Traficul din Iaşi, real pericol pentru biciclişti
Dimensiune font:
În ultimii ani, numărul ieşenilor care se deplasează cu bicicleta sau cu trotinetele electrice a crescut considerabil. Totodată, pe străzile oraşului şi-au făcut apariţia şi trotinete ce pot fi închiriate, iar acest lucru a condus la adevărate conflicte între ieşeni.
Mihai Agape, un tânăr în vârstă de 25 de ani, din Iaşi, parcurge zilnic peste 60 de kilometri cu bicicleta electrică, în timp ce livrează mâncare de la restaurante către locuinţele oamenilor. Acesta a povestit cât de periculos este, uneori, să te deplasezi cu bicicleta într-un oraş precum Iaşul, unde infrastructura lasă mult de dorit. „Sunt posesor de permis de conducere, deci cunosc foarte bine legislaţia rutieră. Cu toate astea, de multe ori simt că sunt în pericol când merg cu bicicleta. Pistele de oraş nu sunt conforme, chiar dacă sunt foarte puţine. De multe ori sunt nevoit să mă deplasez pe stradă, printre maşini. Şoferii nu te iau în serios când te văd pe o bicicletă sau pe o trotinetă. Foarte mulţi nu concep că un biciclist poate să cunoască legislaţia rutieră, semnele de circulaţie, că poate acel om deţine permis de conducere. Am avut parte de multe altercaţii în trafic din această cauză”, a povestit tânărul din Iaşi.
Chiar dacă în Iaşi există câteva piste pentru biciclete, cei mai mulţi dintre cei care se deplasează cu astfel de mijloace de transport susţin că ele nu sunt potrivite. Principalul motiv invocat este că ele se află chiar pe trotuar şi pun în pericol atât viaţa pietonilor cât şi viaţa bicicliştilor. „Avem câteva piste de bicilete în oraş. Pe Splai Bahlui, pe Copou, pe Şoseaua Nicolina. Nu sunt conforme, trebuie să înţelegem acest lucru. Pistele pentru biciclete nu au ce căuta pe trotuar, printre pietoni. Am avut multe situaţii în care pietonii mi-au ieşit în cale şi abia am putut să îi evit. Multe situaţii în care pietonii m-au înjurat, chiar dacă era dreptul meu să circul pe acea porţiune de drum. Pistele de biciclete trebuie să fie în afara trotuarelor sau măcar să fie delimitate mai bine”, a adăugat Mihai Agape.
„Nu trebuie ca o pistă de biciclete să convieţuiască cu un trotuar. Legislaţia românească a stricat acest lucru, a pus nişte condiţii dure de protejare a pistelor de biciclete. Bicicleta trebuie să devină formă de transport, nu mijloc de relaxare. Este posibil să fie mutate pe partea carosabilă, iar acest lucru ar fi corect. Dar legislaţia nu ne lasă să facem asta. În străinătate există astfel de piste pe partea carosabilă, dar noi ar însemna să renunţăm la spaţiul verde sau la o bandă de circulaţie” - Mihai Chirica, primarul Iaşului
Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi, susţine că nu este de acord cu pistele de biciclete care se află pe trotuare. Totodată, acesta a declarat că legislaţia nu permite mari modificări. „Avem dialog permanent şi constructiv cu APTA şi ne dorim ca bicicletele să nu mai fie considerate un adversar al pietonilor sau maşinilor. Trebuie să fie o formă complementară care să îşi găsească locul. Utilzarea bicicletei trebuie să fie o formă foarte clar reglementată. În Olanda, la 12 ani, elevii dau examen pentru a se atensta că deţin cunoştinţele minime pentru utilizarea bicicletei. Pe baza acestui atestat, aceştia pot ieşi în trafic cu bicicletele. Nu sunt de acord cu prezenţa pistelor pe trotuare, au fost foarte multe accidente în mai multe zone ale oraşului. Nu trebuie ca o pistă de biciclete să convieţuiască cu un trotuar. Legislaţia românească a stricat acest lucru, a pus nişte condiţii dure de protejare a pistelor de biciclete. Bicicleta trebuie să devină formă de transport, nu mijloc de relaxare. Este posibil să fie mutate pe partea carosabilă, iar acest lucru ar fi corect. Dar legislaţia nu ne lasă să facem asta. În străinătate există astfel de piste pe partea carosabilă, dar noi ar însemna să renunţăm la spaţiul verde sau la o bandă de circulaţie”, a precizat Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi. Cristian ANDREI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau