Strada „rezervată” pentru parcaje a fost eliberată
Dimensiune font:
Pe unul dintre trotuarele străzii Dancu au apărut, zilele trecute, plăcuţe cu inscripţia „Rezervat” * acestea erau scrise de mână şi fără să fi fost menţionat un contract de închiriere, lucru absolut imposibil atât timp cât strada nu se pretează pentru a putea găzdui parcări rezidenţiale * poliţiştii locali s-au autosesizat, iar locul a fost eliberat
Parcarea în Iaşi a constituit în permanenţă o problemă. Fie că vorbim de parcările cu plată, fie de cele rezidenţiale, cetăţenii au reclamat în permanenţă faptul că numărul acestora este insuficient pentru multitudinea de autoturisme din oraş, problema parcărilor fiind, la un moment dat, în top trei al nemulţumirilor ieşenilor, după infrastructura rutieră şi calitatea aerului. Din păcate, la cât de deranjantă este parcarea Iași, administrația locală nu a scos pe tapet decât promisiuni de parcări tip Park&Ride şi randările unor parcări subterane nematerializate. Este motivul pentru care asociațiile civice în general şi Alianța pentru Promovarea Transportului Alternativ Iași în special au decis să ia, cum se spune, taurul de coarne şi să apeleze la specialiști în mobilitate, pentru efectuarea de studii care să contribuie la elaborarea unei politici de parcare sustenabile în Iași.
Un astfel de studiu a fost gata încă de la finele anului trecut. În linii mari, se doreşte identificarea şi determinarea exactă a 15.000 de locuri de parcare, în prezent netrasate și netaxate. Odată integrate în sistem, va fi stabilit un tarif diferențiat pe zone, în funcție de cerere și ofertă, în zona centrală de exemplu, ora de parcare urmând să ajungă la 10 lei, iar în zonele secundare, 5 lei pe oră sau 20 de lei o zi întreagă. Din păcate, niciun oficial al Primăriei nu a oferit răspuns la aceste propuneri. „APTA a înaintat Primăriei la sfârşitul anului 2022 draftul politicii de parcare realizat de către echipa specialistului în mobilitate Tudor Măcicăşan. Documentul a beneficiat de sprijinul administrației locale și a fost finanțat de Cercul Donatorilor Bruxelles. De jumătate de an solicităm feedback de la departamentele Primăriei pentru a oferi ieșenilor o politică de parcare pe care să o dezbatem, să o îmbunătățim împreună. Timpul care trece fără o politică de parcare coerentă este unul scurs în defavoarea tuturor: șoferi, pietoni, utilizatori ai transportului public. Rugăm administrația locală să coopereze pentru a realiza aceasta politică de parcare care va crește calitatea vieții tuturor ieșenilor”, spun cei de la APTA.
O stradă întreagă blocată
În acest timp, tocmai pe considerentul că nu există reguli, fiecare parchează unde şi cum vrea. Chiar şi pe domeniul public, în zone aflate la câţiva metri depărtare de parcările publice. Cel mai bun exemplu este cel al străzii Dancu din centrul Iașului, aflată la câțiva metri de Primăriei. În fiecare zi, trotuarele sunt burduşite de maşini, pe ambele sensuri, ceea întăreşte afirmaţia că în timp ce unii plătesc parcarea la oră, alții
ocupă ilegal spațiul public, afectând deplasarea pietonală și aspectul orașului. Cei de la APTA au remarcat zilele trecute o altă anomalie: trotuare burduşite cu plăcuţa „Rezervat”! Scrise de mână şi fără să fi fost menţionat un contract de închiriere, lucru absolut imposibil atât timp cât strada nu se pretează pentru a putea găzdui parcări rezidenţiale. „Între timp, pe un trotuar se rezervă locuri de parcare. Trotuar care are la mai puțin de 50 de metri o parcare cu plată, același trotuar care se află în zona Primăriei Iași, la maxim 200 de metri, iar pe prima bandă se parchează fără plată”, au spus cei de la APTA.
Se pare, totuşi, că Poliţia Locală s-a autosesizat, iar zona a fost descongestionată de maşinile parcate ilegal, cel puţin pe partea opusă Teatrului Naţional. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau