Tramvaie, la schimb cu autobuze electrice!

Dimensiune font:

| 19-05-2022 16:59

Primăria din Botoşani va primi nouă travaie PESA cu care nu are ce face, după ce s-a renunţat la reabilitarea liniilor de tramvai în oraş * tramvaiele nu pot fi redistribuite altor municipalităţi, prin urmare edilul-şef din Botoşani i-a propus omologului său ieşean un schimb inedit: vă dăm tramvaie, ne daţi autobuze electrice ! * câte unităţi şi cu ce dimensiuni, acestea sunt întrebări care nu au răspuns în acest moment * posibilitatea schimbului ar putea fi tranşată de ADR Nord Est


Municipalitatea din Botoşani caută soluţii pentru ieşirea din impasul creat după decizia autorităţilor de a renunţa la reabilitarea infrastructurii transportului electric. Lipsa ofertanţilor la licitaţiile organizate pentru modernizarea a două trasee de tramvai, apoi scumpirea materialelor de construcţii, imposibilitatea asigurării unor cofinanţări din ce în ce mai mari şi, nu în ultimul rând, termenele mult prea strânse pentru realizarea lucrărilor (31 decembrie 2023) sunt elementele care au generat această decizie. Pe de altă parte, însă, Ministerul Dezvoltării continuă licitația privind achiziția a 49 tramvaie, dintre care 9 sunt destinate municipiului Botoșani, procedură care este într-o fază destul de înaintată pentru a putea fi anulată „Ofertantul declarat câștigător pentru achiziția de 49 de tramvaie cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public de călători” – Lotul nr.1 municipiul Botoșani – 9 tramvaie unidirecţionale de cca. 18 metri este Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjma. Procedura este în curs de finalizare, a fost contestată, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză autorității contractante, respingând contestațiile depuse. La acest moment, decizia CNSC este atacată de către unul dintre contestatori la Curtea de Apel București”, spun cei de la  MLDAP. Cu alte cuvinte, după finalizarea procedurii, şi construirea celor nouă tramvaie, acestea vor ajunge în Botoşani, oraş care nu mai are infrastructură pentru tramvaie. De menţionat faptul că tramvaiele nu pot fi redistribuite, deoarece fac obiectul unei cereri de finanțare dedicate special municipiului Botoșani.

Chirica nu ar zice nu...

În atare situaţie, primarul caută soluţii izbăvitoare. Cosmin Andrei spune că a avut de curând o discuție cu edilul municipiului Iași și se încearcă găsirea unei soluții pentru cele nouă tramvaie. El a propus ca tramvaiele să ajungă la Iași iar municipiul Botoșani să primească în schimb autobuze electrice.

„Am avut o discuție cu primarul municipiului Iași pentru a schimba tramvaiele care ar trebui să ajungă la Botoșani, cu autobuze electrice. Căutăm o variantă, dar suntem într-o situație extrem de birocratică. Există deschidere din partea dumnealui, să transferăm la Iași tramvaiele care ar trebui să ajungă la Botoșani iar noi să primim autobuze electrice. Avem nevoie de un acord cu ADR Nord-Est și cu Ministerul Dezvoltării, care are angajamente semnate cu Comisia Europeană. Noi nu avem ce face cu tramvaiele pentru că este clar că nu putem reabilita infrastructura. Din punctul meu de vedere, sunt mai potrivite autobuzele electrice chiar dacă mi-aș fi dorit un transport care să schimbe fața orașului”, a spus primarul Cosmin Andrei.

În vară, vin primele autobuze electrice în Iaşi

Evident, Iaşul nu ar spune nu unei astfel de oferte, mai ales că, în ultimii ani, s-a tot vehiculat ideea că relieful colinar al oraşului generează discultăţi în operarea cu autobuze electrice. Cu toate acestea, la Iaşi vor sosi 20 de autobuze electrice Solaris Urbino Electric nE12 de 12 metri în cadrul unui proiect în valoare de 66,7 milioane de lei şi alte 24 de autobuze electrice de 10 metri, în valoare de 64,8 milioane de lei. Chiar ieri, primarul Mihai Chirica a dezvăluit faptul că primul autobuz electric va ajunge în oraş în luna iunie. „Autobuzele electrice de 10 și 12 metri sunt în lucru și vom primi primele loturi în această vară”, a spus edilul-şef. Ar rămâne de analizat câte autobuze ar trebui să cedeze Iaşul pentru cele 9 tramvaie PESA, cei Botoşani preferându-le pe cele de 10 metri. Cel mai probabil, oportunitatea sau posibilitatea schimbului va fi decisă de ADR Nord Est. Şansele sunt mici întrucât municipalitatea din Botoşani trebuie mai întâi să decidă ce se întâmplă cu finanţarea europeană atrasă pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul, apoi va trebui să modifice strategia de mobilitate urbană, deoarece actuala strategie vizează transport public în municipiu cu tramvaie şi nu cu autobuze electrice. Totodată, ar fi pusă sub semnul întrebării şi solicitarea unei noi finanţări în exerciţiul financiar european 2021 - 2027. Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
16/04/2025 17:18

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

ANUNT PROCEDURA COMPETITIVA TITLUL PROIECTULUI „CONSTRUIRE CENTRU PENTRU SERVICII DE PALIATIE „HARISMA” D+P+2E+M”
16/04/2025 16:49

ANUNT PROCEDURA COMPETITIVA TITLUL PROIECTULUI „CONSTRUIRE CENTRU PENTRU SERVICII DE PALIATIE „HARISMA” D+P+2E+M”

Paștele în stories. Ce înseamnă sărbătoarea pentru Generația Z
16/04/2025 15:55

Nu mai are gustul de altădată, dar nici nu e complet abandonată. Pentru Generatia Z, Pastele nu mai vine cu aceleasi rigori si asteptări ca pentru părinti sau bunici. Tinerii aleg, din mostenirea simbolic� ...

 Doi studenți la TUIASI au câștigat locul I la Raliul Harghitei!
16/04/2025 14:56

Singurul echipaj universitar din competitie, format din studenti ai Facultătii de Mecanică din cadrul Universitătii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, a obtinut locul I in Cupa Dacia, la Raliul ...

Tramvaiele și autobuzele CTP vor circula până la ora 2,30, de Înviere!
16/04/2025 14:56

* autobuzele si tramvaiele de pe toate traseele vor circula cu o frecventă de aproximativ 30 de minute Program special de Paste – Transport public prelungit in noaptea de Înviere Pentru a veni in ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
16/04/2025 14:55

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
16/04/2025 14:49

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Taina ouălor roșii
16/04/2025 12:37

În satele din jurul Iasului, Joia Mare aduce o liniste diferită. Nu e linistea incremenită, ci una care fosneste usor printre lucruri pregătite cu grijă, intre rugăciuni rostite in gand si gesturi ve ...

Unde se află icoanele făcătoare de minuni ale Moldovei. Iașul are o icoană care a plâns cu adevărat!
16/04/2025 12:15

Cele mai cunoscute icoane făcătoare de minuni din zona Moldovei se află la Mănăstirea Neamt, cea a Maicii Domnului (avand pe o parte pe Maica Domnului Hodighidria, iar pe cealaltă pe S ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei