repete. Dacă acest plan nu există, dacă nu se întrevăd soluții viabile, atunci solicităm demisia conducerii SC CRAB SA, care să lase locul unor persoane competente. Nu mai putem continua cu pasatul răspunderii, cu tergiversările, cu lipsa de implicare. Băcăuanii nu mai au răbdare și nu mai tolerează așa ceva!”, a declarat viceprimarul Liviu Miroșeanu. Mihai VANCEA

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:44

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
La UAIC, despre inteligența artificială. Seminarul de politici în educație al Grupului Coimbra, la Iași
22/11/2024 09:45

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi (UAIC) organizează, in perioada 21-22 noiembrie 2024, seminarul de politici in educatie „(Generative) Artificial Intelligence in Higher Education& ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Tragedie fără margini în Suceava! Doi copii au fost înghițiți de flăcări, într-un incendiu
21/11/2024 14:25

Doi copii au fost surprinşi, joi, intr-un incendiu produs la o locuinţă din judeţul Suceava, in localitatea Voitinel. Cand pompierii au reuşit să intre in casa care ardea generalizat i-au găsit morţi. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei