Săli de detenție pentru elevii „problemă”. Ei vor rămâne și fără telefoanele mobile
Dimensiune font:
* începând din toamna acestui an, școlile din România vor introduce măsuri stricte pentru gestionarea comportamentului elevilor „problemă” * conform noului Statut al Elevului, publicat de Ministerul Educației în Monitorul Oficial, fiecare instituție de învățământ va trebui să dispună de o sală special amenajată pentru detenție
Toamna aceasta aduce un val de schimbări în școlile din România, schimbări ce au stârnit discuții aprinse atât în rândul cadrelor didactice, cât și al părinților. Statutul elevului, recent publicat în Monitorul Oficial de Ministerul Educației, prevede măsuri drastice pentru gestionarea elevilor „problemă” – aceia care perturbă desfășurarea orelor de curs. De acum, fiecare școală trebuie să dispună de o sală de detenție special amenajată pentru astfel de situații.
În momentul în care un elev deranjează ora, profesorul are autoritatea de a-l scoate din clasă și de a-l trimite într-o sală de detenție. Aici, elevul va fi supravegheat de un alt cadru didactic sau personal auxiliar și va participa la activități educative menite să-i redirecționeze comportamentul. Aceste săli sunt o încercare de a crea un mediu sigur și controlat, în care elevii să poată reflecta asupra acțiunilor lor și să învețe lecții importante de comportament și respect reciproc.
Măsura a fost luată în contextul în care tot mai mulți profesori se confruntă cu elevi care perturbă orele de curs, însă pare greu de implementat. Directorii de școli și profesorii se confruntă deja cu provocări semnificative în implementarea acestei măsuri. Mulți dintre ei se plâng de lipsa spațiilor adecvate și de dificultatea de a găsi personal suficient pentru supraveghere. De asemenea, fiecare părinte va fi informat imediat ce copilul său ajunge într-o astfel de sală, pentru a asigura o comunicare deschisă și transparentă între școală și familie.
Confiscarea telefoanelor mobile
O altă modificare importantă adusă de noul Statut al Elevului este interzicerea utilizării telefoanelor mobile în timpul orelor de curs. Excepție vor face doar situațiile în care aceste dispozitive sunt necesare pentru activități educative. În caz contrar, telefoanele vor fi confiscate și returnate părinților la sfârșitul programului școlar.
Această decizie vine ca răspuns la numeroasele cazuri de bullying și agresivitate în rândul elevilor, în care telefoanele mobile au jucat un rol semnificativ. Prin reducerea accesului la aceste dispozitive în timpul orelor, autoritățile speră să creeze un mediu de învățare mai sigur și mai concentrat.
Implementarea acestor măsuri a generat diverse reacții în rândul comunității educaționale. Unii profesori consideră că măsurile sunt necesare pentru a asigura disciplina și pentru a preveni comportamentele negative care afectează procesul de învățare. Alții, însă, sunt de părere că detenția și confiscarea telefoanelor sunt soluții drastice care pot avea efecte negative asupra elevilor, în special asupra celor care se confruntă deja cu probleme emoționale sau sociale. „Cred că este important să găsim un echilibru între disciplină și înțelegere. Elevii trebuie să înțeleagă consecințele acțiunilor lor, dar în același timp trebuie să li se ofere și suportul necesar pentru a se îmbunătăți”, a spus Adina Manea, profesor de la o școală gimnazială din Iași. Măsura ar putea avea ca urmare și scăderea cazurilor de bullying în școli, tot mai multe în ultimii ani. „Când fiica mea era la gimnaziu, avea în clasă un coleg foarte obraznic. Provenea dintr-o familie dezorganizată, era crescut de bunici. Era de o răutate ieșită din comun, mai toți copiii se temeau de el. Cazul a fost discutat și în Consiliul de Administrație la școlii, dar măsuri nu s-au luat că cică nu se putea. Singura decizie a fost scăderea notei la purtare, ceea ce nu l-a afectat prea mult. A continuat să-ți facă de cap”, a spus Gabi Teodorescu, mama unei adolescente care a fost victima bullyingului.
Măsura cu sălile de detenție pare a fi una bună, însă urmări semnificative nu va avea dacă părinții nu se vor implica mai mult în educația de acasă. „Foarte mulți copii par a fi lipsiți de cei șapte ani de acasă, sunt aroganți, lipsiți de empatie, li se pare că totul li se cuvine, ceea ce nu este deloc adevărat. Ei trebui să învețe să respecte spațiul personal al celor din jur, să respecte ora și profesorul, altfel mare lucru nu se va obține”, a completat și Diana Moraru, mama unui elev de la un gimnaziu din Iași.
Într-o perioadă în care comportamentul elevilor și utilizarea tehnologiei în școli sunt subiecte de dezbatere intensă, noile măsuri impuse de Ministerul Educației reflectă o încercare de a restabili disciplina și de a crea un mediu educațional sigur și productiv. Rămâne de văzut cum vor fi implementate aceste măsuri și care vor fi efectele lor pe termen lung asupra elevilor și asupra sistemului educațional în ansamblu.
Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau