Speranţe pentru fotbalul amator: o nouă ediţie de campionat are toate şansele să înceapă în iulie

1boca
1Boca1

Dimensiune font:

| 25-03-2021 23:52

 Aproximativ 800 de fotbalişti seniori legitimaţi la echipele din Liga 4 şi Liga 5, precum şi câteva mii de copii şi juniori de la cluburile din judeţ n-au mai disputat o partidă oficială din noiembrie 2019. Toţi aceştia, precum şi prietenii lor, rudele lor, suporterii lor aşteaptă cu nerăbdare reluarea campionatului. Periodic, în tot acest interval, au apărut tot felul de zvonuri, niciunul confirmat. Pentru a afla situaţia de facto a fotbalului ieşean la nivel de amatori, precum şi ce se întâmplă cu sectorul juvenil, ne-am adresat celui ce se află în miezul problemei. Preşedintele Asociaţiei Judeţene de Fotbal Iaşi, Sorin Boca.

- Vreo veste, ceva clar despre data la care se vor relua competiţiile din fotbalul amator? Întreb, că tot apar zvonuri.

 - Sperăm ca din vară, din iulie, să începem de la zero un nou campionat. Pe bază de teste PCR şi adeverinţe de vaccinare, dacă nu intervin alte reglementări. În momentul ăsta, este valabil protocolul aprobat de Ministerul Sănătăţii şi cel al Tineretului şi Sportului, prin care poţi să joci fotbal pe bază de teste PCR. Dar la nivelul judeţelor, partea financiară nu permite acest lucru.

- S-ar cheltui, în doar câteva etape, bugetul pe cinci ani de zile al unei echipe de judeţ...

 - Sigur, sigur. Asta-i speranţa noastră, vaccinarea şi adeverinţa că ai făcut acest lucru. Am discutat în mare şi cu echipele afiliate.

 - Se poate face ceva în sensul ca jucătorii să aibă o prioritate la vaccinare, să avem o siguranţă că se dă drumul la competiţii?

- Nu, nu, n-ai cum. Sunt prea mulţi jucători în toată ţara. Nu ne putem referi doar la AJF Iaşi. Trebuie luate în calcul toate AJF-urile. Dar, zic eu, până în luna iulie e destul timp, mai ales că s-a reglementat problema vaccinării. Nu se mai stă mult pe listele de aşteptare. De asta am şi vorbit cu cluburile, să ne pregătim pentru a începe următorul campionat. Dacă pandemia asta... numărul celor infectaţi o să scadă. Că dacă, Doamne Fereşte!, o să fie din ce în ce mai grav, n-o să putem nici noi să începem un campionat. Cu probleme majore de sănătate.

 - Cu campionatul trecut, 2019/2020, care a rămas în aer după tur, ce se întâmplă?

- N-o să se mai întâmple nimic. Rămâne în istorie. Asta este.

- Înţeleg că toate competiţiile vor fi reluate de la zero? Şi la nivel de Liga 4, Liga 5, dar şi la copii şi juniori.

- Sigur. Nu poţi să faci altfel, n-ai cum. Campionatul trecut este un campionat întrerupt, care rămâne acolo, agăţat în istorie. Nu promovează nimeni, nu retrogradează nimeni.

- Dar voi, acum, financiar, dacă nu mai sunt competiţii de-atâta vreme, dacă nu mai vin bani la AJF, din ce vă mai ţineţi, cum mai supravieţuiţi? Cât mai rezistă AJF-ul în situaţia asta?

-  Mare lucru nu mai avem, decât telefoane, chiria de plătit. În rest, nu prea mai sunt cheltuieli, faţă de timpurile când erau competiţii.

 - Dar veniturile sunt cam zero... Vă mai intră de undeva bani?

 - Am beneficiat, ca orice membru afiliat, de un ajutor de la Federaţie în valoare de 20.000 lei. Asta a fost anul trecut.

 - Vă ajung 20.000 lei pentru un an de zile?

 - Nu ajung, dar încercăm să ne descurcăm aşa. Ce putem face?

- Vor apărea schimbări în modul de organizare în sezonul viitor?

 - În principiu, nu. Doar în cazul în care se vor retrage echipe. Însă, din semnele pe care le avem noi în acest moment, după ce am discutat cu toate cluburile, vor fi chiar mai multe decât în sezonul 2019/2020. Măcar 3-4 în plus. Ca organizare, o să fie la fel. O serie de Liga 4 cu 16 echipe şi trei serii de Liga 5. Aici, numărul de echipe îl vom stabili în funcţie de zona geografică din care provin. Deci, seriile vor fi alcătuite pe criteriul geografic. Dar le vom împărţi în mod echitabil. Însă, deocamdată e prematur să discutăm despre componenţa seriilor. Mai sunt patru luni. Asta-i doar ca perspectivă, ca mod de gândire.

 - Dar la competiţiile de copii şi juniori?

 - Aici e problemă! Pentru că aşteptăm hotărârea Federaţiei Române de Fotbal. Aceasta a solicitat Minsiterului Sănătăţii să aprobe ca, pe baza testelor rapide, să putem începe competiţiile. În acest moment, n-avem niciun răspuns, nicio aprobare. Vom vedea ce se întâmplă în perioada următoare.

 - Deci, la copii şi juniori încă nu-i nimic clar?

 - Nu.  Nu ne putem face niciun program pentru că ei nu se pot vaccina în momentul ăsta. Sunt mai multe aspecte legate de competiţiile juniorilor. Aşteptăm hotărârea Federaţiei, după ce aceasta va primi aprobarea de la Ministerul Sănătăţii.

Toţi doresc să facă mişcare

- Astă vară, după ridicarea stării de urgenţă, când începuseră să se relaxeze restricţiile, multe echipe au început jocuri amicale. S-au organizat chiar diverse competiţii pentru a umple golul lăsat de suspendarea campionatului. Cum era, de exemplu, Cupa Covid. Aţi agreat toate acestea?

- Noi nu am participat în niciun fel pentru că e în afara regulamentului şi în afara legislaţiei în vigoare. Nu poţi să faci aşa ceva. Atât timp cât nu e permis să organizezi jocuri decât pe baza testelor PCR, trebuie să respectăm legea. Toată lumea trebuie să respecte legea. Fiecare răspunde de ceea ce face.

 - Cluburile afiliate la AJF cum au reacţionat? Toată lumea întreabă când se dă drumul la competiţii...

 - Toată lumea, absolut toată lumea, fără excepţie, jucători, antrenori, conducători sunt dornici de a începe un nou campionat. Dar, în acelaşi timp, au fost şi realişti. Le-am explicat pe îndelete situaţia. Asta este! Au înţeles. Dar toţi doresc să facă mişcare.

 - E deja un an şi jumătate de pauză. Nu s-a mai jucat nimic de la sfârşitul toamnei 2019.

 - Da, pentru că exact pe 15 martie 2020, când era programată prima etapă a returului, a intervenit starea de urgenţă şi am oprit totul.

 - În concluzie, în iulie reluăm competiţiile de seniori?

 - E o ipoteză de lucru deocamdată. O gândire, am vrut să avem o perspectivă. Mai mult o să putem şti în lunile următoare, totul depinde de evoluţia pandemiei. Dacă numărul îmbolnăvirilor se diminuează. Dacă situaţia se agravează, atunci o să avem încă un campionat compromis.

 a consemnat Marcel FLUERARU

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
O femeie din Iaşi s-a retras la mănăstire, după o 'iubire' ratată cu un soldat american, care era de fapt un marocan. I-a trimis bărbatului 7.000 de dolari
10/01/2025 19:03

O femeie din Iaşi s-a dus la mănăstire după ce a fost păcălită de un marocan din Italia să ii trimită bani ca să obţină aur in valoare de un milion de dolari. Pentru asta, moldoveanca a făcut impru ...

Ștefan cel Mare, evocare deosebită la 550 de ani de la Bătălia de la Podul Înalt, în Vaslui
10/01/2025 16:46

Muzeul Judeţean "Ştefan cel Mare" Vaslui a organizat, vineri, la Ansamblul Monumental "Podul Inalt" Băcăoani, o activitate culturală dedicată implinirii a 550 de ani de la bătălia caştigată de voievod ...

„Ne-am obișnuit să trăim foarte bine, cu un randament foarte scăzut, iar sectorul public a devenit un devorator al economiei”
10/01/2025 12:21

* consideră primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica  - Domnule primar, inceput de an linistit, la Iasi, sau e doar o aparentă? Mă refer la temperaturile ridicate, care, provoacă cheltuieli mai putin ...

Primăria reintroduce o taxă specială
10/01/2025 10:34

* banii stranşi urmează a fi utilizaţi doar la refacerea adăposturilor de protecţie civilă * „În Iaşi sunt peste 160 de adăposturi, parte din ele funcţionale, mai ales cele care aparţin do ...

Casele de amanet, luate cu asalt
10/01/2025 08:46

Perioada sărbătorilor de iarnă a trecut, iar foarte multe persoane constată acum că au cheltuit mai mult decat isi permiteau de Crăciun si de Revelion. Astfel, unii dintre locuitorii Iasului au inceput s ...

„Mulți dintre noi nu suntem conștienți de capacitatea de a depăși obstacole nici măcar la vârsta adultă”
10/01/2025 08:32

* sustine Georgiana Zaharia, coach si initiatorul unui program de dezvoltare personală dedicat adolescentilor Dezvoltarea personală in adolescentă joacă un rol esential in formarea identitătii si a carac ...

800 lei pentru o partidă de sex, într-un ungher de la autogară!
09/01/2025 23:59

 Ieşeanul Marian I. a avut parte de o partidă de sex mai costisitoare decat şi-a putut inchipui vreodată. În toamna anului trecut, in prima zi a lunii octombrie, mult după miezul nopţii, in jur ...

Evadatul de la Costuleni scapă de puşcărie
09/01/2025 23:59

Despre Ionuţ Ciprian Ionaşcu din Costuleni se poate spune, pe bună dreptate, că este hoţ de meserie. Am mai scris despre el in urmă cu trei ani, atunci cand fusese trimis in judecată pentru săvarşirea ...

Tâlharii s-au ascuns în tomberonul cu gunoi
09/01/2025 23:59

 Gigi P., Silviu P. şi Petronel G. sunt elevi in ani terminali, la licee industriale. Provin din familii modeste, unde mereu sunt probleme cu banii, aşa că şi modul lor de a se distra e pe măsură. Cu ...

Un păşcănean a folosit mătura veche şi a incendiat dormitorul nevestei
09/01/2025 23:59

 S.L. şi-a petrecut sărbătorile de iarnă in arestul preventiv, are dosar penal, fiind inculpat pentru săvarşirea infracţiunii de distrugere. De regulă, autorii unor asemenea fapte sunt judecaţi in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei