Topul politicienilor ieșeni în social media
Dimensiune font:
Indiferent că vorbim despre Facebook, Instagram sau Tik-tok, politicienii au început să posteze aproape zilnic informații legate de activitatea lor profesională pe aceste platforme. Imagini de la conferințele de presă sau din timpul ședințelor de partid sunt surprinse și postate pe paginile oficiale ale partidelor sau a parlamentarilor locali. Cele mai populare postări strâng mii de reacții din partea cetățenilor, iar unii politicieni au căpătat deja o noritate în mediul on-line.
Partidele cele mai active în mediul online sunt cele mari - PNL Iași - 16.000 de urmăritori, USR Iași - 9.000, PSD Iași - 8.712 următori. Există, totuși, și partide care se pare că nu pun atât de mult preț pe campaniile on-line, deoarece au un număr mic de „aprecieri”. Spre exemplu, Partidul Mișcarea Populară Iași are 6.399 de urmăritori, PRO România - 4.203, Partidul Verde - 1.373, iar Partidul Împreună pentru Moldova - 4.127. Chiar dacă nu are o pagină pentru filiala Iași, AUR are, la nivel național, aproape 150.000 de fani.
Ce mesaje transmit politicienii?
Partidul care investește cel mai mult în campaniile de imagine este USR, urmat de PNL și PSD. Membrii partidelor spun că este foarte importantă legătura pe care o ai cu cetățenii, motiv pentru care acordă destul de mult timp și atenție postărilor pe social media. Lucru care se vede și în... numărul de fani. „În politică este important momentul, este important să poți dovedi că ești la locul potrivit, este vital să îți faci prezența, să interacționezi cât de des, să întreții un dialog. Oamenii vor acțiune, vor să te vadă live, vor să se simtă aproape de tine, vor să le satisfaci curiozitatea, să le arăți în direct ce faci și unde ești, vor să le răspunzi, vor să știe faci lucruri pentru ei și că nu există bariere. Mediul online permite toate aceste lucruri. Este un cadru excelent pentru a-ți măsură feedbackul, pentru a-ți etala opiniile și este la ora aceasta instrumentul de răspândire cel mai eficient al informației”, a declarat senatorul USR Filip Havârneanu.
Studiile făcute la nivel național arată că Partidul Social Democrat și Partidul Național Liberal adoptă o atitudine mai rezervată când vine vorba de mesajele transmise în mediul on-line. Ele reflectă mai mult activitatea partidului și a membrilor. „Tendințele din ultimii ani arată foarte clar că o bună parte a comunicării politice s-a mutat deja în mediul online. Din acest motv, PSD Iași caută să prezinte activitățile desfășurate, dar și realizările sau măsurile propuse prin Programul Național de guvernare. Bineînțeles, la nivel local ieșenii pot afla despre propunerile sau alternativele la administrația publică PNL încadrate într-o zonă de opoziție constructivă față de actualul sistem”, a declarat Vlad Ciobanu, purtătorul de cuvânt al PSD Iași.
Specialiștii în domeniul marketing-ului spun că orice politician poate deveni „influencer”. Există parlamentari care au inventat rubrici prin care povestesc momente din viața lor personală. „Comunicarea politică nu înseamnă însă a vorbi doar despre legi, despre situații tehnice, înseamnă să accepți să nu te limitezi. Să poți vorbi deschis despre cine ești, chiar dacă ai o funcție publică, înseamnă să poți surprinde cu o sinceritate nemaiîntâlnită, înseamnă să poți spune ce simți și să o faci atât de limpede încât ceilalți să te urmeze. În postările mele am o rubrică numită #PoliticaSincerității în care am ales să scriu, cu onestitate despre omul din spatele rolului de parlamentar, despre imperfecțiuni needitate în online, despre nevoia de a arăta așa cum suntem, despre zile bune și zile proaste în Legislativ, despre detalii pe care uitam să le atingem, deși ele construiesc normalitatea după care tânjim”, a mai spus Filip Havârneanu.
Comunicarea politică la PSD Iași înseamnă, în primul rând, promovarea rezultatelor obținute atât la nivel local, cât și național. „Mesajele transmise sunt în linia politicii pe care o impune prezența la guvernare și, anume, de promovare a măsurilor implementate de miniștrii social-democrați. La nivel local, sunt promovate realizările primarilor social-democrați pentru dezvoltarea și modernizarea comunităților pe care le reprezintă. Mai sunt exprimate ideile critice sau propunerile constructive pentru îmbunătățirea activității în comunitățile care nu au administratori social-democrați”, a spus Vlad Ciobanu.
Politica digitală, clasamente
George Simion, președinte AUR, este de departe cel mai urmărit politician, având peste 1,2 milioane de persoane abonate. Primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, are peste 141.000 de urmăritori, iar președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe - 36.435. Deputatul PNL Alexandru Muraru are aproximativ 5.200 de persoane care îi urmăresc postările. Paginile parlamentarilor USR au zeci de mii de urmăritori: deputatul Cosette Chichirău - 110.891, senatorul Marius Bodea - 43.065. Filip Havârneanu este considerat, la nivel național, unul dintre cei mai activi parlamentari în social media. „Online-ul vine însă la pachet cu o responsabilitate uriașă, pentru că atunci când ai 25.000 de urmăritori pe Facebook sau 96.700 pe Tik Tok, ai obligația să creezi conținut de calitate, conținut real, tot ceea ce spui sau scrii poate determina schimbări de comportamente, poate genera opinii de masă, poate fi un exemplu, poate inspira sau, există și reversul, poate dezamăgi, poate influența negativ. În politică ai nevoie să comunici transparent, să fii punctual și, cred eu, ai nevoie de un discurs sincer, de o abordare încărcată de respect și totuși cordială, ai nevoie să oferi încredere și să te încarci totodată cu încrederea celor care iau legătura cu tine”, a mai spus deputatul USR-PLUS, .
Când vine vorba de PSD Iași, parlamentarii sunt destul de puțin prezenți pe platformele de socializare. Spre exemplu, senatorul Maricel Popa are puțin peste 7.500 de urmăritori, deputatul Marius Ostaficiuc - 3.263, iar Silviu Macovei doar câteva sute. Însă, nu întotdeauna numărul de like-uri reprezintă cheia succesului, spun specialiștii în social media. „Având în vedere faptul că PSD Iași dispune de un număr substanțial de comunicatori publici, mai ales în mediul online, avem garanția că mesajele transmise acoperă o plajă largă de oameni, care nu se numără neapărat printre simpatizanții social-democrați. PSD face la Iași o politică pentru oameni, pentru toți ieșenii și nu doar pentru camarila politică, așa cum se întâmplă la cei care vremelnic sunt la guvernarea locală”, au mai spus reprezentanții PSD Iași.
Dacă la nivel național, partidul AUR a mers pe campanii active și agresive, în viziunea unora, strângând milioane de simpatizanți, când vine vorba de filala Iași, lucrurile stau puțin diferit. Activitatea în mediul online este destul de slabă, dacă este să ne raportăm la deputatul Cristian Ivanuță, care are doar 1.000 urmăritori. Ruxandra CAȘU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau