Spitalul Regional de Urgențe, cu 20 la sută mai scump!

1spital2

Dimensiune font:

| 09-05-2022 15:15

 * a fost lansat, după aproape un deceniu de așteptare, proiectul de construire a Spitalului Regional de Urgență Iași * spitalul este prevăzut cu 850 de paturi și 18 săli de operație * echipa medicală va fi formată, în principiu, cu personal de la Spitalul Clinic de Urgențe „Sf.Spiridon” din Iași * unitatea va reconfigura sistemul de sănătate din Moldova *

 A fost lansat proiectul de construire a Spitalului Regional de Urgență Iași. Lucrările sunt finanțate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Prioritatea investiţională 14.1 - „Investiţii în infrastructurile sociale și de sănătate care contribuie la dezvoltarea naţională, regională și locală, reducând inegalităţile în materie de sănătate și promovând incluziunea socială prin îmbunătăţirea accesului la serviciile sociale, culturale și recreative, precum și trecerea de la serviciile instituţionale la serviciile furnizate de autorităţile locale”.  „CA noutate, avem o creştere cu 20% a costurilor, de la 500 milioane de euro cu TVA se va ajunge la aproximativ 600 milioane. Este o variantă draft a devizului general. Studiul de Fezabilitate a fost aprobat în 2019, înainte de pandemie, iar de atunci au crescut şi preţurile la materiale. Acum mai avem o modificare de soluţie faţă de Studiul de Fezabilitate care la rândul ei aduce costuri. Această modificare vizează o mică reamplasare, nu sunt mari modificări. Şi mai este o mică modificare în ceea ce priveşte structura de paturi. A mai crescut numărul de paturi în terapia intensivă de la 72 la 86”, a spus Cristina Gafton, manager proiect în Ministerul Sănătăţii.

Având în vedere situația actuală, managerul proiectului nu a exclus ca în viitor să crească din nou preţurile. În acest moment, SRU are asigurată finanţarea din două programe - POR 2014- 2020 și Programul Operaţional de Sănătate (aflat încă în discuţii cu Comisia Europeană), unde pe Prioritatea 4 sunt alocate aproximativ 700 milioane de euro, bani nerambursabili. Suplimentar, pentru SRU Iaşi, pentru partea de cofinanţare naţională, Ministrul Sănătății a contractat deja un împrumut de 250 de milioane de euro. „În cazul în care costurile vor creşte şi nu pot fi acoperite integral de aceste programe, inclusiv acest împrumut poate fi mărit prin actualizare legislativă”, a mai spus Cristina Gafton.

850 de paturi și 18 săli de operație

Proiectul este monitorizat zilnic de experţii Băncii Europene de Investiţii. „Avem alături o echipă foarte mare de arhitecţi, experţi, ingineri, care au în portofoliu lucrări similare sau mai mari executate. Aşteptăm până la sf anului finalizarea proiectului tehnic. Am aprobat o strategie de accelerare, adică lucrările de construire vor fi organizate în 2 etape. vor fi organizate două pachete: prima pentru organizarea şantierului, conectare la utilităţi, pe care sperăm să o lansăm în toamna anului acestuia”, a spus Cristina Gafton.

Valoarea totală a proiectului: 2.379.575.202,02 lei, din care valoarea totală eligibilă se ridică la 684.906.513,63 lei, valoarea total nerambursabilă FEDR - 223.320.500,00 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul de stat - 458.296.407,65 lei.

SRU va fi construit pe strada Moara de Vânt 225 şi este prevăzut cu 850 de paturi. Construcţia va avea şapte niveluri, din care două subterane, cinci supraterane, două etaje fiind comune. Partea extinsă a clădirii se întinde pe trei etaje - subsol, parter şi primul etaj -, iar o parte din clădire se extinde pe trei etaje suplimentare - etajele doi, trei şi patru. Între etajele 2 și 5 ale clădirii se vor construi ambulatoriile şi tot ceea ce ţine de imagistica medicală.

La etaje vor fi 18 săli de operaţii, iar la subsol vor fi spălătoriile şi alte servicii suport.

SRU va avea trei turnuri cu secţiune pătrată, de la etajul doi la etajul cinci, în care se vor afla unităţile de spitalizare. Pe acoperişul unuia dintre ele va fi construit un helioport pentru un Elicopter EC-135. Suprafaţa totală desfăşurată a SRU va fi de 148.888 metri pătraţi, care vor fi construiţi pe o amprentă la sol de 27.340 metri pătraţi.

Din numărul total de paturi, 330 dintre ele vor fi alocate pentru îngrijiri medicale, 358 pentru îngrijiri chirurgicale, 76 pentru îngrijiri mama şi copilul, 82 paturi ATI, 12 paturi pentru arşi, 16 paturi pentru nou născuţi. Vor fi şi 60 de paturi pentru Urgenţe, iar pentru îngrijiri ambulatorii vor fi 30 de paturi la Chirurgie, la care se adaugă 15 pentru îngrijiri medicale de zi.

Personal relocat de la unitățile din Iași

Încă nu se ştie numărul celor care vor lucra în viitorul spital, în echipa medicală va fi formată, în principiu, cu personal de la Spitalul Clinic de Urgențe „Sf.Spiridon” din Iași. „Urmează să stabilim, împreună cu decidenţii, numărul de paturi pentru fiecare specialitate. Cu siguranţă va fi un spital de vârf cu potenţialul de a contribui la redefinirea sistemului de sănătate din Iaşi şi din România. În acest moment nu avem date concrete privind numărul de angajaţi. Cel mai important este să ne aşezăm cu toţii la masă pentru a stabili ce este mai bine pentru Iaşi şi sistemul medical din Iaşi şi din ţară”, a spus Radu Iliescu, prorector UMF „Gr.T.Popa”Iaşi.

În ciuda faptului că ideea construcţiei SRU a fost lansată în urmă cu 20 de ani, şeful DSP are speranţa că el va fi finalizat peste șapte ani şi că va fi un nou concept. „Acest spital, care poartă denumirea de regional, înseamnă o regândire a asistenţei medicale la nivel regional. Adică, fluxurile de pacienţi trebuie pregătite şi orientate la o aşa manieră încât să se adreseze fiecare la un anumit nivel de competenţă. Altminteri, într-un spital cu super dotări şi posibilităţi de a face investigaţii şi tratament de înaltă performanţă poate să fie formatat de cazuri uşoare. Asta pentru că populaţia aşa se va comporta. Fiind un spital nou, toată lumea va dori să vină la un spital nou, indiferent de gravitatea şi complexitatea propunerilor pe care le avem. Asta înseamnă că este absolut necesară regândirea fluxurilor de pacienţi şi a colaborării dintre unităţile sanitare atât dintre spitalele din regiune cât şi cu ambulatoriul de specialitate şi medicul de familie”, a declarat Vasile Cepoi, directorul DSP Iaşi.

Întreaga activitate medicală de la nivelul regiunii Moldova va fi îmbunătățită odată cu construirea SRU. „E foarte important să construim bine, un spital de secol XXI, cu toate utilităţile, cu toate dotările de la acest nivel care să răspundă nevoilor viitoare. Mai mult decât atât, ştiu că atunci când s-a vorbit de acest SRU s-a vorbit că nu e doar un spital, ci o componentă a reformei în domeniul sănătăţii la nivel regional. Acest spital reconfigurează sistemul de sănătate la nivelul întregii regiuni. Sunt încrezători că vom face lucrul acesta bine în viitor”, a spus Vasile Asandei, directorul ADR Nord Est.

Prefectul a criticat întârzierile în implementarea proiectului

Cel care a criticat întârzierea începerii construcţiei, singurul de altfel, a fost prefectul Bogdan Petru Cojocaru. „Noi, ieşenii, ne-am cam săturat de planşe şi aşteptăm de mult timp implementarea unor proiecte importante. Am transmis acest mesaj şi celor care lucrează la proiectul tehnic al Spitalului Regional al Moldovei. Au finanţare, au susţinerea Ministerului Sănătăţii, a autorităţilor locale. Trebuie doar să îşi facă treaba şi să respecte termenele asumate, pentru că aşteptările ieşenilor sunt foarte mari şi sunt justificate”, a declarat prefectul Bogdan Petru Cojocaru.

Municipalitatea a fost şi rămâne principalul partener al proiectului SRU Iaşi. „Acest spital se va construi pe un teren pus la dispoziţie de municipiul Iaşi. Desigur, şi celelalte lucrări care ţin de funcţionarea lui ţin de municipiul Iaşi. De la început am fost partenerul lor. Sperăm să vedem cât mai repede edificată construcţia noului Spital Regional. Din fericire, avem înregistrat un progres, ceea ce înseamnă foarte mult pentru noi. Speranţa mea este ca în prima parte a anului 2023 să avem eliberată şi autorizaţia de construire a lucrărilor. Anul 2023 ar trebui să fie anul startului pentru primul spital regional de urgenţă din România, la Iaşi”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Şi preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a tras un semnal de alarmă. „Vorbim despre acest proiect de peste 15 ani, timp în care actualele spitale ieşene au avut de tratat zeci de mii de bolnavi din toată zona Moldovei. Avem medici extraordinari dar trebuie să le oferim şi cele mai bune condiţii ca să poată reda sănătatea bolnavilor şi să salveze vieţi. Nu pot decât să mă bucur că putem trece, în sfârşit, la etapa de construire a SRU”, a declarat preşedintele CJ Iaşi, Costel Alexe.

Laura RADU, Ruxandra CAŞU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:26

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Bătrână din Suceava, 'colindată' de toți banii din casă de mai mulți copii
05/01/2025 17:20

Patru minori i-au furat unei femei toti banii din casă. Bătrana a primit in casă doi băieti si două fete pentru a le oferi de mancare si la solicitarea acestora a dat comandă de pizza. Copiii au văzut de ...

  Boboteaza – Arătarea Domnului și taina înnoirii spirituale
05/01/2025 17:12

Pe 6 ianuarie, crestinii din intreaga lume celebrează Boboteaza, o sărbătoare incărcată de spiritualitate, traditii si simboluri. Cunoscută si sub denumirile de „Arătarea Domnului” sau &bdquo ...

Toate cele şase victime vor fi  transportate la spital, acestea fiind conştiente şi cooperante, precizează sursa citată.
05/01/2025 17:10

Şapte persoane au fost implicate intr-un accident rutier produs duminică după amiază in judeţul Suceava, unde două autoturisme s-au ciocnit violent. În urma impactului ambele au fost proiectate in a ...

Inteligența emoțională, super-puterea unui elev de succes
05/01/2025 16:34

Pe coridoarele efervescente ale scolilor, unde rasetele si emotiile se amestecă intr-un dans continuu, se scrie o poveste nevăzută, dar esentială. Este povestea despre cum inteligenta emotională devine sup ...

Jandarmii, în misiune neprevăzută la stingerea unui incendiu
05/01/2025 14:16

Sambătă, 4 ianuarie 2025, in jurul orei 22.30, doi jandarmi din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Bacău se intorceau din misiune, iar in apropierea municipiului Bacău au observat in depărtare un fum gros ...

Descoperă comoara culturală a Iașului. Intrare gratuită la muzee
05/01/2025 12:02

Pasionatii de literatură si cultură sunt invitati să profite de o zi specială in care accesul la muzeele din reteaua Muzeului National al Literaturii Romane Iasi (MNLR) este gratuit. Această initiativă ...

Pregătiri pentru ziua de prăznuire a Botezului Domnului
04/01/2025 16:31

La Catedrala Mitropolitană din Iasi au inceput pregătirile pentru ziua de prăznuire a Botezului Domnului. Astăzi, au fost pregătite şi aşezate in curtea Ansamblului Mitropolitan vasele pentru Aghiasma M ...

Cum a fost sancționat șoferul care s-a învârtit într-un sens giratoriu cu un sicriu legat de mașină
04/01/2025 09:08

Tanărul, in varstă de 24 de ani, care a fost filmat in noaptea de Revelion, in timp ce făcea drifturi cu maşina intr-un sens giratoriu din judetul Iasi, avand legat un sicriu in care se aflau doi tineri mas ...

 Bilanț de excepție al Operei Iași în 2024. Primul spectacol din 2025 al teatrului liric ieșean are loc pe 9 ianuarie
03/01/2025 13:45

    Opera Natională Romană din Iasi pregăteste in aceste zile primul spectacol al anului, „Bărbierul din Sevilla”, de Gioachino Rossini, care va avea loc pe 9 ianuarie, de la ora 18: ...

Planul roșu a fost activat la Suceava: Un microbuz s-a răsturnat, mai multe victime sunt încarcerate
03/01/2025 12:27

Accident extrem de grav la Suceava, unde a fost deja activat planul rosu! Un microbuz cu 7 pasageri a ieşit in afara părţii carosabile vineri, pe raza localitatii Ciumarna, din judeţulSuceva. Două persoane ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei